Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obchodní a kulturní specifika provincie Québek
Chlápková, Simona ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Sankot, Ondřej (oponent)
Cílem této bakalářské práce je příbližit kanadskou provincii Québek z hlediska ekonomického, kulturního a obchodního. První kapitola obsahuje obecné informace o této provincii, jako je geografie, historie či demografie. V kapitole druhé je zmapována québecká ekonomická situace tzn. makroekonomické ukazatele, zahraniční obchod a jednotlivá odvětví. Kapitola třetí se zabývá kulturními aspekty této provincie, včetně kulturních dimenzí dle vědce Geerta Hofstede. Ve čtvrté kapitole je popsáno již samotné obchodní jednání s québeckými partnery, které je také porovnáno s jednáním v ostatních částech Kanady. Poslední kapitola je částí praktickou, která je rozdělena na dvě části, a to na rozhovor s rodilým Kanaďanem a na dotazníkové šetření ohledně povědomí české veřejnosti o Québeku.
Obchodní a kulturní specifika Belgie
Veselá, Eliška ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Sehnal, Libor (oponent)
Tématem mé bakalářské práce jsou obchodní a kulturní specifika Belgie. První kapitola představuje obecné poznatky o státu, jako je geografie, historie, demografie a politický systém. V další kapitole píšu o ekonomických a obchodních charakteristikách. Poslední kapitola pojednává o kultuře, životě v Belgii, obchodním jednání a rozdílnostech mezi Valony a Vlámy, a také rozdílnost Čechů a Belgičanů, kde jsou použity i názory a poznatky obchodních manažerů.
Obchodní a kulturní specifika Pakistánu
Hošová, Kateřina ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Štěrba, Vlastimil (oponent)
Cílem práce je analýza kulturních a obchodních podmínek v současném Pákistánu a zhodnocení aspektů, v jejichž důsledku došlo k přeměně do současné podoby. Zároveň zahrnuje konkrétní aplikaci kulturních specifik na obchodní vztahy. V první kapitole jsou shrnuty obecné geografické, demografické a ekonomické údaje o Pákistánu. Druhá kapitola se zabývá analýzou kulturních vlastností, což zahrnuje i teorii o národních kulturních dimenzích dle Geerta Hofstedeho. Ve třetí kapitole je hlouběji rozveden vliv kultury na obchodní jednání a pracovní protokol, konkrétněji jsou rozvedeny dílčí body obchodního jednání a chování, které lze od pákistánských partnerů očekávat.
Podnikatelské prostředí USA
Faltejsková, Zuzana ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Karpová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o podnikatelském prostředí Spojených států amerických jakožto jedné z nejvýznamnějších ekonomik světa. Hlavním cílem práce je prostřednictvím PEST analýzy charakterizovat současné americké podnikatelské prostředí a na základě této analýzy identifikovat jeho hlavní výhody a nevýhody. Práce by tak měla poskytnout ucelené informace podnikatelům, kteří uvažují o rozvoji svých podnikatelských aktivit v USA. Pro naplnění cíle je práce rozdělena do čtyř hlavních kapitol.
Česko-bangladešská obchodní spolupráce s přihlédnutím ke kulturním odlišnostem
Šilhanová, Kristýna ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Okrouhlý, Miroslav (oponent)
Práce popisuje historický vývoj a současný stav vzájemných obchodních vztahů mezi Českou republikou a Bangladéšem. Zahrnuje také problematiku současných kulturních odlišností, neboť jejich znalost je pro obchodní spolupráci nezbytná. Hlavním cílem práce je poskytnutí informací o podnikatelském prostředí Bangladéše českým firmám a investorům. V práci je definováno několik možností uplatnění českých firem na bangladéšském trhu. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola je jakýmsi představením Bangladéše. Součástí kapitoly jsou informace o geografických údajích, stručná historie Bangladéše a popis ekonomického a obchodního prostředí Bangladéše. Druhá kapitola se věnuje kulturním a sociálním specifikům Bangladéše. Značná část kapitoly je věnována chudobě a poskytované zahraniční pomoci. Třetí kapitola je zaměřena na analýzu obchodní spolupráce České republiky s Bangladéšem. Cílem této kapitoly je analyzovat vývoj obchodní spolupráce mezi těmito dvěma zeměmi. Ve čtvrté kapitole popisuji průběh obchodního jednání mezi Českou republikou a Bangladéšem. Poslední kapitola je praktickou částí mé práce. Kontaktovala jsem tři firmy, které spolupracují s Bangladéšem, a získala jsem od nich pomocí rozhovorů a dotazníků mnoho cenných informací o spolupráci s touto zemí. V závěru shrnuji nejdůležitější poznatky, které z práce vyplývají. Zároveň odpovídám na otázku, zda je bangladéšský trh pro české firmy a podnikatele do budoucna zajímavý a perspektivní.
Státní a obchodní protokol Itálie
Macháčková, Markéta ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Hinčica, Vít (oponent)
Práce podává ucelený pohled na jednotlivé aspekty italského státního a obchodního protokolu. Klade si za cíl usnadnit českým podnikatelům navázání obchodních vztahů s Italy a vstup na italský trh. Potvrzuje či vyvrací některé zažité představy a stereotypy o chování Italů během obchodního jednání. První kapitola práce se zaměřuje na vysvětlení různých forem protokolu. Druhá kapitola přibližuje vybrané oblasti státního protokolu Itálie. Třetí kapitola se zabývá italskými kulturními specifiky a obchodními zvyklostmi. Popisuje jednotlivé prvky italského obchodního protokolu. Závěrečná kapitola zachycuje informace získané prostřednictvím rozhovorů, které se týkají italského obchodního jednání.
Kulturní a obchodní specifika - USA
Motejlková, Karolína ; Odehnalová, Jitka (vedoucí práce) ; Hradilíková, Veronika (oponent)
V době globalizace se svět propojuje ve stále více sférách a obchodníci jednají s partnery z celého světa. Pro hladší průběh jednání je dobré znát informace o dané zemi a její kulturu. Spojené státy americké mají v mezinárodním měřítku velice důležitou roli, americký prezident je považován za nejmocnějšího muže planety. Cílem mé práce je monitorovat kulturní specifika a obchodní protokol Spojených států amerických. Čtenáři by má práce měla poskytnout ucelený přehled o odlišnostech americké kultury a obchodním jednání Američanů. Ve své práci zároveň analyzuji konkrétní situace, jež jsem získala v rámci sběru primárních dat.
Obchodní a kulturní zvláštnosti Islandu
Daněčková, Petra ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Cílem této bakalářské práce je nejen podat přehled o základní charakteristice Islandu, ale také přiblížit islandské kulturní zvyklosti a obchodní zvláštnosti. Práce je rozdělena do 4 kapitol. První kapitola podává základní informace o Islandu, popisuje demografickou, geografickou a politickou charakteristiku země. Záměrem druhé kapitoly je popsat hlavní rysy islandské kultury a normy společenského chování. Třetí kapitola se zabývá islandskou ekonomikou, nachází se zde přehled základních makroekonomických ukazatelů, zahraniční obchod země či cestovní ruch. Poslední kapitola je věnována obchodnímu jednání, investičnímu klimatu a obchodní spolupráci Islandu s Českou republikou.
Marketing v Mali
Keita, Yaya ; Boučková, Jana (vedoucí práce) ; Skokanová, Dagmar (oponent)
Diplomová práce se zabývá marketingovými politikami, které firmy v Mali běžně používají a které by měly správně používat pro dosažení svých obchodních cílů. Dále je charakterizován přístup k používání marketingových nástrojů místních a zahraničních firem doplněný o jeho kritiku. Práce má tři základní části. První část se zabývá marketingovým prostředím, ve kterém probíhá realizace marketingových aktivit v Mali. Tato část by měla pomoci přicházejícím společnostem v pochopení malijské kultury, demografické struktury země, ekonomické situace, politického systému a podnikatelského klimatu. Druhá část se zabývá marketingovými politikami, a sice výrobkovými, distribučními, cenovými a komunikačními, používanými místními i zahraničními společnostmi působícími na malijském trhu. Třetí část je věnovaná marketingovým politikám konkrétní firmy, a sice Nestlé France operující na malijském a francouzském trhu. Pro porovnání byla uvedena společnost Mali Lait SA, která také působí na malijském trhu ve stejném odvětví jako Nestlé France.
Interkulturní aspekty pracovních jednání
Kunclová, Kristýna ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Míková, Irena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou pracovních jednání z hlediska interkulturních rozdílů. Na základě výpovědí vybraných manažerů porovnává zkušenosti z jednání s příslušníky vybraných národností s poznatky uváděnými v odborných publikacích. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části jsou popsány obecné vlivy a bariéry působící na jednání. Dále jsou v této části popsány dimenze kultury, na základě kterých jsou porovnávány jednotlivé země. Teoretická část končí souhrnnými charakteristikami vyplývajícími z teoretické části. Praktická část se věnuje výzkumu praktických poznatků ve třech vybraných společnostech. Výzkumným vzorkem jsou manažeři a vedoucí pracovníci, kteří jednají se zahraničními partnery. Výzkum je zaměřen na jednotlivé dimenze kultury a na to, jak respondenti vnímají jejich vliv.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.