Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 76 záznamů.  začátekpředchozí67 - 76  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Optimalizace procesů distribuční společnosti
Švadlenková, Pavla ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Kučera, Vladimír (oponent)
Diplomová práce s názvem Optimalizace procesů distribuční společnosti se zaměřuje na podnik, který byl fiktivně nazván ABC, s.r.o., ale představuje skutečnou distribuční společnost, holding, jež má mateřskou společnost v České republice a dceřiné v Itálii, Číně a Austrálii. Celkový počet zaměstnanců celého koncernu je nyní pouhých 16 lidí, tudíž spadá do malých společností. Za hlavní cíl je považována analýza procesů společnosti. Mezi hlavní přínosy práce je řazena úspora nákladů, která plyne z optimalizace podnikových procesů. V úvodní části jsou vymezeny všechny cíle a přínosy práce. Následuje stručný popis znalostí, které jsou nutné ke zpracování praktické části a splnění všech stanovených cílů. Úvodem do praktické části práce je představení společnosti ABC, s.r.o., kde je stěžejním tématem analýza současného stavu podnikové architektury. V jedné z dílčích architektur, procesní, budou popsány podnikové procesy, které budou rozděleny na hlavní a podpůrné. V hlavních procesech budou identifikovány potenciály zlepšení. Závěr práce přináší zhodnocení limitů, které vyplynou ze zjištěných potenciálů a návrh podpory daných limitů formou projektového řešení.
Informační systém procesně řízené SME
Mareček, Jaromír ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Bruckner, Tomáš (oponent)
Práce se zabývá vývojem informačního systému v podmínkách malých a středně velkých procesně řízených organizací. Hlavními cíli práce je analyzovat požadavky na IS procesně řízené SME, dále analyzovat problémy, které při tvorbě tohoto IS vznikají, zobecnit získané závěry a formulovat metodická doporučení k tvorbě IS procesně řízené SME. Práce se skládá z první, více teoretické části, a druhé praktičtější části, která vychází z poznatků formulovaných v první části. Práce staví na zkušenostech získaných autorem v projektu reengineeringu procesů a návrhu informačního systému v malé procesně řízené organizaci. Všechny postupy uvedené v této práci jsou pro lepší pochopení ilustrovány a ověřeny na konkrétní společnosti z tohoto projektu. Práce je ovšem napsána dostatečně obecně, aby její závěry a doporučení byly použitelné v co největším množství procesně řízených SME. První část práce představuje základní principy procesního řízení, zlepšování a reengineeringu podnikových procesů a zkoumá vztah informačního systému a businessu organizace. Přínosem této části práce je zejména objasnění role IS v procesně řízené organizaci, kterou je třeba při tvorbě IS respektovat. V druhé části práce jsou analyzovány požadavky, které musí IS procesně řízené SME splňovat, aby byla zajištěna podpora businessu popisovaná v předchozí části. Zároveň jsou popsány způsoby, jak požadavky získávat a formulovat. Dále jsou uvedeny problémy, které doprovází tvorbu IS při snaze o splnění předchozích požadavků. Práce je zakončena formulací metodických doporučení pro jednotlivé fáze tvorby IS a shrnutím závěrů. Zvláště je zdůrazněn význam BPR a SOA pro výslednou podobu IS.
Optimalizace servisních procesů
Malík, Jan ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Chocholatý, Drahomír (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou procesního řízení v konkrétní společnosti. Jejím cílem je poskytnout nejen vedení společnosti pohled na zavedené fungující procesy servisní, formalizovat jejich podobu pomocí základních popisných tabulek a procesních diagramů, identifikovat problémová místa a navrhnout jejich zlepšení. První část krátce představuje čtenáři sledovanou organizaci a její procesy. Nabízí pohled na její organizační strukturu a strategii společnosti demonstruje pomocí SWOT analýzy. Dále je popsána metodika sloužící pro následnou procesní analýzu. V prostřední části se nachází procesní analýza tří hlavních procesů servisní části organizace. Tyto procesy jsou popsány pomocí základních popisných tabulek a graficky znázorněny EPC diagramy. Všechny procesy doplňuje podrobný popis slabých míst. Výstupem každé podkapitoly je pak seznam problémů popsaného procesu. Závěrečná část vychází z dříve sestaveného seznamu, kdy ke každému problémovému místu je navrženo doporučení, jak slabé místo odstranit, anebo alespoň snížit jeho dopad na průběh procesu. K některým procesům jsou vytvořeny nové EPC diagramy. Nakonec jsou všechna navržená zlepšení zrekapitulována a seskupena dle rolí v procesu, kterých se převážně týkají.
Případová studie využití case managementu v pojišťovnictví
Kocura, Petr ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Šoule, Marek (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na nový trend v oblasti automatizace procesů -- case management, jejím hlavním cílem je demonstrování podpory procesů sjednání životního pojištění pomocí case managementu. Pro dosažení tohoto cíle jsem analyzoval dostupné reporty předních analytických společností a práci jsem doplnil vlastními praktickými zkušenostmi. Celá práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části nejprve charakterizuji case management a procesy case managementu, uvádím obecnou architekturu case managementu na vybraném produktu -- IBM Case Manager, dále uvádím vývoj a přehled trhu s case managementem a identifikuji jeho typické aplikace. Praktická část je zaměřena na využití case managementu pro procesy sjednávání životního pojištění, proto nejprve definuji modelovou pojišťovnu a její procesy, dále je vytvořen katalog požadavků demoverze a poté je vytvořena architektura řešení a demoverze systému je implementována. V poslední kapitole je zhodnocení celé demoverze včetně identifikace obecných očekávaných přínosů case managementu pro finanční sektor. Hlavním přínosem diplomové práce je první ucelený popis problematiky case managementu v českém jazyce a vytvoření demoverze, tedy praktické ukázky tohoto přístupu ve finančním sektoru.
Procesní řízení jako manažerský koncept
Trčková, Lenka ; Martanová, Kateřina (vedoucí práce) ; Tůma, Miroslav (oponent)
Cílem mé práce je nalézt vhodný způsob řízení malé na služby orientované organizace, který využívá procesní řízení, porovnat tento způsob s dalšími vybranými manažerskými koncepty a následně tento způsob řízení prakticky aplikovat v konkrétní organizaci. Přínosem této práce je srovnání vybraných manažerských konceptů dle stanovených kritérií s procesním řízením a především navržení postupu a implementace procesního řízení do malé organizace, která hledá východisko z krize, do které se dostala především vlivem externích ale i interních činitelů. Práce je rozdělena do tří částí. První část popisuje samotné procesní řízení a metody jeho zavádění. V druhé části je procesní řízení srovnáváno s vybranými manažerskými koncepty. Praktická třetí část potom obsahuje popsaný použitý postup zavádění procesního řízení do malé organizace.
Činnosti krajů v samostatné a přenesené působnosti
Jelínková, Michaela ; Krbová, Jana (vedoucí práce) ; Němečková, Dagmar (oponent)
Navrhnout metodiku k určení procesů, na základě které by bylo možné rozdělit veškeré činnosti kraje na hlavní, vedlejší a podpůrné procesy.
Měření výkonnosti procesů v podmínkách obchodní společnosti
Galan, Tomáš ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Chocholatý, Drahomír (oponent)
Diplomová práce na téma procesy a procesní řízení podniků úzce souvisí se schopností organizací přizpůsobit se realitě dnešního světa, realitě kontinuální a zrychlující se změny. Cílem teoretické části této práce je shrnutí pojmů, přístupů, metod a dalších informací o procesním řízení, důvodech jeho rozvoje, modelování podnikových procesů, vykonávání procesů prostřednictvím lidských a dalších zdrojů a jejich efektivitě, měření procesů a zvyšování jejich výkonnosti tak, aby bylo možné je využít a aplikovat v podnikové praxi na příkladu reálné obchodní firmy. Praktická část práce obsahuje výsledek aplikace poznatků, uvedených v teoretických kapitolách a znalostí, nabytých v průběhu celého studia, na příkladu společnosti iFirma. Práce přináší příklad aplikace procesních přístupů v obchodní firmě a snahu prokázat pozitivní dopad na její výkonnost a kontinuální zlepšování fungování takto řízené firmy. Jaký vliv bude mít podpora procesů a jejich změn informačními systémy a technologiemi? Přístupů k řízení firem je celá řada, reálných způsobů řízení v praxi obchodních firem je ještě více a za těchto podmínek vzniká potřeba hodnotit, který přístup nebo styl, je ten správný.
Logistické procesy a jejich optimalizace
Machová, Marie ; Říhová, Zora (vedoucí práce) ; Věk, Jakub (oponent)
Ústředním tématem této práce je problematika procesního řízení. V současném turbulentním prostředí a sílícím konkurenčním boji je třeba mít na zřeteli při řízení podniku především zákazníka a jeho potřeby. Chod firmy lze zcela nepochybně zefektivnit implementací moderních informačních a dalších technologií. Jsou-li však tyto technologie zvoleny nevhodně nebo se nesprávně použijí, mohou do značné míry další existenci podniku velmi zkomplikovat. Aby se těmto problémům předešlo, je třeba zanalyzovat firemní procesy, které budou novými technologiemi dotčeny. V současné době se nezřídka setkáváme s případy, kdy podniky, s vidinou rychlého skokového zlepšení, implementují technologie bez předchozích analýz, a záhy se potýkají s problémy. Řešením je dodatečné provedení podrobných procesních analýz, navržení změn a následná reimplementace technologií, což bývá velice zdlouhavý a nákladný proces. Cílem práce je optimalizovat informační podporu logistických procesů ve výrobním podniku a procesy zkvalitnit tak, aby efektivněji podporovaly nejen ekonomické cíle vedení společnosti, ale i práci samotných zaměstnanců.
Změna organizační architektury firmy a nastavení motivačního systému odměňování ve společnosti GfK Praha
Hanzal, Michal ; Dědina, Jiří (vedoucí práce) ; Kopkáně, Heřman (oponent)
V úvodní části diplomové práce je popsán teoretický základ pro problematiku řešenou v analytické části. Obsahem teoretické části je definování procesu, popsání významnosti jednotlivých procesů, krátký sumář historie řízení procesů, vyjmenování hlavních důvody pro zavedení procesního řízení a zejména porovnání rozdílů mezi funkčním a procesním řízením v organizaci. K samotnému postupu zpracování návrhu procesního řízení se věnuje druhá podkapitola teoretické části, která popisuje východiska zavádění procesního řízení, přípravu na celý projekt zpracování návrhu procesního řízení, postup analýzy současného stavu a následně návrh jednotlivých vzájemně propojených procesů včetně návrhu jejich implementace. V následující analytické části nejprve představuji společnost GfK celosvětově a poté i lokálně. Dále se diplomová práce zaměřuje zejména na českou pobočku GfK Praha, s.r.o. Po představení společnosti je zjišťována její současná situace, její začlenění do širšího kontextu pomocí PEST analýzy a její srovnání s konkurenčními výzkumnými agenturami. Po bližším porozumění Společnosti se práce zaměřuje na analýzu současného stavu hlavních procesů, tj. procesů, které vedou k zpracování klientských zakázek. Na základě této analýzy a mnoha pracovních schůzek s klíčovými zaměstnanci společnosti GfK Praha jsou navrženy procesní mapy, které jsou přílohou této diplomové práce včetně popisů těchto nových napřímených procesů. Z procesních map jsou poté jednoznačně viditelné odpovědnosti jednotlivých vedoucích zaměstnanců, tj. vlastníků procesů a tudíž i jejich návaznost na novou organizační strukturu Společnosti, která byla taktéž na základě procesních map navržena.
Možnosti využití Business Process Management BPM v SOA
Lukášová, Pavlína ; Hauptvogl, Roman (vedoucí práce) ; Buchalcevová, Alena (oponent)
Práce postihuje základní možnosti využití Business Process Management (BPM) v Service-Oriented Architecture (SOA). Spojení přístupů BPM a SOA umožňuje přistupovat k podnikové integraci z několika pohledů. Tato práce jednotlivé přístupy představuje a identifikuje jejich hlavní přínosy a nedostatky. Práce se dále zaměřuje na charakteristické rysy implementace BPM v SOA, a to včetně technologických rysů. Rovněž práce poskytuje výčet benefitů, překážek a hrozeb plynoucích z implementace BPM v SOA prostředí. Závěrem uvádí současné trendy těchto přístupů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 76 záznamů.   začátekpředchozí67 - 76  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.