Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza současných názorů na mutismus v odborné české i cizojazyčné literatuře
Páleníková, Petra ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce je z oblasti speciální pedagogiky a zabývá se mutismem z pohledu odborné české i cizojazyčné literatury. Práce je teoretického charakteru a je rozdělena na tři části. V první kapitole je popisován mutismus, jeho etiologie, symptomy, diagnostika a terapie na základě studia české odborné literatury. Druhá kapitola popisuje stejné kategorie, ovšem na základě studia zahraničních odborných zdrojů. Poslední část práce je věnována analýze a komparaci získaných poznatků v jednotlivých oblastech. Největší rozdíly se vyskytují v oblasti diagnostiky a terapie mutismu, které jsou v cizojazyčné literatuře více rozpracovány, než v literatuře české. Dílčí rozdíly se objevují ve všech ostatních oblastech mutismu. Charakteristickým rysem cizojazyčné literatury je v oblasti etiologie mutismu teorie učení, v oblasti symptomů i terapie sociální anxiozita a celkově dominantní vliv Diagnostického a statistického manuálu mentálních poruch. Česká literatura poskytuje množství odlišných názorů nejen na vymezení mutismu, ale i na etiologii a symptomatologii. Oblast diagnostiky a terapie není v české literatuře hlouběji rozpracována.
Fobie ze zvířat u dětí předškolního věku
Kralertová, Michaela ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Bakalářská práce pojednává o fobiích ze zvířat u dětí předškolního věku. Teoretická část zpracovává toto téma obecně. Zaměřuje se na teoretické poznatky o fobiích, vliv zvířat na dítě a jeho odcizování přírodě. Dále pak na možnosti vzdělávání, které tomuto problému předcházejí. Praktická část se skládá z aktivit, které jsou zaměřené nejen na prevenci fobií (i strachu) ze zvířat, ale i na jejich zjištění a práci s nimi. Výzkumná část zjišťuje obecný vztah dětí k předem zvoleným zvířatům a odhaluje určité tendence v jejich oblíbenosti. Dále pak zkoumá, jaký má na tento vztah vliv věk, pohlaví dětí a MŠ ve které jsou vzdělávány (běžná nebo ekologicky zaměřená). Klíčová slova fobie, specifické fobie, fobie ze zvířat, biofobie, biofilie, předškolní dítě, mateřská škola, zooterapie, environmentální výchova, lesní MŠ, odcizování přírodě

Chodorová, Pavla ; Šípek, Jiří (vedoucí práce)
Fobie ze zvířat u dětí předškolního věku
Kralertová, Michaela ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Mazáčová, Nataša (oponent)
Bakalářská práce pojednává o fobiích ze zvířat u dětí předškolního věku. Teoretická část zpracovává toto téma obecně. Zaměřuje se na teoretické poznatky o fobiích, vliv zvířat na dítě a jeho odcizování přírodě. Dále pak na možnosti vzdělávání, které tomuto problému předcházejí. Praktická část se skládá z aktivit, které jsou zaměřené nejen na prevenci fobií (i strachu) ze zvířat, ale i na jejich zjištění a práci s nimi. Výzkumná část zjišťuje obecný vztah dětí k předem zvoleným zvířatům a odhaluje určité tendence v jejich oblíbenosti. Dále pak zkoumá, jaký má na tento vztah vliv věk, pohlaví dětí a MŠ ve které jsou vzdělávány (běžná nebo ekologicky zaměřená). Klíčová slova fobie, specifické fobie, fobie ze zvířat, biofobie, biofilie, předškolní dítě, mateřská škola, zooterapie, environmentální výchova, lesní MŠ, odcizování přírodě
Analýza současných názorů na mutismus v odborné české i cizojazyčné literatuře
Páleníková, Petra ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce je z oblasti speciální pedagogiky a zabývá se mutismem z pohledu odborné české i cizojazyčné literatury. Práce je teoretického charakteru a je rozdělena na tři části. V první kapitole je popisován mutismus, jeho etiologie, symptomy, diagnostika a terapie na základě studia české odborné literatury. Druhá kapitola popisuje stejné kategorie, ovšem na základě studia zahraničních odborných zdrojů. Poslední část práce je věnována analýze a komparaci získaných poznatků v jednotlivých oblastech. Největší rozdíly se vyskytují v oblasti diagnostiky a terapie mutismu, které jsou v cizojazyčné literatuře více rozpracovány, než v literatuře české. Dílčí rozdíly se objevují ve všech ostatních oblastech mutismu. Charakteristickým rysem cizojazyčné literatury je v oblasti etiologie mutismu teorie učení, v oblasti symptomů i terapie sociální anxiozita a celkově dominantní vliv Diagnostického a statistického manuálu mentálních poruch. Česká literatura poskytuje množství odlišných názorů nejen na vymezení mutismu, ale i na etiologii a symptomatologii. Oblast diagnostiky a terapie není v české literatuře hlouběji rozpracována.
Využití kognitivně-behaviorální terapie v sociální práci s osobami bez přístřeší
MERHAUTOVÁ, Eliška
Diplomová práce obsahuje 2 části, které na sebe navazují: První část charakterizuje fenomén bezdomovství a osobu bez přístřeší v České republice, s hlavním poukazem na jejich nejednoznačné definování. Charakterizuje pomoc věnovanou osobám bez přístřeší a to od sociální práce až po terapeutickou pomoc. Popisuje základní formy terapeutického působení a jeho zaměření, vyzdvihuje psychoterapeutické směry, které jsou vhodné pro skupinu osob bez přístřeší, s hlavním důrazem na kognitivně-behaviorální terapii (KBT). Na první část navazuje část výzkumná, která popisuje organizaci Dům sv. Pavla (DsP), ve které proběhl nejdříve orientační výzkum, jehož cílem bylo zjistit, zda je KBT nejvhodnějším psychoterapeutickým směrem v psychoterapeutické práci s osobami bez přístřeší v DsP, a také jakým způsobem je psychoterapie v DsP realizována. Po orientačním výzkumu proběhl výzkum, jehož cílem bylo zjistit zpětnou vazbu, zkušenost a názor uživatelů azylového domu v DsP s realizací a průběhem psychoterapie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.