Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vznik lokální sítě komunitních porodních asistentek (akční výzkum)
Zachová, Tereza ; Hájková Klíčová, Kateřina (vedoucí práce) ; Bosá, Monika (oponent)
Tato práce vznikla na základě akčního výzkumu na pomezí oboru porodní asistence a řízení zdravotnických a sociálních organizací. Mapuje vývoj vzniku lokální sítě komunitních porodních asistentek v Brně mezi lety 2021 - 2022. Na začátku měla brněnská komunitní porodní asistentka sen pracovat v porodním domě. Jelikož je to však momentálně v České republice nereálné, hledala způsoby, jak by mohla spolu s kolegyněmi pracovat a poskytovat tak dostupnou a kvalitní péči ženám, které by si ji přály. Díky dotaci od městské části Brno-střed se uskutečnilo pět facilitovaných setkání porodních asistentek. Na těchto schůzkách se zjišťovalo, jaké jsou motivy a potřeby porodních asistentek, s jakými překážkami se setkávají a jaké mají zkušenosti ze své praxe. Postupně se tak designovala služba, která by ženám mohla poskytovat individuální komplexní podporu a péči v těhotenství, při porodu a v šestinedělí, zajištěnou porodními asistentkami. Dnes už má původní sen konkrétní podobu - Hnízdo. Je to (prozatím neformální) uskupení porodních asistentek, které se pravidelně scházejí, mají definovanou společnou vizi, sdílené hodnoty a principy péče, sbírají statistiky z porodů, mají pravidelné supervize a postupně realizují systém zastupitelnosti. Také začínají být známé mezi dalšími odborníky v jejich lokalitě a ve...
Design služeb ve veřejných knihovnách
Šnýdl, Jakub ; Dombrovská, Michaela (vedoucí práce) ; Nekolová, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o designu služeb ve veřejných knihovnách. Práce se skládá z části teoretické a části praktické. V teoretické části jsou popsány služby ve veřejných knihovnách, jsou představeny základy a principy designu služeb. Dále následuje přehled nástrojů a metod designu služeb vhodných k využití v knihovnách. V praktické části jsou analyzovány služby Knihovny Matěje Josefa Sychry z hlediska uživatele pomocí nástrojů a metod designu služeb a jsou navržena možná vylepšení těchto služeb.
Before and Beyond Embedding: A Reference Fable from the National Library of Technology in Prague
Skenderija, Sasha ; Stehlík, Martin ; Houdek, Tomáš
Rewind the tape telling the story of reference services at the National Library of Technology (NTK) in Prague to 2009: a closed stacks specialized library with a long, complicated institutional history re-opens its arms to the public with a new “open stacks spirit” in an innovative building—an architectural jewel. Students (80% of all visitors) and the public embrace an inspiring space in the heart of a STEM campus and it rapidly fills with activities ranging from conferences to art exhibitions to concerts. But lost in this mélange are modern academic reference and information services. Despite being governed and financed directly by the Czech Ministry of Education, the narrative of value to academic stakeholders is shyly whispered. “We’re the flagship of Czech librarianship,” we gloat. Nothing, and almost no one, shouts: “We can help you succeed in your academic journey.” Fast-forward to 2017. In our paper, we will relate how we are weaving together the first fabrics of academic value narratives. Our story has not been linear; threads related to internal strategic planning, creation of intranets and reusable staff educational modules entwine with other threads (user-based online development, social media statements, “backward designed” instructional efforts) which we discuss using notable examples. Common to all narratives are themes of academic success, rigor, and individual engagement; internally in relation to ongoing staff development and externally, with intimate involvement (even bowling!) with colleagues and students. While our campus may not yet be fully ready for such approaches, we are now strongly declaring our value as essential players in the successful education of students.
Plný text: idr-1106_1 - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: 122-Skenderija-presentation - Stáhnout plný textPDF
Design služeb ve veřejných knihovnách
Šnýdl, Jakub ; Dombrovská, Michaela (vedoucí práce) ; Nekolová, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o designu služeb ve veřejných knihovnách. Práce se skládá z části teoretické a části praktické. V teoretické části jsou popsány služby ve veřejných knihovnách, jsou představeny základy a principy designu služeb. Dále následuje přehled nástrojů a metod designu služeb vhodných k využití v knihovnách. V praktické části jsou analyzovány služby Knihovny Matěje Josefa Sychry z hlediska uživatele pomocí nástrojů a metod designu služeb a jsou navržena možná vylepšení těchto služeb.
Services for Effective Rural Governance - A Design Thinking View
Zejda, Vladimír ; Jiřinová, Kateřina (vedoucí práce) ; Jetmar, Marek (oponent)
Diplomová práce poskytuje pohled na problémy, se kterými se potýkají starostové v malých českých obcích a představuje komplexní přehled přístupů k jejich řešení. Konkrétně se zaměřuje a nefinanční a nelegislativní nástroje spolupráce a externí podpory, které jsou společně uvedeny jako "služby pro efektivní místní správu". Práce dále představuje koncept designu služeb a jeho využití ve veřejném sektoru. V závěru je tato metoda použita pro analýzu a návrh změn aktuálně dostupných služeb pro efektivní místní správu tak aby co nejlépe sloužili starostům.
Design služeb Zátiší Catering Group, a.s.
Vaňková, Jana ; Jiřinová, Kateřina (vedoucí práce) ; Barton, Monika (oponent)
ráce na téma "Design služeb Zátiší Catering Group, a.s. se věnuje inovačnímu managementu a designu služeb. Cílem práce bylo na základně výzkumu identifikovat příležitosti pro zlepšení a inovace stravovacích služeb Zatiší Catering Group, a.s. Náplní diplomové práce je rešerše designu služeb a inovačního procesu, výzkum uskutečněný při aplikaci přístupů designu služeb, představení výstupu z výzkumu, vlastní návrh designu nové služby a stanovení doporučení. Při výzkumu byly využity metody persona, kontextuální rozhovor, safari službou, benchmarking, service blueprints a empatická mapa, z technik pak product box. Přínos práce tkví k teoretické determinaci designu služeb a jeho následné aplikaci při designování konkrétní služby. Výsledkem diplomové práce je návrh služby pro školní restauraci v Lycée Français de Prague.
Design knihovnického kurikula od A do Z
Škyřík, Petr
Tato přenáška je na pomezí designu služeb, managementu a vzdělávání. Rád bych v ní představil aplikovaný myšlenkový model, který uplatňuji při tvorbě knihovnického kurikula u nás na KISK. Domnívám se, že to může být poučně/inspirativní/odstrašující pro všechny, kteří řídí nějakou instituci či projekt. Pár klíčových pojmů: Analýza zájmových skupin, Benchlearning, Budování značky, Hodnotová analýza, Kaizen, Organický růst, Porucha paměti, atd. :)
Prezentace: idr-596_1 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: idr-596_2 - Stáhnout plný textMP4
Inovace ve službách: Využití designu služeb v praxi
Kánská, Kateřina ; Jaklová, Martina L. (vedoucí práce) ; Siser, Roman (oponent)
Teoretická část práce je věnována seznámení se s problematikou designu služeb. Jsou zde přiblížena specifika služeb a také trendy, které lze očekávat ve službách v budoucnu. Dále je zde blíže představen obor designu služeb. Jeho cílem je nalezení všech "kontaktních míst", kde se zákazníci se službou setkávají, objevení cest, kterými zákazníci službou prostupují, a na základě těchto vstupů inovování služeb pro co nejvyšší zákaznickou spokojenost a zároveň přínos pro poskytovatele. Úvodní část práce také představuje argumenty, proč se designu služeb věnovat, a zároveň přináší nejvýznamnější metody, jakými lze služby vylepšovat, jako jsou "cesta zákazníka službou", "persóny", vlastní vyzkoušení služeb, "etnografický výzkum" a "webdesign". Ty jsou dále využity v praktické části práce. Praktické využití designu služeb je realizováno pro projekt ""Brýle domů"". Jeho podstatou je prodej brýlí na předpis přes e-shop bryle-domu.cz a zároveň prostřednictvím patentovaného konceptu "Optiscont" -- samoobslužné oční optiky. Za účelem designu služeb projektu "Brýle domů"je pomocí představených metod proveden výzkum, který má dvě fáze. První fáze se věnuje testování prototypu služby, druhá fáze komplexnímu hodnocení služeb inovovaných mj. na základě výstupů první fáze výzkumu. Závěrečná část práce se věnuje interpretaci výsledků. Na základě výsledků výzkumu a testování je sestavena "cesta zákazníka službou" včetně vyprofilovaných "persón" -- archetypů zákazníků služby. Prostřednictvím "rezervoáru dobré vůle" jsou souhrnně prezentovány silné a slabé stránky služby. Závěrem jsou formulována doporučení pro inovace služeb. Hlavním doporučením je zjednodušit webové stránky, vysvětlit zákazníkům fungování konceptu Optiscont v místě prodeje a zaměřit se na propojení všech kontaktních míst služby.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.