Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přístrojové vybavení pro čtyřmístný sportovní a turistický letoun
Liberda, Jiří ; Janhuba, Luboš (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce zahrnuje ucelený přehled současných čtyřmístných sportovních a turistických letounů se zaměřením na jejich přístrojové vybavení. Uveden je také popis vybraných glass kokpitů. Součástí je také návrh uspořádání přístrojové desky, která je navrhnuta s ohledem na příslušné předpisy a standartní uspořádání existujících letadel. Přehled příslušných předpisů, nezbytných pro printalaci těchto systémů, je také součástí práce. Na konci této práce je vypracována analýza způsobů a důsledků poruchových stavů (FMEA) společně s výpočtem pravděpodobnosti poruchového stavu pro ktitické funkce.
Spolehlivost technických systémů
Pařil, Radek ; Pavlík, Josef (oponent) ; Hammer, Miloš (vedoucí práce)
Abstrakt: Tato diplomová práce je zaměřena na rozbor diagnostikovatelnosti a spolehlivosti elektrických strojů točivých z průmyslové energetické praxe. Jsou zde rozebrány diagnostické metody, které se využívají v praxi. Dále je proveden rozbor výsledků z provozních měření na reálných elektrických strojích.
Diagnostika spolehlivosti technických zařízení
Bábek, Tomáš ; Pohl, Jan (oponent) ; Havlíková, Marie (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá teorií spolehlivosti a diagnostiky . Obsahuje stručné vysvětlení pojmů, které se vyskytuji v odvětví spolehlivosti technických zařízení. Dále je součástí práce určování spolehlivostnich ukazatelů, výpočty pravděpodobností a statistiky pro elektronické součástky. Uvádím zde metody s různými přístupy diagnostiky spolehlivosti. Z nich jsou zde popsány tři nejpoužívanější metody diagnostiky spolehlivosti. První metodou je metoda blokového spolehlivostního modelu. Popisuji zde sériový spolehlivostní model, paralelní spolehlivostní model a jejich kombinace. Její pomocí lze jednoduše vyjádřit, jak každý prvek ovlivňuje celkovou spolehlivost systému. Druhou metodou je metoda FMEA (Failure Mode and Effects Analysis), která se nejčastěji používá při počátcích návrhu systému. Třetí metodou je metoda FTA (Fault tree analysis), která je jednou z klasických deduktivních metod. Metoda FTA je grafický spolehlivostní model daného systému. V závěru této práce je ukázán postup při výpočtu pravděpodobnosti poruchy a dalších ukazatelů spolehlivosti zadaného výrobku (předzesilovač s operačním zesilovačem).
Poka Yoke systém výroby CVS vysoká těla
Brňák, Jan ; Havlíková, Marie (oponent) ; Štohl, Radek (vedoucí práce)
Tento dokument pojednává o jednotlivých druzích výroby, které byly vyvinuty pro snižování reklamační kvóty. Zejména se zaměřuje na metodu POKA-YOKE a FMEA. Je zde vypracována teoretická část o jednotlivých metodách a jejich použití ve výrobě. Veškeré používané metody byly vypracovány a aplikovány na základě pozorování s danou výrobní linkou CVS vysokého těla ve firmě IMI International s.r.o. V práci jsou zahrnuty veškeré chyby, které při výrobě vznikají, dále pak pojednává o zavedení opatření, která vedou k eliminaci vzniklých závad. Opatření, která jsou zde navrhnuta, jsou schválena a aplikována firmou IMI International s.r.o.
Metody analýzy spolehlivostních dat z provozu a zkoušek letadel
Novák, Josef ; Nevrlý, Josef (oponent) ; Nejedlý, Ludvík (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Doktorská práce se zabývá možnými způsoby analýzy spolehlivostních dat z provozu a zkoušek letadel. Požadavky amerického leteckého předpisu FAR 23 a evropského ekvivalentu CS 23 na certifikaci hydraulických soustav jsou brány v úvahu. Tyto předpisy pokrývají širokou oblast letounů od sportovních až po 19 místné určené pro tzv. sběrnou dopravu. V doktorské práci jsou uvedeny možné vstupy do prediktivních analýz spolehlivosti (testová a provozní data, komerční databáze). Praktická aplikace je provedena na podvozkové hydraulické soustavě vyvíjeného malého dopravního letounu. Je navržena karta poruch pro sběr provozních dat. Hlavní přínos práce by měl být výběr a aplikace nejvhodnějších postupů pro zajištění předepsané úrovně bezpečnosti leteckých hydraulických soustav. Je ukázáno, které postupy jsou vhodné a které nikoliv. Jsou porovnána možná vstupní data pro spolehlivostní analýzy a uvedeny závěry. Složité elektronické soustavy, ale i hydraulické jsou běžnou součástí i menších letadel. Zde se jedná o kategorii, která tvoří hlavní náplň českého leteckého průmyslu.
Teorie údržby a spolehlivost
Novák, Marek ; Veselkov, Vladimir (oponent) ; Hammer, Miloš (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na teorii údržby a spolehlivost. Otázka údržby a spolehlivosti je velmi důležitá při provozu strojů, zařízení atd. a její řešení může vést ke snížení provozních nákladů. V práci jsou popsány základní pojmy související s teorií údržby a spolehlivostí. Je také mimo jiné popsán postupný vývoj systémů údržby. V závěru je uveden příklad ze strojírenské praxe s jeho rozborem a zhodnocením.
Funkční analýza rizik (FHA) 4-místného letounu pro osobní dopravu
Jakl, Jan ; Weisman, Andrej (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce na začátku zahrnuje ucelený přehled nehodovosti letadel v této kategorii 2-6ti místných letadel pro osobní přepravu. Jelikož je tato práce zaměřena na autopiloty, tak nechybí ani základní přehled nejpoužívanějších autopilotů, které můžeme v těchto letadlech najít nyní, ale i v budoucnu. Funkční analýza rizik (FHA) pro 4-místný letoun pro osobní dopravu převážně zkoumá katastrofické případy selhání funkce, které jsou ve většině případů doplněny pravděpodobnostmi výskytu převzatých z různých databází. Letoun, pro který je vytvářena tato analýza bude přednostně vybaven přístroji pro IFR lety. Nechybí ani stručný přehled předpisů nutných pro zástavbu těchto systémů do letounu. Na konci této práce je návrh palubní desky, jako návrh uspořádání přístrojového vybavení pro budoucí letouny s důrazem na maximální přehlednost.
Poka Yoke systém výroby CVS vysoká těla
Brňák, Jan ; Havlíková, Marie (oponent) ; Štohl, Radek (vedoucí práce)
Tento dokument pojednává o jednotlivých druzích výroby, které byly vyvinuty pro snižování reklamační kvóty. Zejména se zaměřuje na metodu POKA-YOKE a FMEA. Je zde vypracována teoretická část o jednotlivých metodách a jejich použití ve výrobě. Veškeré používané metody byly vypracovány a aplikovány na základě pozorování s danou výrobní linkou CVS vysokého těla ve firmě IMI International s.r.o. V práci jsou zahrnuty veškeré chyby, které při výrobě vznikají, dále pak pojednává o zavedení opatření, která vedou k eliminaci vzniklých závad. Opatření, která jsou zde navrhnuta, jsou schválena a aplikována firmou IMI International s.r.o.
Metody analýzy spolehlivostních dat z provozu a zkoušek letadel
Novák, Josef ; Nevrlý, Josef (oponent) ; Nejedlý, Ludvík (oponent) ; Třetina, Karel (vedoucí práce)
Doktorská práce se zabývá možnými způsoby analýzy spolehlivostních dat z provozu a zkoušek letadel. Požadavky amerického leteckého předpisu FAR 23 a evropského ekvivalentu CS 23 na certifikaci hydraulických soustav jsou brány v úvahu. Tyto předpisy pokrývají širokou oblast letounů od sportovních až po 19 místné určené pro tzv. sběrnou dopravu. V doktorské práci jsou uvedeny možné vstupy do prediktivních analýz spolehlivosti (testová a provozní data, komerční databáze). Praktická aplikace je provedena na podvozkové hydraulické soustavě vyvíjeného malého dopravního letounu. Je navržena karta poruch pro sběr provozních dat. Hlavní přínos práce by měl být výběr a aplikace nejvhodnějších postupů pro zajištění předepsané úrovně bezpečnosti leteckých hydraulických soustav. Je ukázáno, které postupy jsou vhodné a které nikoliv. Jsou porovnána možná vstupní data pro spolehlivostní analýzy a uvedeny závěry. Složité elektronické soustavy, ale i hydraulické jsou běžnou součástí i menších letadel. Zde se jedná o kategorii, která tvoří hlavní náplň českého leteckého průmyslu.
Přístrojové vybavení pro čtyřmístný sportovní a turistický letoun
Liberda, Jiří ; Janhuba, Luboš (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce zahrnuje ucelený přehled současných čtyřmístných sportovních a turistických letounů se zaměřením na jejich přístrojové vybavení. Uveden je také popis vybraných glass kokpitů. Součástí je také návrh uspořádání přístrojové desky, která je navrhnuta s ohledem na příslušné předpisy a standartní uspořádání existujících letadel. Přehled příslušných předpisů, nezbytných pro printalaci těchto systémů, je také součástí práce. Na konci této práce je vypracována analýza způsobů a důsledků poruchových stavů (FMEA) společně s výpočtem pravděpodobnosti poruchového stavu pro ktitické funkce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.