Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 109 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kompetence manažera stavebního podniku v období znalostní ekonomiky
Hůlka, Lukáš ; Kačírková, Jana (oponent) ; Linkeschová, Dana (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá manažery ve stavebních podnicích, konkrétněji jejich kompetencemi. Teoretická část obsahuje pojmy a definice spojené s tímto tématem. Praktická část obsahuje dotazníkový průzkum a rozhovory se stavebními manažery. V poslední závěrečné kapitole je vyhodnocení získaných dat z průzkumu a rozhovorů. Rovněž jsou zde doporučení pro stavební manažery.
Míra připravenosti obyvatelstva na nouzové přežití
ŠAFROVÁ, Veronika
Informovanost a připravenost obyvatelstva na nouzové přežití je problematika, která se nedá snadno vyřešit, jak se na první pohled může zdát. Životní styl a způsob samozásobitelství potravinami a dovednostmi je oproti stavu před rokem 1989 rapidně jiný. Společnost se celosvětově moderně vyvíjí a s tím souvisí i snižující se schopnost samostatnosti. Veškeré služby, produkty a potraviny máme v poslední době na dosah ruky. Dá se říct, že žijeme v době blahobytu a hojnosti - prozatím. To se však rapidně začalo měnit zhruba před dvěma lety, kdy nastala pandemie či uváděná epidemie covidu-19. Mnoho domácností si uvědomilo, že po dobu nutné karantény jsou odkázaní na své blízké a přátele, protože bez nutného nákupu, by nedokázalo vydržet ani 10-14 dní. Epidemie covidu-19 nebyla za poslední roky jedinou zkouškou, kterou si řada obyvatel musela projít. Další katastrofy byly historicky ve formě rozsáhlých povodní, nedávným tornádem na Moravě, nebo aktuální bezpečnostní hrozbou dění války na Ukrajině a aktuálně rozsáhlým požárem na obrovských plochách Českosaského Švýcarska. Tento požár ohrožuje nejenom životy osob, zvířat, ale i majetek a ochranu národního parku Českosaského Švýcarska. Tento rychlý spád v posledních pár měsících nám dává jasně najevo, že se situace na našem kontinentě razantně mění. Proto by se populace měla začít pomalu vracet k částečné soběstačnosti, protože jedinci, kteří to neudělají včas, možná budou muset do budoucna zaplatit cenu nejvyšší. Problematika informovanosti a připravenosti obyvatelstva na nouzové přežití je dle zkoumání autorky velice nízká, nové generace řeší zcela jiné návyky, než tomu bylo u našich prarodičů či praprarodičů. Proto se autorka rozhodla pro vlastní průzkum, který potvrdil její domněnku. Výsledek výzkumu potvrdil, že aktuální připravenost obyvatelstva na nouzové přežití v krizových situacích či katastrofách je opravdu velice nízká. Autorka těchto výsledků dosáhla prostřednictvím vlastního průzkumu formou elektronického dotazníkového šetření, kterých se zúčastnilo 555 domácností a zajímalo se o to celkem 1188 jedinců. Dalším výsledkem této práce je, že pokud autorka porovná naší generaci nebo generaci našich rodičů, rozdíly jsou téměř nulové. Další výsledky šetření potvrdily, že je obrovský rozdíl v generaci našich prarodičů. Informovanost obyvatelstva obecně napříč generacemi je na lepší úrovni, avšak připravenost silně pokulhává, protože řada jedinců a domácností si horší katastrofy nepřipouští. I když poslední sled událostí naznačuje dobu jinou. Autorka se rozhodla zvolit dotazníkové šetření a na základě výsledků provést zkoumání a zhodnocení míry připravenosti obyvatelstva na nouzové přežití. Jako další cíl práce zpracovala základní charakteristiky nouzového přežití jedince či domácnosti. Tato charakteristika může částečně pomoci nováčkům/připravovatelům na možné nenadálé situace. V zahraničí se ujal pojem prepper nebo survivalista, který vystihuje tzv. připravovatele na mimořádné události či krizové situace. Tyto zpracované základní charakteristiky dokážou jedincům pomoci zvýšit ochranu a smýšlení. Toto smýšlení dokáže zvýšit jejich bezpečnost. Jelikož valná většina domácností se skládá z více členů, je zapotřebí se znovu naučit, jak bezpečně zaopatřit sebe a své blízké. Připravovatel se nesmí spoléhat na druhé nebo na stát, že se za každých okolností o něho postarají. Je třeba se částečně vrátit ke svým kořenům, znalostem a dovednostem, které naši předci ovládali. Připravovatel nikdy neví, kde a za jak dlouho se mu tyto zkušenosti mohou hodit, nebo co víc, zachránit mu život. Cílem dotazníkového šetření bylo respondenty navést na změnu smýšlení o problematice nouzového přežití. Cílem bylo ne respondenty vyděsit nebo přesvědčit, ale pouze navést na situace, které by mohly nastat, aby se na ně mohly lépe připravit.
Návrh souborů a metodik v pracovních činnostech pro žáky základních škol v oblasti ručního obrábění kovů
AMBROŽOVÁ, Anna
Cílem diplomové práce je navrhnout takové výrobky v technické výchově pro základní školy v oblasti ručního obrábění kovu, aby žáci poznali různé metodické postupy a výrobek měl pro ně nějaký význam a zároveň je jeho výroba bavila. V teoretické části jsem se věnovala vzdělávací oblasti Člověk a svět práce, dále vzdělávacímu programu práce s technickým materiálem na základní škole. Do své práce jsem zahrnula základní informace o kovech a jejich vlastnostech. Nedílnou součástí teoretické části je bezpečnost a hygiena práce ve školní dílně. Dále čtení výkresů a metody ručního obrábění kovů. Tato část je vypracována pomocí odborné literatury. Do praktické části jsem vybrala 5 výrobků, které jsem popsala a sama si je zkusila vyrobit. Dále jsem v praktické části vytvořila dotazníky, kde jsem navázala na tyto výrobky a rozeslala je žákům i pedagogům. Jeden dotazník je určený pro žáky Základní školy Malá Strana, Týn nad Vltavou. Zde 62 respondentů odpovědělo na 10 otázek. Druhý dotazník je věnován pedagogům, kteří učí na jihočeských základních školách, kde mi odpovídali na 12 otázek.
Kompetence, dovednosti a schopnosti florbalových a hokejových trenérů
KARAS, Stanislav
Tato bakalářská práce se zabývá kompetencemi a schopnostmi trenérů florbalu a hokeje. Z hlediska managementu můžeme tyto trenérské kompetence, schopnosti a dovednosti srovnávat s prací manažerů, kteří však obvykle řídí větší skupinu lidí než trenéři, ale způsoby této práce s lidmi jsou obdobné. V bakalářské práci jsou formou standardizovaného dotazníku typu ABCDE klasifikace testováni florbaloví a hokejoví trenéři. Otázky jsou v dotazníku vytvořeny, tak aby cílily na chování trenérů v jednotlivých situacích. Záleží zde především na využívání kompetencí a schopností, které má trenér k dispozici. Z výsledku dotazníku vytváříme analýzu trenérského chování. Z níž je poté vytvořen nástin, jak vypadá běžný současný trenér. Toto nastínění je srovnáno s tím, jak by měl správný trenér fungovat. Cílem práce je analyzovat klíčové kompetence florbalových a hokejových trenérů, určit současný stav v rámci využívání kompetencí, schopností a dovedností těchto trenérů a navrhnout možná zlepšení.
Možnosti ovlivnění pohybových předpokladů u předškolních dětí
Vostárek, Miloš ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Čechovská, Irena (oponent)
Název: Možnosti ovlivnění pohybových předpokladů u předškolních dětí Cíle: Cílem práce je na základě získaných informací od respondentů vybraných školek porovnat dané školky mezi sebou, vybrat tu, která má nejlepší předpoklady pro pohybový rozvoj dětí a v rámci zhodnocení vytvořit vhodný program. Metody: Jako metoda bylo použito přímé dotazování a odpovědi byly uvedeny do záznamového archu a následně zpracovány. Dotazování probíhalo v prostředí vybraných pražských školek Výsledky: Výsledky práce ukázaly jako největší problematiku velikost prostorů, nízký počet hodin pohybových aktivit a malý počet pedagogů přítomných při jejich konání. Jako pozitivní se ukázala poměrně rozsáhlá kreativita pedagogů. Obsah jejich hodin je poměrně široký. Klíčová slova: školka, pohyb, rozvoj, předškolní období, motorika, schopnosti, dovednosti Využité zkratky: RVP PV, ŠVP, CNS, MŠ, NASPE
Diferenciace výuky ve třídě primární školy prostřednictvím učebního úkolu
Korcová, Hana ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá diferenciací výuky učebními úkoly na 1. stupni ZŠ. Teoretická část nabízí možné způsoby a postupy, jak efektivně využít učebních úkolů ve výuce tak, aby rozvíjely všechny žáky a zároveň je i motivovaly k další činnosti. Dále pak souhrn kompetencí, které učitele uschopňují k diferenciaci výuky tvorbou a zadáváním variant učebních úkolů, ale i možných pochybení, kterých se učitelé dopouštějí při jejich zadávání. Praktická část řeší, jaké didaktické variace učebních úkolů učitelé při výuce využívají k její diferenciaci. Zároveň si ověřuje, zda učitelé zařazují do výuky diferencované učební úkoly vědomě a cíleně. Klíčová slova Diferenciace, učební úkol, motivace, kompetence, dovednosti
Rozvoj pohybových návyků a dovedností u dětí na pražských školách
Hájková, Klára ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Přívratský, Vladimír (oponent)
Cílem mé bakalářské práce bylo vytvořit motorické testy a podle různých kritérií vybrat jedince, kteří byli podrobeni těmto testům. Bakalářská práce se skládá z části teoretické a praktické. V teoretické části jsem shrnula problematiku pohybu a další navazující témata. V praktické části jsem využila metodu testování. Následně po provedení testů s vybranými jedinci jsem vyhodnotila výsledky, které jsem porovnala s odbornou literaturou (viz. Měkota). Mohla jsem tak vyhodnotit, zda se shodují či neshodují se správným motorickým vývojem dětí v jednotlivých motorických schopnostech (síla, rychlost, vytrvalost, obratnost, pohyblivost). Klíčová slova: motorické testy, pohyb, motorický vývoj, motorické schopnosti
Komparace vybraných parametrů herního výkonu v modifikovaných formách fotbalu
Presl, Aleš ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Frýbort, Pavel (oponent)
Bibliografická identifikace PRESL, Aleš: Komparace vybraných parametrů herního výkonu v modifikovaných formách fotbalu. [Diplomová práce]. Univerzita Karlova v Praze. Fakulta tělesné výchovy a sportu. Katedra sportovních her. Vedoucí práce: Phdr. Mario Buzek, CSc. Praha: FTVS UK, 2015. Abstrakt Název: Komparace vybraných parametrů herního výkonu v modifikovaných formách fotbalu Cíle: Cílem práce je porovnání a analyzovat herní parametry různých věkových kategorií, především U8, U10 a U12 při různém herním výkonu v utkání. Vybrané věkové kategorie hrají různé systémy hry. U8 4+1, U10 5+1, U12 7+1. Současně je cílem práce zjištění rozdílů v IHV a jejich porovnání. Metody: V naší práci jsem použil metodu pozorování a analýzy jednotlivých dílčích komponent. Pozorování bylo zaměřeno především na výběr mladších věkových kategorii, kde se nejvíce rozvíjí herní dovednosti. U těchto kategorií jsem sbíral potřebné data a výsledky statisticky vyhodnotil. Metodu analýzy jsem aplikoval v rozboru jednotlivých disciplín a dále provedl komparaci u jednotlivých herních parametrů. Výsledky: Statisticky vyhodnocené herní parametry, které jsme zkoumali a porovnávali, nám až na jednu, potvrdily dané vědecké otázky. Velikost hrací plochy a různý počet hráčů má adekvátní důvody v rozvoji v mládežnických kategoriích. Počet...
Průpravné hry v ledním hokeji
Novák, Dominik ; Arnošt, Pavel (vedoucí práce) ; Vojta, Zdeněk (oponent)
Název práce: Průpravné hry v ledním hokeji Cíl práce: Cílem této bakalářské práce je shromáždit poznatky o průpravných hrách z metodicko-organizačních forem a z těchto poznatků vytvořit příklady cvičení použitelné v ledním hokeji. Metody: Pro zpracování teoretické části bakalářské práce je použita metoda vyhledávání a studia odborné literatury týkající se dané problematiky. Klíčová slova: Lední hokej, metodicko organizační formy, průpravné hry, sportovní hry, schopnosti, dovednosti, soutěžní situace, spolupráce, cvičení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 109 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.