Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Značka produktu jako statusový znak mladých aktérů
Haicl, Matouš ; Novotná, Eliška (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent)
Práce Značka produktu jako statusový znak mladých aktérů je zaměřena na fenomén značky, která je interpretována ve svém vztahu ke statusu. V rámci teoretické části jsou diskutována dvě teoretická východiska (T. Veblenovo a G. Lipovetského), která přinášejí různé pohledy na společnost a souvislost statusu s luxusním zbožím. Prostřednictvím tohoto prismatu je nadále charakterizováno mládí v kontextu následnosti jednotlivých generací ve 20. století. Pozornost je věnována marketingovým technikám, které jsou zaměřeny na dnešní mladou generaci. Ve výzkumné části je pak prostřednictvím dotazníkového šetření a statistické analýzy výsledků hledána spojitost mezi spotřebou značkových produktů a vnímání statusu u současných českých středoškoláků. Z výzkumu nakonec vyplynulo, že tato spojitost není příliš významná, a v paradigmatickém sporu je tedy dáno zapravdu G. Lipovetskému.
Služby ve jménu dobra Rotary kluby v České republice
Holas, Jakub ; Abu Ghosh, Yasar (vedoucí práce) ; Grygar, Jakub (oponent)
Práce zkoumá motivy dobročinnosti a její jednotlivé podoby v dnešní společnosti. Navazuje na kritické teorie studying up formulované Laurou Nader v 70. letech minulého století. Zamýšlí se nad úskalími etnografického výzkumu v mocensky nerovném terénu, kdy se antropolog ocitá v pozici nežádoucího. Na základě ročního výzkumu v Rotary klubech práce sleduje otázku, zda je dobročinnost ryzím aktem altruismu, sledováním vlastního zájmu nebo kombinací obou. Charita se od své původní křesťanské podoby postupem času vyprázdnila. V současné době nabývá podoby úspěšného marketingového nástroje. Pro někoho může znamenat péči o znevýhodněné, pro druhého jednoduchý krok, jak ulevit svému svědomí. Dobročinnost tak v jistých rysech nahradila křesťanskou zpověď a je tak jako ostatní komodity v neoliberálním systému jednorázově konzumována, aniž by vytvářela dlouhodobé vazby mezi dárcem a obdarovaným. Rotary International představuje celosvětovou síť soukromých klubů, mezi jehož členy se řadí přední osobnosti z finanční sféry, zdravotnictví, veřejné správy, žurnalistiky či vědy a výzkumu. Z antropologického hlediska se proto nabízí zkoumat Rotary klub v podmínkách nastupujícího kapitalismu v Čechách, jakožto institutu dobročinnosti. Klíčová slova: Rotary klub; svobodné zednářství; dobročinnost; charita; dar;...
Kdo kupuje luxusní českou módu?
Hříchová, Monika ; Špecián, Petr (vedoucí práce) ; Máslo, Lukáš (oponent)
Tato práce se zabývá determinanty nákupu luxusní módy od českých návrhářů. Hlavní závěry světových studií jsou v českém prostředí zkoumány na základě dat samotných návrhářů a podnikatelů. Informace o svých zákaznících zprostředkovaly firmy Veršatyl a One Life. Kvalitativní data získaná z dotazníku od značky Veršatyl jsou zkoumána pomocí popisné statistiky. Informace plynoucí ze statistik nákupu od výrobců oděvů One Life jsou převedeny na numerické veličiny a dále jsou zkoumány pomocí regresní analýzy. Mezi nejvýznamnější determinanty nákupu luxusní české módy patří kvalita výrobku a jeho zpracování.
Ekonomie luxusu: Komparativní analýza demonstrativní spotřeby elektroniky mezi studenty Technické univerzity Liberec a studenty Vysoké školy ekonomické v Praze
Reichelt, Patrik ; Rod, Aleš (vedoucí práce) ; Mirvald, Michal (oponent)
Cílem bakalářské práce je navázat na Bc. Františka Staňka, který provedl výzkum demonstrativní spotřeby na Vysoké škole ekonomické v Praze a ověřit platnost hypotéz na vzorku studentů Technické univerzity v Liberci. Práce je rozšířena o analýzu vlivu technického vzdělání. Hlavní závěry této práce byly získány pomocí statistické a regresní analýzy dat z dotazníkového šetření. Jednotlivé značky spotřební elektroniky jsou vnímány velmi odlišně z hlediska sociálního statusu, který vyjadřují. Ukázalo se, že existuje silný vztah mezi cenou výrobku a jeho signalizační hodnotou. Zatímco u studentů technických oborů byla prokázána závislost mezi funkčností výrobku a jeho schopností signalizovat sociální postavení, u ostatních studentů je korelace téměř nulová.
Ekonomie luxusu – komparativní analýza demonstrativní spotřeby mezi studenty UTB, VŠE a ČVUT
Veselý, Pavel ; Rod, Aleš (vedoucí práce) ; Babin, Jan (oponent)
Tato práce se zaměřuje na srovnání demonstrativní spotřeby a nákupu padělků v různém socioekonomickém prostředí. Pro srovnání jsem analyzoval výsledky zkoumání Bc. Tomáše Štegmanna a Bc. Jana Vágnera, kteří zkoumali tuto problematiku na Vysoké škole ekonomické v Praze (VŠE), respektive Českém vysokém učení technickém v Praze (ČVUT), a výsledky svého průzkumu, jež jsem provedl na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně (UTB). Podařilo se mi potvrdit předpoklad nižší znalosti a horšího povědomí studentů ze Zlína týkajícího se luxusních statků. V případě studentů UTB nehraje nízký příjem významnou roli při pořízení padělku v budoucnu, na rozdíl od VŠE a ČVUT. Naopak významnými faktory na UTB jsou negativní dojem z jedince s padělkem, nákup padělku v minulosti a rozpoznání padělku. Vliv negativního dojmu z jedince s padělkem je v souladu se zjištěním na VŠE a ČVUT. Vliv nákupu padělku v minulosti na jeho budoucí zakoupení vyšel na obou pražských školách nevýznamný a vliv rozpoznání padělku je na UTB podobný jako na ČVUT. Ve srovnání s VŠE vyšel směr tohoto vlivu opačný. Více studentů UTB padělek již někdy zakoupilo a také se méně brání nákupu padělku v budoucnosti ve srovnání se studenty VŠE a ČVUT. Vnímání padělání jako kriminality je na všech školách srovnatelné - jedná se o nezávažnou trestnou činnost.
Ekonomie luxusu: Je pro studenty VŠE demonstrativní spotřeba důležitým faktorem při nákupu spotřební elektroniky?
Staněk, František ; Rod, Aleš (vedoucí práce) ; Čermáková, Klára (oponent)
Výzkumným cílem práce je zjistit, zda je sociální status důležitým faktorem při nákupu spotřební elektroniky, konkrétně mobilních telefonů a přenosných počítačů, a spotřební elektronika je tak ovlivněna efektem demonstrativní spotřeby. Hlavní závěry této práce byly zkoumány statistickou a regresní analýzou z internetového dotazníkového šetření, kterého se účastnilo 290 studentů Vysoké školy ekonomické v Praze. Ukázalo se, že jednotlivé značky spotřební elektroniky jsou vnímány dramaticky odlišně z hlediska sociálního statusu, který signalizují. Prokázala se také silná závislost mezi cenou produktů jednotlivých značek a tím, jak dobře signalizují sociální postavení. Dále se ukázalo, že neexistuje silná závislost mezi cenou pořízeného mobilního telefonu či přenosného počítače a jeho funkčností, tento faktor tak nemá vysoký vliv při rozhodování o jejich nákupu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.