Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Inovační faktory ovlivňující růst malých a středních podniků
Koudelková, Petra ; Srpová, Jitka (oponent) ; Svoboda, Emil (oponent) ; Šúbertová, Elena (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Disertační práce se věnuje problematice inovačních faktorů působících na růst malých a středních podniků. V této práci byly stanoveny dva cíle, které se týkají vymezení působení inovací na růst malých a středních podniků v Jihomoravském kraji a analýzy determinantů určujících vnitřního prostředí podniku směřující ke generování inovací podiku. Cíle a hypotézy byly stanoveny na základě provedených rešerší odborné literatury s důrazem nejen na růst podniků, ale také na inovace. Primární výzkum v sobě kombinuje použití kvalitativních a kvantitativních metod. Výsledky ze získaných statistických analýz primárního výzkumu jsou prezentovány v dílčích a souhrnném závěru. Disertační práce obsahuje doporučující metodologické kroky pro malé a střední podnikatele mající zájem na růstu jejich podniků. Pro komplexní pojetí nabízí práce možnost dalšího rozšíření výzkumu a přehled přínosů v jednotlivých sférách profesního života.
Profesní rozvoj personalistů ve vybrané organizaci
Sharifi, Simona ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Kolek, Jindřich (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na profesní rozvoj personalistů ve vybrané organizaci. Hlavním cílem je zjistit a popsat přístup personalistů ve vybrané organizaci k vlastnímu profesnímu rozvoji. Předložená práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou vymezeny oblasti a pojmy související se zkoumanou problematikou. První kapitola se zabývá oblastí personalistiky. Konkrétně se věnuje personalistům, jejich rolím, personálním činnostem, kompetencím a možnostem dalšího profesního vzdělávání. Druhá kapitola se zaměřuje na oblast vzdělávání a rozvoje zaměstnanců. Zabývá se podnikovým vzděláváním, systematickým vzděláváním, metodami vzdělávání a rozvoje a motivací a bariérami v dalším vzdělávání dospělých. Praktická část diplomové práce se věnuje popisu metodologie výzkumného šetření. Pro účely diplomové práce byla zvolena kvalitativní metoda a jako výzkumný design případová studie. Výzkumné šetření bylo realizováno za pomoci polostrukturovaných rozhovorů se šesti personalisty. Pozornost byla věnována pěti hlavním tématům: profesi personalisty, vzdělávání a rozvoji v rámci organizace, vzdělávání a rozvoji v rámci osobního volna, motivaci a bariérám profesního rozvoje. Výzkumné šetření ukázalo, že personalisté jsou velmi aktivní v oblasti svého vzdělávání a rozvoje, a to...
Specifika lektorské práce v oblasti Celní správy České republiky
Tvrdíková, Lenka ; Pavlov, Ivan (oponent)
Cílem rigorózní práce je identifikovat a charakterizovat specifika lektorské práce se zaměřením na oblast Celní správy České republiky. Struktura rigorózní práce je koncipována do dvou hlavních částí, a to do části teoretické a části praktické. V teoretické části je kladen důraz na význam dalšího profesního vzdělávání. Pozornost je věnována charakteristice a popisu obecných pojmů z oblasti podnikového vzdělávání. V andragogických souvislostech je charakterizována profese lektora s vymezením jeho základních kompetencí a činností v jednotlivých fázích realizace vzdělávací akce. Dále je charakterizována lektorská práce v Celní správě České republiky a identifikována specifika lektorské práce. V praktické části je dotazníkovou metodou realizována případová studie. Cílem případové studie je analýza efektivního využití metod výuky, didaktických pomůcek a metod zpětné vazby lektora, přičemž cílovou skupinou jsou interní lektoři Celní správy České republiky. Klíčovým nástrojem případové studie byl zvolen anonymní dotazník. Zjištěné skutečnosti jsou prezentovány v grafech a tabulkách včetně doprovodných komentářů. V závěru jsou shrnuty výsledky šetření a provedeno závěrečné vyhodnocení.
Inovační faktory ovlivňující růst malých a středních podniků
Koudelková, Petra ; Srpová, Jitka (oponent) ; Svoboda, Emil (oponent) ; Šúbertová, Elena (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Disertační práce se věnuje problematice inovačních faktorů působících na růst malých a středních podniků. V této práci byly stanoveny dva cíle, které se týkají vymezení působení inovací na růst malých a středních podniků v Jihomoravském kraji a analýzy determinantů určujících vnitřního prostředí podniku směřující ke generování inovací podiku. Cíle a hypotézy byly stanoveny na základě provedených rešerší odborné literatury s důrazem nejen na růst podniků, ale také na inovace. Primární výzkum v sobě kombinuje použití kvalitativních a kvantitativních metod. Výsledky ze získaných statistických analýz primárního výzkumu jsou prezentovány v dílčích a souhrnném závěru. Disertační práce obsahuje doporučující metodologické kroky pro malé a střední podnikatele mající zájem na růstu jejich podniků. Pro komplexní pojetí nabízí práce možnost dalšího rozšíření výzkumu a přehled přínosů v jednotlivých sférách profesního života.
Výchova k podnikavosti žáků SOŠ
Homolová, Kateřina ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Langer, Tomáš (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na výchovu k podnikavosti. První část obsahuje teoretická východiska dané problematiky. Je věnována definování základních pojmů, je zde vysvětlen význam podnikatelské výchovy a popsány subjekty, které se zabývají jejím rozvojem. Dále se tato část zabývá také aktuálními projekty rozvoje podnikavosti, které v současné době probíhají a to nejen v České republice, ale i v rámci Evropské unie a rovněž v rámci celosvětových organizací. Cílem empirické části je analyzovat konkrétní školní vzdělávací program a zhodnotit nakolik je v něm zahrnuta problematika podnikavosti a podnikání jako takového, zjistit postoje žáků k podnikání a ověřit jejich znalosti a podnikatelské dovednosti. Pro tento účel byl podle vzdělávacího programu sestaven didaktický test, který prokázal nedostatečnou úroveň znalostí o podnikání. Cílem této části práce je proto také navrhnutí doporučení na zlepšení výchovně vzdělávacího procesu, která by vedla žáky k většímu zájmu o podnikání, větší samostatnosti, vlastní aktivitě a kreativitě.
70 let formování české účetní praxe
Šeborová, Nikola ; Janhuba, Miloslav (vedoucí práce) ; Zelenka, Vladimír (oponent)
Diplomová práce je historicky zaměřená. Zabývá se účetnictvím a účetní praxí za období 1918 - 1988. Diplomová práce je rozdělena do šesti časových úseků, konkrétně se jedná o následující: První republika 1918 - 1938, Druhá republika a Protektorát Čechy a Morava 1939 - 1945, Období po druhé světové válce 1946 - 1951, Účetní evidence 1952 - 1965, Dvouokruhové účetnictví 1966 - 1974, Jednookruhové účetnictví 1975 - 1989. Diplomová práce se zaměřuje zejména na podvojné účetnictví. Podává přehled o vývoji účetní terminologie, účetních výkazech, účetních knihách, cílech a účelech účetnictví a účetní praxi. Část práce je věnována obchodnímu školství, zvláště pak ekonomicky zaměřených středním školám.
Dějiny Obchodní akademie v Českých Budějovicích v letech 1901-1948
LIŠKOVÁ, Tereza
Diplomová práce se snaží přiblížit minulost Obchodní akademie v Českých Budějovicích od jejích počátků v roce 1901 až do roku 1948. Pro přiblížení atmosféry doby se první kapitola věnuje charakteristice českých dějin v daném období, stěžejní část práce však představuje zpracování archivních pramenů z let 1901{--}1948. Druhá kapitola zachycuje vývoj obchodního školství v Českých Budějovicích až do vzniku Československého státu v roce 1918, třetí kapitola pojednává o vývoji středního školství obchodního směru v letech 1918{--}1948 a zároveň přináší podrobný přehled dílčích školních let.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.