|
Chladicí systém Formule Student
Marek, Jiří ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá chladícím systémem Formule Student, analýzou současného systému chlazení, jeho konstrukčního řešení a návrhem na jeho zlepšení. Na základě rešerše chladících systému Formule Student a přízemního efektu byl implementován vodní výměník do zadního dvojitého difuzoru za účelem podpoření aerodynamiky a zlepšení důležitých parametrů pro dynamiku vozidla. Část výpočetní kapacity byla poskytnuta projektem „e-Infrastruktura CZ“ (e-INFRA LM2018140) poskytnuta na základě projektu výzkumu, vývoje a inovací.
|
|
Chlazení výkonných zdrojů světla
Tulis, Vojtěch ; Tuhovčák, Ján (oponent) ; Hejčík, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na výpočet tepelného odporu liniového zdroje světla a návrhu chladicího systému s ideální vstupní teplotou. Dílčím cílem práce je ve spolupráci s firmou CAMEA spol. s r. o. stanovit tepelné odpory jednotlivých částí zařízení a navrhnout úpravy tak, aby byl celkový tepelný odpor a maximální teplota v limitech daných spolupracující firmou. Hlavním cílem je pak na základě těchto výsledků navrhnout chladicí systém se všemi pojistnými prvky a doporučenou regulací pro hospodárný a spolehlivý provoz. K zjištění požadovaných výsledků jsou v práci využity analytické výpočty, CFD simulace i reálné testování. Podařilo se dosáhnout snížení tepelného odporu plošného spoje o 30 %, byl stanoven tepelný odpor hliníkového profilu s chladicím kanálem a propočítány jeho hydraulické vlastnosti. Prověřil se současný chladicí systém navrhovaný firmou CAMEA spol. s r. o. pro diody o menším výkonu pro použití ve výkonnějším systému a byl vytvořen návrh nového chladicího systému konstruovaného pro efektivní a hospodárný provoz v systému s výkonnými diodami.
|
|
Optimalizace chladicího systému letounů
Lajza, Ondřej ; Fiľakovský, Karol (oponent) ; Horák, Aleš (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Disertační práce je zaměřena na optimalizaci chladicího systému letounů. Pro návrh optimálního systému je důležité znát hodnotu tlakové ztráty. Úvod práce je věnována způsobům chlazení pístových spalovacích motorů. Zde je uveden popis chladicího systému letounů, tak i automobilů. Na tuto část navazují charakteristiky chladičů a jejich určování. Poté jsou popsány základní typy měřících tratí pro měření těchto charakteristik a měřící trať na Leteckém ústavu. Praktická část práce se pak věnuje kalibraci měřící trati a poté již měření chladičů. Dále byl proveden CFD výpočet (zjednodušený model chladiče, tak i model prvku chladiče). Výpočty a měření byly vzájemně srovnány. Měření bylo srovnáno s měřením ve specializované zkušebně chladičů.
|
|
Optimalizace chladicího systému letounů
Lajza, Ondřej ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Disertační práce je zaměřena na optimalizaci chladicího systému letounů. Pro návrh optimálního systému je důležité znát hodnotu tlakové ztráty. Úvod práce je věnována způsobům chlazení pístových spalovacích motorů. Zde je uveden popis chladicího systému letounů, tak i automobilů. Na tuto část navazují charakteristiky chladičů a jejich určování. Poté jsou popsány základní typy měřících tratí pro měření těchto charakteristik a měřící trať na Leteckém ústavu. Praktická část práce se pak věnuje kalibraci měřící trati a poté již měření chladičů. Dále byl proveden CFD výpočet (zjednodušený model chladiče, tak i model prvku chladiče). Výpočty a měření byly vzájemně srovnány. Měření bylo srovnáno s měřením ve specializované zkušebně chladičů.
|
|
Optimalizace chladicího systému letounů
Lajza, Ondřej ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Disertační práce je zaměřena na optimalizaci chladicího systému letounů. Pro návrh optimálního systému je důležité znát hodnotu tlakové ztráty. Úvod práce je věnována způsobům chlazení pístových spalovacích motorů. Zde je uveden popis chladicího systému letounů, tak i automobilů. Na tuto část navazují charakteristiky chladičů a jejich určování. Poté jsou popsány základní typy měřících tratí pro měření těchto charakteristik a měřící trať na Leteckém ústavu. Praktická část práce se pak věnuje kalibraci měřící trati a poté již měření chladičů. Dále byl proveden CFD výpočet (zjednodušený model chladiče, tak i model prvku chladiče). Výpočty a měření byly vzájemně srovnány. Měření bylo srovnáno s měřením ve specializované zkušebně chladičů.
|
|
Chladicí okruh pro formulový motor
Bastl, Ondřej ; Janoušek, Michal (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na návrh chladicího systému motoru vozu formulového typu. Cílem je seznámit se s chladicími systémy vozů Formula Student/SAE a pravidly soutěže. Na základě známého motoru zjistit počáteční podmínky pro návrh chladicí soustavy. Dále navrhnout všechny části chladicího systému a ověřit cenovou dostupnost.
|
| |
|
Vzduchotechnika hotelového komplexu
Očkan, Tomáš ; Děckuláček, Zbyněk (oponent) ; Gebauer, Günter (vedoucí práce)
V první části se práce zabývá tvorbou interního mikroklimatu hotelového komplexu pomocí systémů vzduchotechniky. Systémy jsou zvoleny na základě teoretických znalostí a praktických použití v zahraničí. V druhé části je navrženo podrobné řešení pro hotelové apartmány a pro konferenční sál. Další prostory jsou řešeny koncepčně. Ve třetí části byly použity experimentální úlohy naměřené na Oulu University of Applied Sciences. Pro obor vzduchotechnika byly zvoleny měření průtoku vzduchu a provozní zkouška VZT jednotky. Pro obor obnovitelné zdroje energie bylo zvoleno tepelné čerpadlo a pro obor chlazení byly zvoleny vodní chlazení a mrazicí box.
|
| |
| |