| |
|
Analýza cenové tvorby na nedokonale konkurenčním trhu
Šitavanc, Jan ; Dlouhá, Marta (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Cílem práce je objasnit problematiku tvorby ceny a fenoménu cenové diskriminace v podmínkách nedokonale konkurenčního trhu. Věnuje se segmentaci trhu z mikroekonomického hlediska a důležitosti diferenciace svých produktů k vytvoření drobných rozdílů proto, abychom mohli aplikovat různé ceny. Obsahuje návod, jak správně vytvořit slevovou politiku, která povede ke zvýšení poptávky po produktech firmy a z toho plynoucích zisků.
|
| |
| |
|
Cenová diskriminace na mezinárodních trzích
Kharkivska, Margaryta ; Oulehla, Jiří (oponent) ; Luňáček, Jiří (vedoucí práce)
Práce je zaměřená na vysvětlení tvorby cen a problematiky cenové diskriminace. Nejdříve se práce věnuje vysvětlení teoretických východisek pro lepší pochopení dané problematiky. Zabývá se chováním spotřebitele, elasticitou poptávky a tvorby cen na mezinárodních trzích. Dále se práce podrobněji zaměřuje na ekonomickou podstatu cenové diskriminace a její druhy. V praktické části tato diplomová práce obsahuje příklady konkrétních cenových diskriminaci vybraných výrobků. Na základě získaných informací následně nabízí návrhy a doporučení.
|
|
Možnosti stanovení ceny IT zboží
Kacina, Michal ; Janoušek, Vladimír (oponent) ; Květoňová, Šárka (vedoucí práce)
Práce obsahuje teoretická východiska pro studium možností stanovení cen informačních produktů. Zdrojové oblasti jsou mikroekonomie, marketing, konkurenční výhoda a ekonomie informačních produktů. Na teoretickém základě jsou definovány omezení, na nichž je vytvořen model trhu. Práce analyzuje požadavky na systém pro podporu volby vhodné cenové strategie. Obsahuje detailní návrh prototypu systému, který je řešen robustně pro účely dalšího zdokonalování. Návrh popisuje vstupní parametry prototypu a jejich transformaci na užitečné výstupy, které pokrývají základní charakteristiky informačních produktů. Navržený prototyp je implementován. Práce zahrnuje demonstraci užití prototypu a možné směry zlepšení, které vedou k validitě modelu.
|
|
Využití cenové diskriminace produktu na mezinárodním trhu
Sedláček, Martin ; Zinecker, Marek (oponent) ; Luňáček, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je navrhnout a aplikovat efektivní způsob cenové diskriminace online vzdělávacích kurzů na trzích České republiky, Německa a Polska. Tyto návrhy autor práce opírá o výpočty parity kupní síly, cenové hladiny a o analýzu místních trhů vybraných zemí. Dále bude prověřena souvislost hrubého domácího produktu na obyvatele ve standardu kupní síly a dalších makroekonomických ukazatelů – inflace a nezaměstnanosti. Na základě získaných výsledků budou navrhnuty možné způsoby cenové diskriminace.
|
|
Využití cenové diskriminace na mezinárodních trzích
Rosická, Markéta ; Oklešťková, Sára (oponent) ; Luňáček, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na cenovou diskriminaci vybrané společnosti působící v mezinárodním prostředí. Práce je rozdělena na tři hlavní části. Teoretická část práce popíše klíčové pojmy a charakteristiky nutné k pochopení problematiky související s tématem diplomové práce. Analytická část práce je zaměřená na popis aktuálního stavu společnosti na vybraných zahraničních trzích. V návrhové části práce byla využita metoda vícenásobné regresní analýzy a dále jsou také předloženy možné návrhy a doporučení na cenovou diskriminaci na jednotlivé zahraniční trhy s ohledem na kupní sílu jednotlivých zemí.
|
|
Využití cenové diskriminace produktu na mezinárodních trzích
Tempír, Stanislav ; Pavláková Dočekalová, Marie (oponent) ; Luňáček, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na vytvoření konkrétních doporučení v oblasti cenové diskriminace pro společnost působící na mezinárodních trzích. Tato doporučení jsou podložena výpočty parity kupní síly, cenové elasticity poptávky a analýzami primárních i sekundárních dat z prostředí evropských trhů. Práce je strukturovaná do třech hlavních částí, přičemž první se zabývá teoretickými východisky, druhá společností a vybranými trhy a poslední část je věnována samotným doporučením.
|
| |