Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metodika korektní fotografické reprodukce daguerrotypických obrazů s vlastním zkonstruovaným prototypem reprodukčního zařízení
Bárta, Jaroslav
Obsahem metodiky je praktické použití navrženého reprodukčního zařízení – DaguerroBoxu s příklady korektního užití, aby byl získán co nejvěrnější fotografický obraz z konkrétní daguerrotypie. Postup je podrobně popsán a je demonstrováno jeho využití v běžných podmínkách. Jako optimální řešení se ukázalo fotografování s mobilním osvětlovacím zařízením, které splňuje všechny požadavky (mj. neohrožuje podstatu fotografovaného předmětu a poskytuje kvalitní obrazovou reprodukci), a to za využití současných technologických možností fotografického záznamu. Ukázky práce s prvním provizorním osvětlovacím zařízením a vyhodnocení výsledků jsou výsledným výstupem první fáze. Závěrečným výstupem druhé fáze je návrh konstrukce a pořízení prototypu originálního osvětlovacího zařízení určeného k certifikaci a výrobě.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Zrnka písku: 100 let fotografování Blízkého východu v českých zemích
Jůn, Libor
Výstava vznikla na základě spolupráce Národního technického muzea a Akademie múzických umění v Praze, resp. Filmové a televizní fakulty. V českém prostředí se jedná o první rozsáhlejší prezentaci blízkovýchodní fotografie v reprezentativním výběru autorů 19. a 20. století.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Metodika revitalizace daguerrotypického procesu
Švadlena, Jan ; Vávrová, Petra
Daguerrotypie je nejstarší prakticky používaný fotografický proces. Z hlediska lidského poznání šlo o významný objev – jednalo se o první zobrazovací metodu založenou na zachycení obrazu předmětu přímo působením světla. Daguerrotypie tak ovlivnila lidskou společnost nejen z hlediska uměleckého, ale také vědeckého a spustila rychlý rozvoj fotografických postupů, materiálů i celého nového oboru. Z toho důvodu lze v depozitářích po celém světě nalézt množství historicky, umělecky i společensky cenných daguerrotypických památek. Pro zajištění kvalitní ochrany daguerrotypií je nutné volit dostatečně prověřené a bezpečné konzervátorské a restaurátorské postupy. Ověření nových památkových postupů i komplexní studium degradace a poškození daguerrotypií vyžaduje vhodné laboratorní vzorky, jejichž povrchová struktura odpovídá jedinečné struktuře daguerrotypického obrazu. Takové vzorky by měly být připravovány postupem, který bude co nejpřesněji odpovídat historickému způsobu přípravy daguerrotypií a bude tak respektovat jejich historickou autenticitu. Pro postupy konzervace a restaurování je třeba porozumět procesu výroby a chemickému složení. Cílem této metodiky je vytvořit praktický a standardizovaný návod pro rekonstrukci daguerrotypického procesu v laboratorních podmínkách za účelem přípravy vzorků, které se z hlediska materiálu a struktury obrazu neliší od historických daguerrotypií.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Metodika dokumentace městských domů
Rykl, Michael
Metodika je určena pro dokumentátory a pracovníky odborných institucí, kteří se zabývají ochranou kulturního dědictví (Ministerstvo kultury, Národní památkový ústav, muzea zaměřená na dějiny měst, urbanismu, regionální dějiny), úřady , do jejichž kompetencí náleží problematika ochrany kulturních památek, zpracovatelům stavebně historických průzkumů, zpracovatelům operativních průzkumů a dokumentace, pracovištém, zaměšřeným archeologicky s podílem práce dokumentační a stavebně historické, pedagogy a studenty vysokých škol, vlastníky objektů, stavební úřady.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Edukace a prezentace archeologického kulturního dědictví: certifikovaná metodika
Mikešová, Veronika ; Opatrná, Marie ; Urbanová, Kristýna ; Valentová, Jarmila ; Košta, Jiří ; Bursák, Daniel ; Vélová, Lucie ; Belaňová, Petra
V úvodních kapitolách metodiky jsou přehledně vysvětlena základní témata, týkající se prezentace a edukace archeologického kulturního dědictví spolu s určením uživatelů, kteří mohou z metodiky čerpat. Metodika se dotýká nejen kulturních a historických aspektů prezentace a edukace, ale také aspektů pedagogických, které se snaží zohledňovat a osvětlovat jejich uplatnění v archeologii. Vlastní metodické postupy, jakými osvědčenými způsoby lze provádět prezentaci a edukaci archeologického kulturního dědictví, jsou pak uvedeny v kapitole 5. Metodika práce s veřejností. Jelikož se metodika zabývá archeologickým kulturním dědictvím a konkrétními postupy, jak ho prezentovat veřejnosti a zlepšovat její vztah k němu, je důležité si nejprve uvést základní myšlenky a fakta, která se archeologického kulturního dědictví a nakládání s ním týkají, a z nichž metodika mimo jiné vychází.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Na počátku byl vztah - křesťanské paradigma západní kultury formující obraz člověka v procesu trestního soudnictví
TÝMOVÁ, Kateřina
Diplomová práce pojednává na teoretické úrovni o významu a postupném vývoji vnímání dialogičnosti člověka v kontextu trestního soudnictví. V západoevropském kulturním prostředí byl obraz člověka jako dialogické bytosti výrazně ovlivněn židovsko-křesťanskou tradicí, která "člověka ve vztahu" pojímá jako neohraničenou a transcendentální formu bytí. Z praktického hlediska vnímá vztah jako základní předpoklad v procesu obnovy člověka a příležitost opětovného přiblížení se původní dokonalé formě lidství, které vzešlo z "rukou" Božích. Kulturně přijímaný dialogický obraz člověka se podílí na formování konkrétní podoby člověkem vytvářených systémů a institucí, které zahrnují i systém trestního práva a justice, jejichž hlavním cílem je prosazování spravedlnosti. V duchu kulturní tradice je v současné době kladen důraz na ochranu a respekt důstojnosti a individuálních práv a svobod člověka, a tudíž je preferována osobní účast aktérů trestního konfliktu na procesu spravedlnosti. Spravedlnost se tak v osobě viníka a oběti v rámci restorativní justice stává více "spravedlností dialogu a vyjednávání", a to v mezích zákona tak, aby mohly být maximálně ošetřeny individuální potřeby a zájmy účastníků a zajištěny závazky z konfliktu vyplývající.
P.J.Vejvanovský Conservatory Kroměříž, viola Class of the Conservatory in Kroměříž and Personality of Zdeněk Novák
Janda, Josef ; PĚRUŠKA, Jan (vedoucí práce) ; UNTERMŰLLER, Karel (oponent)
This bachelor disertation speaks about Conservatory of Pavel Josef Vejvanovský in Kroměříž. It consisits of two parts.In the first one I´m revealing the rich histoty of the town Kroměříž, it´s cultural heritage and famous ( mainly music) personalities, who acted there. The histoty of the Conservatory, which is in my opinion interesting, is also to be found in this part. Special attention shoud be given to the chapter about the Conservatory´s buiding, which reaches far back to the history. Second part is focused on the viola class. Main subject of this part portrait of my teacher Zdeněk Novák, who was one of the main impulses for writing this disertation. I speak about his personal life, educational and artistic work, family and interesting people he spent time with. Closing chapter is the list of his ex- students and theirs pedagogistic and artistic activities.
Today and tomorrow of digital libraries in Poland
Ślaska, Katarzyna
Plný text: nusl-135845_3 - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: nusl-135845_1 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: nusl-135845_2 - Stáhnout plný textMP4
National Strategy for Digital Library Latvia 2008-2013
Grinfelde, Inga
Plný text: nusl-135842_3 - Stáhnout plný textPDF
Prezentace: nusl-135842_1 - Stáhnout plný textPDF
Videozáznam: nusl-135842_2 - Stáhnout plný textMP4

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.