Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,231 záznamů.  začátekpředchozí1221 - 1230další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Interkulturní management - Ukrajinci v ČR
Khramkova, Yevheniya ; Štrach, Pavel (vedoucí práce)
Práce obsahuje teoretický popis hlavní součaásti managementu - interkulturní komunikací.V práci také jsou popsané studia Geerta Hofstedeho. Následující kapitola popisuje kulturu Ukrajiny, její tradice, způsob chování ukrajinských obyvatel, jejich každodenní život,způsob oslavování důležitých svatků atd. V další kapitole je popsána historie migrace Ukrajinců do České Republiky, důvody, které je k tomu donutili a také jsou uvedené některé statistické údaje o počtu pracovních povolení, které byly vydané Ukrjincům v průběhu několiká let, počet trvalých pobytů atd. Poslední kapitola obsahuje návrh nějakého vhodného řešení pro české manažery, jak vést pracovniky z Ukrajiny.
Analýza podnikové kultury společnosti Energie MaR s.r.o.
Nováková, Alena ; Surynek, Alois (vedoucí práce) ; Lahodná, Radka (oponent)
Podniková kultura je dnes nedílnou součástí řízení organizace a výrazně promlouvá do jejích klíčových procesů. Jednou z příčin zvýšeného zájmu o toto téma je japonský ekonomický ?boom? z poválečného období. Na konci 70. a počátkem 80. let minulého století se američtí odborníci začali důkladně zajímat o filozofii japonských firem a jejich techniky řízení, neboť japonský úspěch představoval pro americký průmysl velkou výzvu. Vyvstaly otázky ohledně efektivnosti západních způsobů organizačního řízení a ekonomičtí teoretici i manažeři zaměřili svou pozornost na kulturní aspekty těchto podniků. Kultura podniku má v současnosti své pevné místo mezi jeho základními zdroji hodnot a lze říci, že její důležitost z tohoto pohledu neustále roste. Hodnota podniku pramení jak z finančního, tak i duševního kapitálu, v němž podstatnou úlohu zastává lidský faktor. Každé organizované seskupení lidí si vědomě i nevědomě vytváří svoji kulturu, tedy jistá pravidla a vzorce jednání, hodnoty i způsoby, které jsou a nejsou akceptovány. V každém podniku proto vzniká vždy ?nějaká? kultura a úkolem managementu je tuto kulturu nejen monitorovat, ale především usměrňovat a umisťovat ji do pevně daných intervalů, které jsou předem promyšleny a ?zkalkulovány?. Z teorie podnikové kultury, kterou bych ráda interpretovala v úvodních částech této diplomové práce plyne, že existují různé úrovně podnikové kultury, které se mezi sebou liší nejen svou možností být zpozorovány vnějším subjektem, ale především tím, že pro management podniku je více či méně obtížné na tyto úrovně působit a měnit je. Důležité proto tedy bude, aby se řízení podniků vždy zabývalo touto oblastí ?svého? kapitálu a nepodceňovalo jejich význam ani účinek.
Podniková kultura firmy Glaverbel Czech, a.s. v letech 2002 a 2007
Ježková, Marie ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Teuflová, Jaroslava (oponent)
Práce se zabývá podnikovou kulturou mezinárodní firmy. V teoretické části jsou objasněny základní pojmy, charakteristiky a východiska dané problematiky. Část praktická je zaměřena na analýzu podnikové kultury firmy Glaverbel Czech, a.s. Cílem bylo komplexně zmapovat a vyhodnotit základní prvky a principy podnikové kultury a identifikovat zásadní změny, ke kterým v této oblasti během posledních pěti let došlo. Analýza vychází z empirického výzkumu. Na základě takto získaných výsledků a po jejich porovnání s výsledky výzkumu z roku 2002, byla navržena optimalizační opatření v jednotlivých aspektech podnikové kultury.
Podniková kultura mezinárodní firmy
Effenbergová, Veronika ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Primus, Radek (oponent)
Diplomová práce shrnuje teoretické poznatky o podnikové kultuře z několika úhlů pohledu různých autorů a na základě dotazníkového šetření a strukturovaných rozhovorů analyzuje podnikovou kulturu mezinárodní poradenské společnosti. Tuto společnost blíže představuje a popisuje její kulturu se zaměřením na její charakteristické znaky, interní a externí komunikaci a na vzájemnou spolupráci mateřské společnosti a jejích zahraničních zastoupení.
Diagnostika vybraných aspektů organizační kultury společnosti DEK a.s.
Doktorová, Markéta ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Surynek, Alois (oponent)
V teoretické části práce je uveden přehled přístupů k organizační kultuře, k jejím vlivům na podnikové procesy, výkonnost a úspěšnost organizace a k metodám jejího zkoumání a poznávání. V rámci praktické aplikace je popsána diagnostika vybraných okruhů organizační kultury společnosti DEK a.s. Empirická data byla zjištěna pomocí dotazníkového šetření mezi zaměstnanci společnosti a analyzována byla relevantními statistickými metodami. Na konci práce jsou shrnuty výsledky statistické interpretace dat do slabých a silných stránek zkoumaných okruhů organizační kultury, na ně pak navazují návrhy na opatření a doporučení.
Sociopolitické rozpory a demokracie v subsaharské Africe
Kváča, Vladimír ; Janoušková, Zuzana (vedoucí práce) ; Hulec, Otakar (oponent) ; Lacina, Karel (oponent) ; Fiala, Vlastimil (oponent)
Doktorská práce si klade za širší úkol prozkoumat jednu z rovin kulturního střetu mezi tradiční africkou kulturou a západní kulturou a jejími globalizač­ními vlivy, které se v subsaharské Africe začaly projevovat s nástupem koloni­alismu, a jejichž intenzita dále akcelerovala v postkoloniálním období. Pozornost je věnována kulturnímu subsystému, který představuje regulační funkce společnosti, konkrétně politice, která je však úzce, a místy neodděli­telně, spojena s ekonomikou. Toto velmi široké téma je dále zúženo tím, že předmětem zájmu, a současně hlavním cílem je zkoumání možností demo­kratického řešení konfliktů plynoucích ze současných sociopolitických roz­porů v subsaharské Africe, tedy především, zda jsou myšlenky demokracie v Africe uskutečnitelné, a pokud ano, tak za jakých podmínek.
Nástroje vnitřní komunikace zaměřené na firemní kulturu
Mikulková, Zdeňka ; Nesnídalová, Jitka (vedoucí práce) ; Čiháková, Renata (oponent)
Cílem práce je vysvětlení pojmu firemní kultury, rozbor nástrojů vnitřní komunikace využívaných pro podporu a žádoucí rozvoj firemní kultury a demonstrování nástrojů interní komunikace ve společnosti Telefónica O2 Czech Republik a.s. Jsou dané nástroje vhodné pro situaci v dané společnosti a jaká je jejich účinnost?
Kulturní diference a jejich význam v chování spotřebitele
Březíková, Markéta ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Mottlová, Libuše (oponent)
Diplomová práce sleduje kulturní diference a jejich význam v chování spotřebitele. V první části jsou vysvětleny pojmy jako kultura, její vliv na spotřebitele a jsou analyzovány také nehmotné prvky kultury jako neverbální komunikace, hodnoty či body image. Následuje krátký a obecný popis sledovaných krajin co se týče historie a přírodních podmínek. Zmíněny jsou také kulturní dimenze dle Geerta Hostedeho. Další část diplomové práce vychází z dotazníkového šetření zaměřující se na vymezení analyzovaných prvků kultury obsahující stravovací a mediální zvyky, vztah ke značkových produktům a módním trendům, dále na nákupní rozhodovací proces a postavení muže a ženy ve společnosti. které je poté analyzováno a jsou vyvozeny závěry. Je také na začátku stanoveno několik hypotéz, které jsou na konci diplomové práce potvrzeny či vyvráceny. V dotazníku je použita analýza I. stupně a využity jsou také křížové tabulky.
Firemní kultura společnosti Inspekta a.s.
Kleckerová, Lucie ; Mertlíková, Františka (vedoucí práce) ; Mišovská, Soňa (oponent)
Práce se věnuje zmapování firemní kultury ve společnosti Inspekta a.s. Úvod práce se zabývá teoretickým rozborem pojmu firemní kultura z několika hledisek. Hlavní část práce se věnuje samotné kultuře ve společnosti Inspekta, která v době sepisování práce procházela fúzí s nadnárodní společností Bureau Veritas. To umožnilo srovnat firemní kulturu v původně české společnosti se společností s tradicí pocházející z Francie.
TPCA Czech, s.r.o. - Multikulturalismus a firemní kultura v mezinárodním podnikání
Přibyl, Matěj ; Mertlíková, Františka (vedoucí práce) ; Korandová, Jiřina (oponent)
V teoretické části diplomové práce jsou zachycena a rozvedena témata kultury, firemní kultury a národní kultury. Tyto pojmy jsou dále navázány na praktický případ podniku s mezinárodní působností. Zvoleným podnikem je Toyota Peugeot Citroen Automobile Czech, s.r.o. nacházející se nedaleko města Kolína. Práce nezaznamenává jen firemní kulturu jmenovaného podniku, ale taktéž popisuje vzájemný vztah jednotlivých národních kultur podniku TPCA Czech, s.r.o., kultury japonské, francouzské a české.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,231 záznamů.   začátekpředchozí1221 - 1230další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.