Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Záplata slibuje
Olgin, Dmitrii ; Adamec, Jakub (oponent) ; Janů, Valentýna (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá analýzou okamžiku setkání s něčím podivným či děsivým. Jejím východiskem je uvažování o uměleckých strategiích zpracování prožitku takové situace (odčarování a zvýraznění). Jádrem práce je umělecké zpracování úvahy nad možnostmi návratu kdysi vytěsněného formou dočasné intervence do negalerijního prostoru, v němž se rozehrává subverzivní hra mezi zdí, dírou a záplatou.
Souhraničnost
Kučera, Tomáš ; Alster, Darina (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vytvoření ucelené série obrazů, které tematizují souvislost mezi odpojením se od světa a jeho současným odkouzlením, s využitím okultního symbolu chrámu jako ústřední metafory.
Transformace reálného a digitálního v tanečním prostředí během pandemie COVID-19. Taneční lekce přes digitální platformy.
Tukanova, Mariia ; Svobodová, Tereza (vedoucí práce) ; Spalová, Barbora (oponent)
Táto bakalářská práce se věnuje vlivu pandemie COVID 19 na taneční lektory jako představitele kreativní ekonomiky. Cílem práce bylo odhalit, jaké strategie a praktiky využívali taneční lektoři pro přesun tanečních lekcí do online prostředí za podmínek omezení osobních kontaktů v rámci protikoronavírových opatření. Pozornost byla také věnována pozitivním a negativním faktorům, které ovlivnily přechod a adaptace tanečních lektorů v online prostředí. Výzkum se opírá o koncepty kreativní třídy a kreativní ekonomiky, jako zdroje ekonomického pokroku v době 19. Práce je realizována pomoci kvalitativního výzkumu, konkretně bylo využito metody polostrukturovaných rozhovorů s tanečními lektory a skrytého zúčastněného pozorování tanečních lekcí. Výzkumu se zúčastnilo 8 tanečních trenérů ve věku 21 Klíčová slova Kreativní třída, kreativní ekonomika, digitalizace práce, anec, taneční industrie
Druhá příroda. Příspěvek k sociální filozofii umění
Stejskal, Jakub ; Zuska, Vlastimil (vedoucí práce) ; Hauser, Michael (oponent) ; Hrubec, Marek (oponent)
Resumé - Dizertační práce Druhá příroda. Příspěvek k sociální filozofii umění (Jakub Stejskal) V jakém smyslu je možné mluvit o umění jako o zdroji sociálního poznání? V této práci kritizuji pozici, podle které umění získává svou sociálně-kognitivní relevanci skrze svůj bytostný vztah k normativní vizi společnosti jako smířené druhé přírody: umění buď přináší vhled do povahy sociální reality jakožto takové druhé přírody, nebo nám naopak dává pocítit její nesmířenost a je příslibem jejího smíření. Věnuji se dvěma interpretačním liniím vycházejícím z odkazu německé klasické filozofie, které tuto pozici zastávají: frankfurtské kritické teorii a analytickému kantovskému revizionismu. Jejich představitelé vnímají, ať už implicitně či explicitně, umění jako nástroj zakouzlení a afirmace, který může nanejvýš svůj afirmativní charakter potlačovat ve jménu budoucího smíření. Proti tomuto pojetí stavím chápání uměleckého modernismu jako projevu estetiky odkouzlení, která vnímá umění jako nástroj vytvoření specifické kognitivní distance vůči sociální druhé přírodě bez potřeby vize smíření.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.