Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 94 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Organizační struktura v základní umělecké škole
Sinkulová, Iveta ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: ORGANIZAČNÍ STRUKTURA V ZÁKLADNÍ UMĚLECKÉ ŠKOLE AUTOR: Iveta Sinkulová ABSTRAKT: Bakalářská práce Organizační struktura základní umělecké školy si klade za cíl zjistit, jaké organizační struktury se v ZUŠ uplatňují, do jaké míry jsou v OS zabudovány funkce zástupce ředitele školy a vedoucích oddělení a jaké úkoly jsou na ně delegovány v oblasti řízení pedagogického procesu. V návaznosti na popisný výzkum analyzuje funkce zástupce ředitele školy a vedoucích oddělení, navrhuje oblasti vhodné k delegaci a tomu odpovídající pracovní náplně. Na základě průzkumu organizačních schémat jednotlivých uměleckých škol dává návod k zamyšlení, jak s organizační strukturou pracovat a jak při eventuální změně struktury postupovat. Výsledky výzkumu a závěry práce slouží jako podkladový materiál ředitelům ZUŠ, kteří se zamýšlejí nad řízením pedagogického procesu a optimalizací organizace práce.
Time management ředitelky mateřské školy
Bernasová, Jana ; Lisnerová, Romana (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Cílem bakalářské práce je zmapování problematiky time managementu, která je zpracována v závěrečných bakalářských pracích. Syntéza a shrnutí výsledků více empirických studií provedených různými autory. Formulování podstaty a zpracování systematického přehledu zjištěných výsledků dosavadního výzkumu time managementu z daného výběrového souboru bakalářských prací. Předmětem výzkumu je zhodnocení poznatků, informací a principů významných pro zkvalitnění efektivity time managementu v řízení školy. Teoretická část práce obsahuje pojmy, zásady, principy a techniky řízení času čerpané z odborné literatury. K utřídění znalostí a poznatků z oblasti řízení času z různých směrů výzkumu studentů vysoké školy je použita metoda metaanalýzy. Výsledkem této závěrečné bakalářské práce je shrnutí a zhodnocení poznatků, informací a principů významných pro zkvalitnění efektivity time managementu v řízení školy a následné zpracování přehledu o výsledcích výzkumu publikovaných v bakalářských pracích. Závěrečná část obsahuje zobecnění výsledků. Práce má především informativní charakter.
Manažerská práce zástupkyň ředitelek čtyřtřídních mateřských škol v Praze 4, 11 a 12
Vacková, Jitka ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Manažerská práce zástupkyň ředitelek čtyřtřídních mateřských škol v Praze 4, 11 a 12 Abstrakt Bakalářská práce pojednává o manažerské práci zástupkyň ředitelek čtyřtřídních MŠ v Praze 4, 11 a 12. Pojednává o delegování manažerských funkcí na zástupkyně ředitelek těchto MŠ. Zabývá se spoluprací ředitelek a jejich zástupkyň, zjišťuje úroveň jejich manažerských kompetencí z pohledu jich samých i z pohledu ředitelek. Bakalářská práce srovnává podmínky zástupkyň ředitelek MŠ pro jejich manažerskou činnost a porovnává práci statutárních zástupkyň a vedoucích učitelek. Bakalářská práce se v teoretické rovině zabývá pojetím školského managementu a vymezuje jeho specifika, definuje členění manažerských funkcí a zabývá se jejich delegováním společně s motivací. Klíčová slova Školský management, manažerské funkce, delegování, kompetence
Delegování pravomocí ředitele mateřské školy na střední management školy v závislosti na velikosti školy a počtu odloučených pracovišť.
Benediktová, Karla ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Závěrečná bakalářská práce představuje pohled na proces delegování pravomoci a odpovědnosti ředitele mateřské školy na ostatní vedoucí pracovníky. V teoretické části této práce je využito získaných poznatků z manažerské literatury zachycující téma delegování v širších souvislostech, ale také je toto téma aplikováno na školství, konkrétně na ředitele mateřské školy. Analýza kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření určeného ředitelům mateřských škol představuje porovnání současného stavu procesu delegování ve státních mateřských školách s detašovanými pracovišti, a školách bez detašovaných pracovišť. Tato práce je přínosná pro samotné ředitele mateřských škol, kteří zde naleznou podporu vlastního rozhodování v procesu delegování pravomoci a odpovědnosti na ostatní vedoucí pracovníky školy, ale také zřizovatelům, kteří rozhodují o samostatnosti, či sloučení objektů mateřských škol. KLÍČOVÁ SLOVA: delegování, organizování, kompetence, vedení lidí, detašované pracoviště, ředitel
Delegování činností na střední management základní školy
Zralá, Lucie ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Bakalářská práce Delegování činností na střední management základní školy se zabývá školským managementem. Vychází ze vzoru podnikového managementu, který člení management do tří úrovní. Hlavní pozornost je věnována střednímu managementu, konkrétně metodickým orgánům na základní škole, resp. jejich vedoucím pracovníkům, mapuje jejich postavení, roli, vykonávané činnosti, potřebné kompetence. Téma práce vychází z přesvědčení, že ačkoli jsou dnes ředitelé školy natolik přetěžováni administrativními činnostmi, že mají problém naplnit všechny aspekty a role, které jim řídící funkce přináší, delegování svých pravomocí a tím i potenciál svých učitelských sborů z různých důvodů efektivně nevyužívají.
Manažerské funkce a jejich delegování v mateřské škole
Amin, Iva ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
NÁZEV: Manažerské funkce a jejich delegování v mateřské škole. AUTOR: Iva Amin KATEDRA: Univerzita Karlova v Praze Pedagogická fakulta Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. et Bc. Jiří Trunda ABSTRAKT: Cílem práce je definovat některé termíny a teoretické teze týkající se problematiky managementu, manažerských funkcí a některých znalostí, dovedností a povinností manažerů, dodržet zásady úspěšného delegování vybráním vhodného úkolu i delegáta. Zda ředitelky mateřských škol umí vybrat vhodný úkol i delegáta, dodržet zásady úspěšného delegování, ukázaly výsledky provedeného empirického výzkumu. Metodou pro empirický výzkum bylo dotazníkové šetření. Dotazník byl sestaven pro ředitelky samostatných mateřských škol s právní subjektivitou. Bylo osloveno celkem 100 ředitelek mateřských škol z Ústeckého kraje, návratnost dotazníků činila 57 %. Výsledky dotazníkového šetření byly vyhodnoceny a zpracovány do grafů. Výstupem bakalářské práce je soubor názorů, doporučení a metod, které manažeři používají ke zvládnutí specifických činností (tzv. manažerských funkcí) a jejich delegování v mateřské škole. KLÍČOVÁ SLOVA: delegování, management, manažer, manažerské funkce, mateřská škola
Sebeřízení ředitele ZUŠ
Egermaierová, Kateřina ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem sebeřízení školského manažera v oblasti základního uměleckého školství. Cílem práce bylo zjistit, co ředitelé ZUŠ v Plzeňském a Jihočeském kraji považují za součást sebeřízení, co jejich sebeřízení ovlivňuje a jak se projevuje tento vliv v jejich pracovních i osobních životech. Dílčím cílem práce bylo zjistit, zda se ředitelé škol v oblasti sebeřízení vzdělávají a pokud ano, jakým způsobem. Práce vychází v teoretické části z oblasti personalistiky a řízení lidských zdrojů. Zabývá se kompetencemi a rolemi ředitelů škol, selfmanagementem, timemanagementem, delegováním, syndromem vyhoření, technikami zvládání stresu a obecně životní rovnováhou. Věnuje se také podrobněji emoční inteligenci a fázím kariéry ředitele školy v souvislosti s tím, jak oblast sebeřízení ovlivňují. Praxe přináší výsledky průzkumu, který probíhal formou dotazníkového šetření a doplňujících rozhovorů. Průzkum přinesl velmi zajímavá zjištění z prostředí pedagogicko-uměleckého školství, z oblasti pracovních a osobních životů klíčových postav této vzdělávací sféry - ředitelů ZUŠ. Zkušenosti, a v některých případech výpovědi o závažných důsledcích neuplatňování mechanismů sebeřízení, jsou zachyceny v osobních rozhovorech autorky práce s dotázanými respondenty. Tato zjištění potvrzují často...
Manažerské funkce a jejich delegování na sloučené mateřské škole v Praze
Vatolinová, Nina ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá manažerskými funkcemi a jejich delegováním. Jde o delegování pravomocí, kompetencí a odpovědnosti směrem od ředitelky sloučené mateřské školy v Praze k zástupkyni, která vede odloučené pracoviště. Jedná se výlučně o školy, které vznikly sloučením několika původně samostatných mateřských škol. Teoretická část práce vychází z poznatků z odborné literatury. Výzkumná část obsahuje analýzu výsledků dotazníkového šetření, které proběhlo na 10 sloučených mateřských školách v Praze a týkalo se delegování v práci ředitelky mateřské školy. Dotazníkového šetření se účastnily ředitelky sloučených mateřských škol a zástupkyně ředitelek, které vedou odloučené pracoviště. Autorka práce se snaží odpovědět na dotaz, jaké manažerské funkce je možné delegovat na odloučeném pracovišti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 94 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.