Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání oblastí školní zralosti dětí z vybraných běžných a logopedických mateřských škol pomocí diagnostického nástroje iSophi
Vičíková, Nikola ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Porovnání oblastí školní zralosti dětí z vybraných běžných a logopedických mateřských škol pomocí diagnostického nástroje iSophi Cíle: Hlavním cílem této práce je porovnání oblastí školní zralosti stanovené testovou baterií iSophi u dětí z vybraných mateřských škol (MŠ), konkrétně dvou běžných MŠ a dvou MŠ logopedických v Praze. Metody: Celkem 40 dětí ve věku 5-7 let (20 z běžné MŠ, 20 z MŠ logopedické) podstoupilo hodnocení školní zralosti nástrojem iSophi. Nástroj iSophi, vyvinutý pedagogicko psychologickou poradnou STEP v roce 2019, zahrnuje 13 oblastí, z nichž některé jsou testovány na místě examinátorem (např. grafomotorika, předmatematické představy, časová orientace, aj.) a další učitelem na základě dlouhodobého hodnocení (např. sebeobsluha, hrubá motorika, sociální porozumění, aj.). Zpracování dat probíhá pomocí digitální nástavby Moje iSophi a má grafickou podobu (lineární grafy pro dílčí dovednosti a koláčový graf pro celkové hodnocení). Pro získání doplnění byl použit účelově sestavený anamnestický dotazník pro rodiče probandů a hodnotící anketa pro učitelky. Výsledky: Děti navštěvující běžnou MŠ průměrně dosáhly přiměřenou nebo velmi dobrou úroveň získaných dovedností ve všech (13) testovaných oblastech. Skupina dětí z MŠ logopedické má sníženou úroveň dovedností v 8 testovaných...
Diagnostika dětí s odlišným mateřským jazykem v předškolním věku
Jagošová, Kateřina ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Diplomová práce s názvem Diagnostika dětí s odlišným mateřským jazykem v předškolním věku ývá problematikou diagnostiky dětí s předškolním věku onkrétně se věnuje přístupům, způsobům a možnostem diagnostikování dětí s předškolním věku aměřuje celkového rozvoje dítěte předškolního věku, nastiňuje diagnostikování dítěte v mateřské škole, především popisuje a mapuje metody a postupy diagnostikování těchto dětí psychologických poradnách. Cílem práce je objasnit tuto problematiku, popsat legislativní zakotvení pro vzdělávání a podporu dětí předškolním věku a specifika těchto dětí. Cílem empirické části je pomocí polostrukturovaných rozhovorů zmapovat proces diagnostikování dětí s předškolním věku pracovníky PPP na území lavního města Prahy. Konkrétně, jaké metody a postupy pracovníci využívají, zda pracují se speciálním nástrojem pro tyto děti, jaká je spolupráce mezi PPP a dalšími institucemi a zda se pracovníci PPP potýkají s obtížemi při tomto procesu. Výzkum je kvalitativně zpracován na základě informací získaných ných rozhovorů s pracovníky PPP sídlících na území lavního města KLÍČOVÁ SLOVA Dítě s odlišným mateřským jazykem, předškolní věk, diagnostika, diagnostický nástroj, psychologická poradna, podpůrná opatření
Možnosti diagnostiky motorických dovedností u dětí předškolního věku využitelné v pedagogické a zdravotnické praxi
Bačíková, Miroslava ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Diplomová práce představuje možnosti diagnostiky motorických dovedností u dětí předškolního věku v pedagogické a zdravotnické praxi. Práce je rozdělena na dvě části - na část teoretickou a praktickou. V teoretické části autorka popisuje psychomotorický vývoj dítěte, zejména v období předškolního věku. Dále se v práci zabývá pedagogickými a zdravotnickými odbornostmi, které se problematikou psychomotorického vývoje nejčastěji zabývají. V následujících kapitolách jsou rozebrány možnosti diagnostiky dítěte předškolního věku, včetně výčtu nejvyužívanějších diagnostických testových metod, vyšetřujících úroveň motorických dovedností. Pro účely praktické části byla vytvořena sada diagnostických úloh, která si klade za cíl orientačně zmapovat sníženou úroveň motorických schopností a dovedností dítěte předškolního věku. Navržená sada diagnostických úloh byla posléze vyzkoušena v praxi v pěti mateřských školách ve dvou městech České republiky. Praktická část této práce sestává z popisu jednotlivých úloh a jejich hodnocení, charakteristiky použitého vzorku, administrace sady úloh a sběru dat spolu s etickými zásadami výzkumu. Dále je zde uvedena prezentace, analýza dat a posouzení rozlišovací schopnosti navržené sady úloh. Praktická část je doplněna o doporučené úpravy administrace a obsahu sady...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.