Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza fungování datových schránek ve veřejné správě na příkladu ČSSZ
Pavelec, Jan ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Toman, Prokop (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou fungování datových schránek ve vztahu k institucím veřejné správy, konkrétně České správy sociálního zabezpečení. Úvodní část práce je věnována shrnutí historického vývoje datových schránek a popisu základních pravidel pro používání Informačního systému datových schránek. Je zde zmíněna role datových schránek v českém eGovernmentu a vztah k jeho dalším prvkům. Nakonec jsou uvedeny a stručně rozebrány základní právní předpisy, které s problematikou datových schránek souvisí. Další část práce se zabývá rozborem situace na České správě sociálního zabezpečení v oblasti datových schránek. Popisuje poměry v oblasti doručování dokumentů v období předcházejícím zahájení provozu datových schránek a situaci nastalou po jejich uvedení do provozu. Následuje srovnání těchto období a hodnocení dopadu zavedení datových schránek na provoz České správy sociálního zabezpečení. Poslední část práce se zaměřuje na rozbor zjištěných problémů vznikajících na České správě sociálního zabezpečení v souvislosti s provozem datových schránek a naznačuje možné varianty řešení těchto problémů.
Analýza a porovnání procesů listinného a digitálního zpracování dokumentů v úřadu státní správy
Křivanec, Oto ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Kasner, Jiří (oponent)
Cílem této práce je analyzovat procesy listinného a digitálního zpracování dokumentů v Českém telekomunikačním úřadě na centrále v Praze. Po té procesy listinného a digitálního zpracování dokumentů porovnat. Následně některé procesy listinného a digitálního zpracování změřit. Údaje získané z měření vyhodnotit a po té popsat, kde je možné zlepšit zpracování dokumentů. Český telekomunikační úřad využívá při své činnosti obě formy zpracování dokumentů. Bylo by vhodné se zaměřit, na porovnání procesů obou forem zpracování dokumentů. Následně změřit, kde a v jakých ohledech přináší digitální zpracování dokumentů zlepšení oproti listinnému zpracování dokumentů. Práce je rozdělena do šesti částí. V první část obsahuje úvod do problematiky práce, popis struktury práce a popis informačních zdrojů. Druhá část se zabývá popisem Českého telekomunikačního úřadu a popisem procesů listinného a digitálního zpracování dokumentů v Českém telekomunikačním úřadě. Třetí část práce teoreticky popisuje zpracování dokumentů a přidává k tomu přístup Českého telekomunikačního úřadu. Čtvrtá část se zabývá porovnáním procesů. Pátá část obsahuje měření některých procesů a jejich vyhodnocení. V šesté části se nachází závěr se shrnutím celé práce a následným popsáním možností, kde je možné zlepšit zpracování dokumentů.
Dopad legislativních změn na vedení spisové služby
Bartelová, Jana ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Žižková, Veronika (oponent)
Tato práce se zabývá realizací spisové služby na městském úřadě a porovnává reálný současný stav s aktuálními legislativními požadavky. Práce je rozdělena na 2 části. V první části jsou uvedeny základní informace o vybraném městském úřadu a charakteristika používaného informačního systému spisové služby. V dalších kapitolách jsou popisovány jednotlivé činnosti při výkonu spisové služby a analýza životního cyklu dokumentů na městském úřadě. V druhé části práce jsou identifikovány výrazné legislativní změny, které mají dopad na změnu jednotlivých činností ve spisové službě. Na základě této identifikace jsou vypracovány návrhy na odstranění procesních nedostatků a nejednotnosti při vedení spisové služby na městském úřadě. Hlavním výstupem optimalizace spisové služby je úprava spisového řádu dle platné legislativy a metodického pokynu Ministerstva vnitra.
Analýza procesů po zavedení datových schránek na Ministerstvu průmyslu a obchodu
Veselý, Jan ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Fiala, Stanislav (oponent)
Cílem bakalářské práce je shrnout legislativní a realizační změny v Informačním systému datových schránek, poukázat na nejzávažnější problémy provázející tento systém. Dále navazuji na diplomovou práci Ing. Ovesného, porovnáním procesů přijetí a odeslání dokumentu a provedením analýzy zpracování pošty u vybraného orgánu. Analýza je prováděna na Ministerstvu průmyslu a obchodu České republiky.
Elektronická komunikace mezi daňovou správou a daňovým subjektem
Hůlková, Vendula ; Kozlová, Taťána (vedoucí práce) ; Růžička, Zdeněk (oponent)
Tématem zvoleným pro mou bakalářskou práci bude "elektronická komunikace mezi daňovou správou a daňovým subjektem". V teoretické rovině bych ráda nastínila základní pojmy vztahující se k této formě komunikace, představila bych její vývoj a především bych uvedla její jednotlivé formy. Práce bude nejvíce zaměřena na dvě formy elektronické komunikace, a to datové schránky a elektronická podání. V praktické části bych ráda představila, jak se tyto dvě služby používají a pokusila bych se detailně předvést celý proces absolvovaný při podání daňového přiznání s jejich využitím. Chtěla bych poskytnout přehledné shrnutí dvou vyjmenovaných služeb s jejich klady a zápory. Budu vycházet především ze svých poznatků, dále také oslovím ostatní uživatele elektronické komunikace s daňovou správou (zejména prostřednictvím dotazníků) a dalším informačním zdrojem pro mě bude místní finanční úřad. Práce by měla být napsána jednoduchou a srozumitelnou formou tak, aby mohla sloužit i těm daňovým subjektům, kteří dosud nemají žádné informace k dané problematice.
Analýza změn na poštovním úřadu v důsledku zavedení datových schránek
Cígler, Lukáš ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Krahulec, Jan (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na podnikové procesy poštovního úřadu, které byly zavedeny spolu se vznikem datových schránek. Cílem práce je tyto procesy analyzovat, graficky zpracovat formou procesních diagramů a najít jejich slabé stránky. Vedlejším cílem je rozbor personálních změn pobočky a finanční nákladová studie, která ukáže, které typy subjektů na komunikaci prostřednictvím datových zpráv ušetří, v jaké výši a pro koho je jejich využívání výhodné. Na úvod práce je čtenář seznámen s informačním systémem datových schránek, jeho výhodami oproti listinným zásilkám a pro koho je systém určen. V hlavní části jsou analyzovány jednotlivé procesy tak, jak se poskytované služby v praxi reálně provádí. Závěrečná část se zabývá náklady na datové zprávy pro různé typy subjektů včetně náhledu do dalších let.
ICT in public administration
Paluš, Matej ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Stiegler, Petr (oponent)
Mojí bakalářskou prací chci přiblížit eGovernment v České republice s hlavní orientaci na projekt datových schránek. V první části porovnávám jednotlivé vybrané elektronické služby eGovernmentu v zemích Evropské Unie s následním zanalyzováním dosažené situace. K tomu patří i objasnění pozice České republiky v žebříčku zemí EU při naplňování elektronizace služeb. Druhá část se již aktivně věnuje situaci ohledně zavádění datových schránek v České republice. Cílem je představit tento rozsáhlý a významný projekt v oblasti elektronizace veřejné správy. Chci poukázat na právní aspekty, rizika spojená s datovými schránkami, problémy při jejich zavádění, ale zhodnotit i přínosy tohoto projektu. Poslední část je o situaci ve slovenském eGovernmentu a možných vizích do budoucna. Velmi důležitou částí však bude analyzování všech rizik, které by mohly ohrozit zavedení datových schránek na Slovensku. Chci se zaměřit na jednotlivé legislativní aspekty zákona o eGovernmentu a také na situaci po uvedení tohoto zákona v platnost.
Problematika elektronické komunikace mezi klienty a orgány sociálního zabezpečení.
SKÁLA, Jan
Bakalářská práce se zabývá problematikou elektronické komunikace mezi klienty a orgány sociálního zabezpečení. Mapuje poskytované elektronické služby, popisuje principy fungování a sleduje vlastní využívání služeb klienty. Cílem bakalářské práce je zjistit současnou úroveň elektronické komunikace mezi klientem a orgány sociálního zabezpečení. Pozornost je zaměřena na, klientem, správné využití jednotlivých elektronických služeb. V teoretické části jsou charakterizovány elektronické služby poskytované orgány sociálního zabezpečení a jejich právní zakotvení v legislativě. Vysvětleny jsou také nejčastější pojmy, které se v dané problematice používají. V praktické části, na základě obsahové analýzy statistických údajů, jsou zanalyzovány získaná data a upozorněno na klady, ale i nedostatky v poskytovaných elektronických službách a to s ohledem na aktuální stav informační a počítačové gramotnosti klientů orgánů sociálního zabezpečení. Dále jsou na běžných příkladech z praxe popsány základní postupy při zřizování a používání elektronických služeb. Závěrem jsou uvedeny výsledky, které označily určitá problematická místa, která mohou klienta při navazování elektronické komunikace s orgány sociálního zabezpečení odradit od dalšího využívání. Poukázáno je i na rozdílné vytížení jednotlivých elektronických služeb orgánů sociálního zabezpečení.
Měření efektivnosti zavedení datových schránek
Ovesný, Tomáš ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Čečman, Ivo (oponent)
Práce se zabývá problematikou informačního systému datových schránek, který podporuje elektronickou komunikaci mezi orgány veřejné moci a dalšími subjekty. Cílem práce je zjistit, změřit a zhodnotit efektivnost zavedení datových schránek na procesech zpracování přijatých a odeslaných dokumentů u vybraných orgánů veřejné moci. Efektivnost zavedení datových schránek je zjišťována za pomoci navržených metrik a na základě provedených analýz procesů zpracování dokumentů u vybraných orgánů. Efektivnost zavedení datových schránek je zkoumána na Úřadu městyse Dub nad Moravou a na Státní zemědělské a potravinářské inspekci. Informace potřebná pro analýzy procesů a data potřebná pro provedení hodnocení efektivnosti navrženými metrikami byla získána od zaměstnanců orgánů. Práce je rozdělena do čtyř částí. V první části je zevrubně popsán informační systém datových schránek. Na základě dostupných informací je popsána funkcionalita, využití, technické řešení a legislativní úprava datových schránek. Druhá část práce je zaměřena na popis vybraných orgánů a analýzu procesů zpracování přijaté a odesílané pošty. Ve třetí části práce jsou navrženy vhodné metriky pro posouzení efektivnosti zavedení datových schránek. Následně je provedeno dvoufázové měření. Ve čtvrté části je na základě provedených měření zhodnocena efektivnost zavedení datových schránek u vybraných orgánů veřejné moci. Hlavním přínosem práce je první hodnocení efektivnosti zavedení datových schránek u vybraných subjektů cca měsíc po oficiálním spuštění datových schránek. Dalším přínosem je navržení postupu zhodnocení efektivnosti zavedení nového velmi specifického informačního systému v rámci subjektu a zevrubný popis informačního systému datových schránek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.