Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh učebního textu pro předmět Fiktivní firma
Ohnisková, Šárka
Bakalářská práce se zabývá vytvořením návrhu učebního textu pro konkrétní učební blok v předmětu Fiktivní firma, který je zařazen do výuky ekonomicky za-měřených středních škol a odborných učilišť. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části práce je nastínění historie, vývoj a význam tohoto předmětu, popis a srovnání teoretických názorů a doporučení pro tvorbu učebních textů se zaměřením na hlavní zásady pro jejich vytváření. Metodami použitými pro zpraco-vání této části je studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, srovnávání a syntéza. Praktická část má za cíl vytvoření návrhu učebního textu doplněného o pracovní listy pro vybrané téma v rámci výuky předmětu Fiktivní firma, včetně návrhu me-todického doporučení pro učitele. Tento text bude součástí přílohy bakalářské práce. Při vytváření učebního textu bude postupováno podle didaktických zásad, které se vztahují k řešené problematice. Právní doložka:Čestné prohlášení Prohlašuji, že jsem tuto práci: Návrh učebního textu pro předmět Fiktivní firma vypracovala samostatně a veškeré použité prameny a informace jsou uvedeny v seznamu použité literatury. Souhlasím, aby moje práce byla zveřejněna v souladu s § 47b zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách ve znění pozdějších předpisů, a v souladu s platnou Směrnicí o zveřejňování vysokoškolských závěrečných prací. Jsem si vědoma, že se na moji práci vztahuje zákon č. 121/2000 Sb., autorský zákon, a že Mendelova univerzita v Brně má právo na uzavření licenční smlouvy a užití této práce jako školního díla podle § 60 odst. 1 Autorského zákona. Dále se zavazuji, že před sepsáním licenční smlouvy o využití díla jinou osobou (subjektem) si vyžádám písemné stanovisko univerzity o tom, že před-mětná licenční smlouva není v rozporu s oprávněnými zájmy univerzity, a zavazuji se uhradit případný příspěvek na úhradu nákladů spojených se vznikem díla, a to až do jejich skutečné výše. V Brně dne 16. 5. 2019  
Výuka geometrie na 1. stupni ZŠ - aneb "Paní učitelko, mě to baví"
Šťastná, Jaroslava
Diplomová práce se zabývá výukou geometrie na 1. stupni ZŠ - jaké je v současné době postavení geometrie v porovnání s matematikou a ostatními výukovými předměty. Práce popisuje didaktické zásady výuky geometrie, metody a formy práce. Zabývá se přístupem učitelů k její výuce. Výzkumná část práce je rozdělena do dvou dílů. V prvním díle se zabývá zjišťováním vztahů a postojů učitelů ke geometrii. Zkoumá možné vlivy na jejich kladný či záporný vztah k ní a to, jak tyto podněty ovlivňují jejich současný přístup ke geometrii jako k vyučovanému předmětu. Druhý díl výzkumné části zjišťuje vliv kladného či záporného přístupu učitelů ke geometrii na výsledky žáků v tomto předmětu. Zabývá se konkrétními údaji z pracovních listů, které vypracovali žáci 5. tříd a porovnává je s odpověďmi jejich učitelek v dotazníku na oblibu výuky geometrie. Předpokladem totiž je, že výsledky žáků, které vede učitelka s kladným přístupem ke geometrii, budou lepší, než výsledky žáků, kteří jsou v geometrii vedeni učitelkou se záporným přístupem k tomuto předmětu. Zkoumá rozdíly ve výsledcích mezi jednotlivými testovanými školami a rozdíly v úspěšnosti chlapců a dívek. V práci jsou použity grafy pro zpřehlednění zjištěných dat. Práce je doplněna souborem pracovních listů, které by měly posloužit učitelům jako náměty pro...
Návrh didaktické pomůcky do výuky vzdělávacího oboru Čalouník SOŠ
Halouzková, Lenka
V bakalářské práci bude zpracováno téma tvorby didaktické pomůcky pro žáky střední školy oboru čalouník. V teoretické části bude hlavním cílem charakterizovat didaktickou pomůcku, její tvorbu a uplatnění v procesu výuky odborného výcviku. Využitím didaktické pomůcky ve výuce by mělo být dosaženo její zkvalitnění, zejména využití didaktických zásad. Metodami použitými v teoretické části bude zejména studium odborné literatury její analýza, syntéza a komparace. V praktické části bude cílem tvorba vlastí didaktické pomůcky pro odborný výcvik oboru čalouník: význam této pomůcky bude zejména pro větší názornost a hlavně pro její hmatatelnou podobu, kterou si žáci budou moci takzvaně osahat, bude u nich rozvíjet dovednosti, vědomosti a schopnosti. Budou si moci osvojit odbornou terminologii. Tato vlastní tvorba bude doložena fotodokumentací. Zhotovená didaktická pomůcka by měla napomoci pedagogovi s uplatněním názornosti probíraného učiva a žákům umožní konkrétní představu o probíraném učivu. Bakalářská práce ve své závěrečné části pojednává o významu didaktických pomůcek.
Didaktika tělesné výchovy na 1.stupni ZŠ
Červenková, Pavla ; Engelthalerová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na řídící a organizační činnosti učitelů v tělovýchovném procesu na 1. stupni základních škol. Za úkol má zjistit, jaké didaktické styly a zásady využívají učitelé v hodinách tělesné výchovy, zda dodržují doporučenou strukturu vyučovací jednotky a jestli je vyučovací jednotka efektivní z hlediska využití vyučovacího času. KLÍČOVÁ SLOVA Tělesná výchovy, didaktické styly, didaktické zásady, vyučovací jednotka, efektivita hodiny, 1. stupeň základní škol
Prenatální diagnostika cystické fibrózy a chorob s expanzemi trinukleotidů - výuka na středních školách
Nováková, Stanislava ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Cystická fibróza a choroby s expanzemi trinukleotidů jsou závažná dědičná onemocnění, která slouží v mé diplomové práci jako modelové příklady vhodné pro výuku zajímavých témat lidské genetiky na středních školách. Pomocí vhodné metody prenatálně-genetického vyšetření je možné v rizikových rodinách určit diagnózu vyvíjejícího se plodu a stanovit odpovídající prognózu v dalším prenatálním a postnatálním vývoji. Praktická část práce je věnována obsahové analýze učebnic biologie pro střední školy a přípravě modelové hodiny genetiky na středních školách. Cílem obsahové analýzy učebnic biologie pro střední školy bylo vyhodnocení jednotlivých učebnic dle několika předem zvolených kritérií. Cílem prezentace navržené modelové hodiny bylo na základě odpovědí získaných z dotazníků zjistit, zda se žáci vyšších ročníků středních škol zajímají o předmět genetiky, dále zjistit, co žáky na hodinách nejvíce zaujalo, případně čemu nerozuměli a co se jim zdálo být obtížné. Hodina byla vedena formou odborného semináře, metodou výuky byla přednáška. Z vybraných učebnic biologie pro střední školy byla na základě průměrného hodnocení nejlépe vyhodnocena učebnice Biologie pro gymnázia od autorů Jelínka, J. a Zicháčka, V., která je na zkoumaných školách využívána jako studijní materiál. Z dotazovaných žáků středních škol...
Výukové metody a jejich uplatnění ve výuce 3D CAD/CAM softwaru na SPŠS a JŠ Kolín
Kozák, Tomáš ; Duschinská, Karolina (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Práce se zabývá přehledem vyučovacích metod a forem výuky a jejich aplikací při výuce odborných předmětů, a to specificky výuce 3D CAD/CAM softwaru na SPŠS a JŠ Kolín. Teoretická část práce se zabývá popisem a významem výuky odborných předmětů na středních školách a s tím spojené didaktické zásady. Praktická část práce se věnuje stručné historii CAD/CAM softwaru, studijním oborům a předmětu, v němž je vyučován, porovnává realitu výuky formulovanou v ŠVP s realitou skutečnou.
Didaktické zásady J.A. Komenského a jejich realizace v současné výuce německého jazyka
Černá, Stanislava ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce) ; Nečasová, Pavla (oponent)
NÁZEV: Didaktické zásady J. A. Komenského a jejich realizace v současné výuce německého jazyka AUTOR: Stanislava Černá KATEDRA: Katedra germanistiky VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Dagmar Švermová Tato diplomová práce se zabývá osobností významného českého myslitele J. A. Komenského a jeho didaktickými zásadami, ze kterých jsou mnohé platné dodnes. Nejvíce bývá akcentována aktivnost, motivace a vnímání žáka všemi smysly. Poslední zmíněnou zásadu může zajistit činnostně orientovaná výuka; motivovat a aktivizovat žáka také výuka problémová nebo projektová. Teoretická část práce je věnována vymezení zásad, chápání principu aktivnosti dříve a nyní, jeho uplatnění v rámci cizojazyčné výuky a vymezení cílů a klíčových kompetencí. Navazující praktická část popisuje realizaci dvou projektů, na kterých bylo ověřeno, že je zařazování projektů do výuky německého jazyka (v případě správně zvolených cílů a metod) vhodným motivačním a aktivizačním nástrojem. KLÍČOVÁ SLOVA: J. A. Komenský, didaktické zásady, vyučování německého jazyka, aktivnost, činnostně orientovaná výuka, projektová výuka
Specifika vzdělávání seniorů a možné přístupy v jejich vzdělávání
Houdková, Karina ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Miroslava, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce s názvem Specifika vzdělávání seniorů a možné přístupy v jejich vzdělávání se věnuje tématu vzdělávání seniorů a možných přístupů v jejich aktivizaci. Cílem je poskytnout ucelený pohled na vzdělávání seniorů v širším kontextu a přirozeně hovořit o stárnutí a stáří jako součásti našeho života. Zabývá se vymezením pojmů vztahujících se k problematice seniorů, shrnuje přístupy ke vzdělávání v minulosti a předkládá dnešní trendy. Poukazuje na skutečnost zakotvení požadavku vzdělávání seniorů v českých i mezinárodních dokumentech a popisuje specifika, které vzdělávání seniorů provází. V závěru teoretické části představuje jednu z největších pražských organizací (Život 90), která nabízí seniorům aktivní trávení volného času. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum zpracováním kazuistik seniorů, kteří dochází do Centra denních služeb v Životě 90 a rozhovor s vedoucí tohoto centra. Kazuistiky představují motivaci samotných seniorů ke vzdělávání a rozhovor s vedoucí centra přibližuje činnosti vedoucího pracovníka, který zajišťuje vzdělávací činnost pro seniory a je s nimi v denním kontaktu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.