|
Zpracování zákaznických dat a jejich využití
Bartelová, Jana ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Sládková, Pavlína (oponent)
Tématem diplomové práce je sběr, analýza a využití zákaznických dat v podniku pro účely marketingu. Získaná data o zákaznících slouží jako vstup pro analytické procesy, které produkují relevantní informace využívané při tvorbě cílených marketingových kampaní. Vzhledem k tomu, že bez poznání a identifikace potřeb zákazníků se dnes podnik neobejde, je teoretická část zaměřena především na metody analýzy dat jako je segmentace, profilace, skórování zákazníka a výpočet hodnoty zákazníka. Významnou částí teoretického celku je webová analytika, která sleduje a sbírá data o chování zákazníka na webových stránkách. Praktická část práce je postavena na případové studii internetového obchodu, ve které jsou identifikovány a řešeny problémy konkrétního podniku při realizaci e-mailingu. Nástroj Silverpop Engage přináší nové možnosti v souvislosti s využitím zákaznických dat a je podpůrnou technologií, která pomáhá nalezené nedostatky odstranit. Hlavním cílem práce je ukázat nové možnosti realizace e-mailových kampaní s využitím behaviorálních dat a popsat způsoby využití zákaznických dat pro různé typy kampaní.
|