Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 130 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zooterapie v domovech pro seniory v Plzeňském kraji
ŠKARDOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se zabývá zooterapií v domovech pro seniory v Plzeňském kraji. Zkoumá pohledy a názory pracovníků poskytující zooterapii a také sociálních pracovníků. Práce dále zkoumá, jakým způsobem se zooterapie provádí, jaké jsou její přínosy a jak jsou její uživatelé zapojováni. Zooterapie přispívá ke zlepšení psychické a fyzické kondice klientů. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí - praktické a teoretické části. Teoretická část se věnuje definování důležitých pojmů týkající se zooterapie a domovu pro seniory, dále se zabývá historií zooterapie a popisem jednotlivých druhů zooterapie. Praktická část se zabývá průběhem, přínosy pro uživatele, zapojení sociálního pracovníka do procesu. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jakým způsobem je poskytovaná zooterapie v domovech pro seniory v Plzeňském kraji. Dílčím cílem bylo zjistit, jakým způsobem jsou uživatelé zapojeni do procesu, jaký je přínos poskytování zooterapie a jaký druh zooterapie je nejčastěji používán v domovech pro seniory. Pro splnění těchto cílů byla stanovena 1 hlavní výzkumná otázka a 3 vedlejší výzkumné otázky. Pro výzkum bakalářské práce byla použita kvalitativní strategie, a to konkrétně technika polostrukturovaného rozhovoru. Výsledky byly zpracovány otevřeným kódováním, byly přepsány a zaznamenány do schémat prostřednictvím doslovných odpovědí jednotlivých informantů. Výsledkem výzkumu je zjištění, že nejvíce poskytovaným druhem zooterapie je canisterapie a že pouze v jediném případě felinoterapie. Všichni dotazovaní informanti hodnotí přínosy terapie kladně, klienti jsou aktivně zapojováni do terapeutického procesu. Bakalářská práce může sloužit jako zdroj informací o průběhu a přínosu zooterapie v Plzeňském kraji pro širokou veřejnost i domovy pro seniory.
Využití canisterapie při práci s třídním kolektivem na prvním stupni základní školy
VOJÍKOVÁ, Gabriela
V bakalářské práci se zaměřuji na tvorbu a podporu nově vznikajícího třídního kolektivu v první třídě základní školy skrze canisterapii. Cílem práce je vytvořit edukační jednotky zaměřené na rozvoj a podporu žádoucích interakcí v třídním kolektivu. Dílčím cílem bakalářské práce je následná realizace navržených edukačních jednotek a jejich evaluace. Pro naplnění cílů je použita kvalitativní strategie. Práce je rozdělena na dvě části, první část je teoretická, popisuje vzdělávání na základní škole, definuje třídní klima a pojem canisterapie. Druhou částí je část praktická, která obsahuje edukační jednotky a následnou evaluaci. Výstupy kvalifikační práce mohou využít pedagogové na základních školách v přímé pedagogické praxi nebo dobrovolníci s terapeutickým psem při docházení do dětských kolektivů.
Příprava a využití vodicích a asistenčních psů
REŠLOVÁ, Dominika
Práce se zabývá přípravou a výcvikem vodicích a asistenčních psů. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení základních pojmů tykající se terapie pomocí práce se zvířaty, dále jsou zde charakterizovány jednotlivé skupiny pomocných psů, jejich historie, výběr vhodného psa, výcvik, jejich závěrečná zkouška a předání klientovi. Praktická část obsahuje druh výzkumu, výběr metodiky, způsob získávání dat, účastníky výzkumu a způsob jeho organizace. Dále se tato část zaměřuje na rozhovory s osobami, které pracují s vodicími a asistenčními psy a na osoby, které využívají pomoc jejich pomoc. Pro tuto práci jsem zvolila kvalitativní výzkum, který bude proveden metodou rozhovoru.
Využití canisterapie v SeneCura SeniorCentru Písek
ZEMANOVÁ, Tereza
Práce se zabývá využitím canisterapie v seniorském domě SeneCura Písek. Teoretická část charakterizuje, co je canisterapie, jaké jsou její formy, metody, techniky a efekty a kde je možné canisterapii využívat. Dále popisuje seniora jeho potřeby a typy sociálních služeb, které může využívat, konkrétně se pak zaměřuje na SeneCura SeniorCentrum Písek. Praktická část se zabývá otázkou, jaký vliv má využívání canisterapie v rezidentní formě na klienty a jak celý proces vnímají senioři i zaměstnanci.
Možnosti využití canisterapie a její vliv na děti předškolního a školního věku
ARENBERGEROVÁ, Aneta
Bakalářská práce se zaměřuje na působení canisterapie na jedince se zdravotním postižením. První část bakalářské práce se zabývá stručným vymezením pojmu zooterapie, dále se zaměřuje na definici canisterapie, její historii, současnost a metody. Taktéž vymezuje jednotlivá zdravotní postižení u dětí a zabývá se vhodným výběrem asistenčního psa pro canisterapeutické působení. Druhá část zahrnuje kvalitativní výzkum, ve kterém byly získány pomocí rozhovorů s canisterapeuty informace o průběhu canisterapie s dětmi předškolního a školního věku.
Dostupnost canisterapie v jihočeském regionu
VOJTĚCHOVÁ, Kristýna
Cílem bakalářské práce je zmapovat dostupnost canisterapie v jižních Čechách a porovnat canisterapeutické služby podle předem stanovených kritérií. Teoretická část vysvětluje pojem canisterapie a uvádí vývoj canisterapie ve světě i v České republice. Popisuje jednotlivé metody a formy canisterapie. Seznamuje s přípravou na praktikování canisterapie, která začíná vhodně vybraným psem, jeho výcvikem a končí složením canisterapeutické zkoušky celého canisterapeutického týmu. Závěr teoretické části poukazuje na využití canisterapie ve speciální pedagogice u žáků se zrakovým, sluchovým, mentálním, tělesným, kombinovaným postižením, u žáků s epilepsií, autismem a ADHD. Cílem praktické části je představení jednotlivých canisterapeutických organizací a canisterapeutů na volné noze. Na konci jsou jednotlivá canisterapeutická pracoviště zanesena a porovnána v tabulce podle kritérií. Pro dosažení cíle je využito metod dotazníku a rozhovoru. Výsledkem bakalářské práce je ucelený přehled dostupných canisterapeutických služeb v jižních Čechách.
Canisterapie u seniorů
Svitáková, Jana ; Ondrušová, Jiřina (vedoucí práce) ; Válková, Monika (oponent)
Diplomová práce Canisterapie u seniorů pojednává o využití a přínosech canisterapie pro klienty seniorského věku. Teoretická část práce charakterizuje cílovou skupinu seniorů, jejich potřeby, problémy i typy zařízení, které mohou využívat. Dále práce popisuje canisterapii, její metody a techniky, ale také roli canisterapeutického psa v této formě terapie. Praktická část práce interpretuje data získaná několika výzkumnými metodami, jejichž prostřednictvím objasňuje vnímání canisterapie seniory, zjišťuje dostupnost canisterapie v domovech pro seniory, mapuje cílové skupiny canisterapeutických týmů a představuje názory pracovníků domovů pro seniory na canisterapii a její účinky. Cílem práce je popsat canisterapii, její metody a způsoby poskytování, techniky a činnosti s ní spojené ve vztahu k práci se seniory a prostřednictvím výzkumného šetření zodpovědět hlavní výzkumnou otázku: Jaký přínos má canisterapie pro seniory?
Analýza podmínek canisterapie
Kejřová, Anežka ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Anotace: Diplomová práce je zaměřena na využití canisterapie ve speciální pedagogice. Je zde rozpracován vývoj, metody, formy a typy canisterapie včetně přínosů a rizik, které s sebou přináší tato psychoterapeutická metoda. Následně je výzkumným šetřením zmapována souvislost mezi vzděláním psovodů a kvalitou jejich práce v terénu.
Canisterapie ( Zooterapie) ve speciálních vzdělávacích zařízeních
Kučerová, Libuše ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Andreska, Jan (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na canisterapii jako možnou terapeutickou metodu, využívající působení zvířete na zdraví člověka, a její použití v praxi. Cílem práce je ověřit v praxi, zda jsou dispozice některých plemen psů pro tuto metodu lépe využitelné. Zaměřuje se na výběr vhodného psa, s ohledem na jeho pohlaví, stáří a charakter. Teoretická část rešeršně zpracovává formy, metody, způsoby a zásady canisterapie. Zaměřuje se na jejich využití v Domovech pro seniory a v Ústavech sociální péče. Část je věnována výběru a přípravě vhodného psa a jeho využití ve zdravotně sociální oblasti. Praktická část ověřuje vhodnost různých plemen pro jednotlivé metody canisterapie. Pro výzkum je použita metoda dotazníku a pozorování. Analýzou odpovědí na jednoduché otázky byly vyvozeny závěry, které jsou dále zpracovány do přehledných grafů. Převážná většina výsledků se shoduje s názory odborníků, například že není rozhodující plemeno psa, ale jeho charakterové vlastnosti a pozitivní vztah k lidem. K novým poznatkům patří zjištění, že stáří psa není rozhodující pro terapii a záleží především na aktuálním fyzickém a psychickém stavu zvířete.
Využití canisterapie a hipoterapie u dětí s tělesným a smyslovým postižením a její uplatnění
Jiroušková, Alžběta ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Cílem diplomové práce je zjištěni vlivu terapie za asistence psa a koně na osoby s postižením pohybového aparátu a smyslového postižení. Dílčím cílem práce je vymezit postavení a pozici terapie za asistence psa a koně v rámci ucelené rehabilitace klienta. V teoretické části práce je řešena problematika zooterapií a zooasistencí jako podpůrných metod pro uvolňování svalových spazmů, k rozvoji jemné a hrubé motoriky, rozvoj verbální i neverbální komunikaci, rozvoj orientace v prostoru. Ve výzkumné části diplomové práce je využito kvalitativních technik, sběru dat (anamnéza a pozorování), vše uceleno zakotvenou teorií. Provedeným výzkumem byly zjištěny pozitivní projevy jak v sociální a psychické oblasti, ta i v oblasti komunikace a rozvoji jemné a hrubé motoriky u dětí s postižením.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 130 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.