Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití dramaterapie u jedince s mentálním postižením
Filipková, Žaneta ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce se zaobírá v první teoretické části mentální retardací, jejím vymezením, klasifikací a etiologií. Zdůrazňuje význam výchovy u dítěte s lehkým mentálním znevýhodněním v mladším školním věku, kterou lze uplatňovat ve formě terapeuticko- formativních intervencí. V druhé teoretické části se věnuje poznatkům z oboru dramaterapie spadající do terapeuticko-formativních přístupů, které jsou známy pod pojmem expresivní terapie. Poukazuje na možnosti aplikovatelnosti dramaterapeutických technik a cvičení v problematice týkající se dětí s lehkým mentálním znevýhodněním. Třetí část se zaměřuje na návrh dramaterapeutického programu pro děti s lehkou mentální retardací, jehož přínosem je rozvoj verbální a neverbální komunikace. Jedná se o prezentaci deseti lekcí dramaterapeutického programu zaměřeného na prevenci v oblasti komunikace.
Využití dramaterapie u rekonstruovaných rodin
Veličková, Silvie ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Bakalářská práce řeší problematiku rekonstruovaných rodin, což jsou takové rodiny, ve kterých žije dítě s jedním rodičem biologickým, ale druhý je mu biologicky nevlastní. Zmíněny jsou zde situace, které předchází vzniku takových rodin a také problémy, se kterými se členové v soužití potýkají. Dalším tématem práce je dramaterapie. Tato expresivní terapie pracuje s divadelními procesy, které mohou být aplikovány na velkou řadu problémů. Své zastoupení najdou kromě psychoterapie i ve speciální pedagogice a v dalších oblastech. Teoreticky jsou zde zmíněny postupy, jak s dramaterapií pracovat prostřednictvím jejích technik a prostředků. Po teoretické části, ve které je vyložena problematika obou témat, následuje část, ve které se autorka snaží aplikovat dramaterapeutické techniky na vybrané problémy rekonstruovaných rodin. Zde jsou uvedeny konkrétní příklady a cvičení a v neposlední řadě také to, co se jimi ovlivňuje či zlepšuje, pokud jsou aplikovány v terapeutickém procesu na rekonstruovanou rodinu.
Základní terapie v přímé péči o gerontologického klienta
Staněk, Josef ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Shrnutí Diplomová práce "Základní terapie v přímé péči o gerontologického klienta", byla zaměřena na deskripci základních terapií v přímé péči o gerontologického klienta s cílem popsat, analyzovat a navrhnout nejoptimálnější přístupy v sociální péči, které lze v rámci základních druhů terapií realizovat. Text práce byl rozvržen do čtyř kapitol, které prezentují odborné názory řady autorů. Teoretickou část práce tvoří tří kapitoly. První kapitola je věnována deskripci preferovaných terapií, druhá kapitola analyzuje sociálně zdravotní aspekty stáří a třetí přibližuje reprezentaci základní legislativy v péči o seniory.Stěžejní, čtvrtá kapitola interpretuje data získaná kvalitativním šetřením, které bylo realizováno pomocí kooperace několika metodologických postupů volných rozhovorů, pozorování v konkrétním institucionálním zařízení s realizační smíšenou skupinou šesti seniorů, kteří se v průběhu přibližně jednoho roku podíleli na sestavení případových studií a zapojovali do různých typů terapií a aktivit. Získaná data byla segmentována i detailně analyzována, důraz byl kladen na etický, důstojný přístup i spolupráci se sociálními pracovníky. Získané výsledky šetření hodnotím vzhledem k nerepresentativnosti množství získaných dat jako orientační, spíše dokreslují možnosti zkvalitnění sociální práce pomocí...
Využití dramaterapie u rekonstruovaných rodin
Veličková, Silvie ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Bakalářská práce řeší problematiku rekonstruovaných rodin, což jsou takové rodiny, ve kterých žije dítě s jedním rodičem biologickým, ale druhý je mu biologicky nevlastní. Zmíněny jsou zde situace, které předchází vzniku takových rodin a také problémy, se kterými se členové v soužití potýkají. Dalším tématem práce je dramaterapie. Tato expresivní terapie pracuje s divadelními procesy, které mohou být aplikovány na velkou řadu problémů. Své zastoupení najdou kromě psychoterapie i ve speciální pedagogice a v dalších oblastech. Teoreticky jsou zde zmíněny postupy, jak s dramaterapií pracovat prostřednictvím jejích technik a prostředků. Po teoretické části, ve které je vyložena problematika obou témat, následuje část, ve které se autorka snaží aplikovat dramaterapeutické techniky na vybrané problémy rekonstruovaných rodin. Zde jsou uvedeny konkrétní příklady a cvičení a v neposlední řadě také to, co se jimi ovlivňuje či zlepšuje, pokud jsou aplikovány v terapeutickém procesu na rekonstruovanou rodinu.
Využití dramaterapie u jedince s mentálním postižením
Filipková, Žaneta ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce se zaobírá v první teoretické části mentální retardací, jejím vymezením, klasifikací a etiologií. Zdůrazňuje význam výchovy u dítěte s lehkým mentálním znevýhodněním v mladším školním věku, kterou lze uplatňovat ve formě terapeuticko- formativních intervencí. V druhé teoretické části se věnuje poznatkům z oboru dramaterapie spadající do terapeuticko-formativních přístupů, které jsou známy pod pojmem expresivní terapie. Poukazuje na možnosti aplikovatelnosti dramaterapeutických technik a cvičení v problematice týkající se dětí s lehkým mentálním znevýhodněním. Třetí část se zaměřuje na návrh dramaterapeutického programu pro děti s lehkou mentální retardací, jehož přínosem je rozvoj verbální a neverbální komunikace. Jedná se o prezentaci deseti lekcí dramaterapeutického programu zaměřeného na prevenci v oblasti komunikace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.