Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Plánování školských kapacit ve Středočeském kraji
Šornová, Martina ; Hulíková Tesárková, Klára (vedoucí práce) ; Kraus, Jaroslav (oponent)
Plánování školských kapacit ve Středočeském kraji Abstrakt Cílem této diplomové práce je ukázat spojitost mezi demografickým vývojem a vývojem vzdělávací soustavy z kvantitativního úhlu pohledu, a to na území Středočeského kraje. Práce je zaměřena na naplněnost kapacit školských zařízení, dostupnost vzdělávání na předškolní a základní úrovni a možnost odhadnout základní parametry vzdělávací soustavy do budoucích let. První část práce řeší otázky metodologie a vzdělávacího systému v obecné a teoretické rovině. Zaměřuje se na literaturu a zdroje dat k danému tématu, popisuje školský systém České republiky a vývoj školské legislativy a vysvětluje metodické postupy práce použité v druhé části. Druhá část práce se věnuje konkrétní aplikaci na datech za Středočeský kraj. V této části jsou uvedeny počty dětí v mateřských školách a žáků v základních školách v okresech Středočeského kraje a naplněnost těchto školských zařízení. Pomocí kartodiagramu je znázorněno prostorové rozmístění školských zařízení. Dále byly nalezeny regionální odlišnosti mezi okresy Středočeského kraje ve vztahu k předškolnímu vzdělávání pomocí statistických metod. A v závěru práce je odhadnut vývoj počtu dětí v mateřských školách a žáků v základních školách do roku 2025. Jedná se o odvozenou prognózu, která vychází z populační prognózy. Tato...
Soukromé a alternativní školství v České republice
Pušová, Tereza ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
NÁZEV: Soukromé a alternativní školství v České republice ABSTRAKT: Diplomová práce pojednává o současném stavu soukromého a alternativního školství, přičemž soukromé školy považuje též za alternativu ke standardnímu vzdělání. Zmiňuje specifika pedagogiky alternativních programů, ukazuje společné i odlišné rysy a hledá pozitiva a negativa volby alternativní školy pro rodiče i žáka. Teoretická část se zaměřuje více na problematiku soukromých škol. Zkoumá kvalitu soukromých škol v konfrontaci s běžnými státními školami. Pojednává o nadstandardních podmínkách výuky nejen pro žáka, ale i pro učitele. Empirická část doplňuje výzkum soukromých škol v ČR o případové studie ve dvou pražských soukromých školách. KLÍČOVÁ SLOVA: Základní školství, alternativní školy, soukromé školy
Kyberšikana na základních školách
Plešr, Dominik ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Tato práce se zaměřuje na téma kyberšikany na vybraných základních školách v České republice. Konceptuální základ je složen z teorie morálního vývoje Lawrence Kohlberga a teorie konfliktu uvnitř skupiny. Skrze desk research relevantních českých a mezinárodních výzkumů, a skrze expertní interview, jsou cíle práce především průzkumné, tzn. prozkoumat dnešní situaci (zahrnujíce efekty a prevenci) kyberšikany na vybraných základních školách v České republice.
Učebnice matematiky na druhém stupni základní školy z pohledu začínajícího učitele
JELÍNEK, Jan
Cílem této diplomové práce je nalezení rozdílů mezi učebnicemi a zkoumání jejich fungování v reálné výuce. Takový výzkum poskytne zpětnou vazbu o tom, zda se ve výuce učebnice vůbec využívají, a pokud ano, jakým způsobem a s jakým úspěchem a to z pohledu začínajícího učitele matematiky, který stojí před problémem, jakou učebnici zvolit pro svou práci v hodinách matematiky se žáky. Dalším cílem diplomové práce je seznámení s nabídkou různých učebnic matematiky pro 2. stupeň základní školy a realizování výzkumu, který by pomohl porovnat dané učebnice, zejména učebnice nakladatelství Prometheus, Fraus a H-mat. Poté budou výsledky výzkumu využity při zpracování přípravy začínajícího učitele.
Kyberšikana na základních školách
Plešr, Dominik ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Tato práce se zaměřuje na téma kyberšikany na vybraných základních školách v České republice. Konceptuální základ je složen z teorie morálního vývoje Lawrence Kohlberga a teorie konfliktu uvnitř skupiny. Skrze desk research relevantních českých a mezinárodních výzkumů, a skrze expertní interview, jsou cíle práce především průzkumné, tzn. prozkoumat dnešní situaci (zahrnujíce efekty a prevenci) kyberšikany na vybraných základních školách v České republice.
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na základní školy Praha 2
Staniczková, Lucie ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce je věnována problematice vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na základní školy Prahy 2. V první části práce jsou uvedeny cíle, zejména se jedná o identifikaci dobrých zkušeností a špatných příkladů z praxe, a výzkumné otázky. Následuje pasáž věnovaná metodologii, v níž se autorka věnuje popisu sběru dat a tvorbě podkladů k polostrukturovaným rozhovorům. Dále autorka zpracovává teoretické a konceptuální pozadí zvolené problematiky. Uvádí základní terminologii a historický kontext vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice. Druhá část práce je zaměřena na vlastní empirický výzkum, který se již věnuje konkrétně autistickým žákům. V první fázi je uvedena základní sumarizace integrovaných žáků v základních školách Prahy 2. Následují poznatky z rozhovorů, které jsou logicky koncipovány do tří hlavních podkapitol. Na závěr je provedena syntéza nejdůležitějších informací a jejich relace vůči vybraným konceptům. Hlavním výsledkem této práce má být relace vybraných konceptů s relevantními poznatky, získané při kvalitativních rozhovorech s respondenty základních škol Prahy 2. Autorka ukazuje, do jaké míry se liší současně nastavená politika a dílčí praxe, a nabízí poznatky, které nevycházejí pouze z teoretických konceptů.
Sportovní kurzy v přírodě na druhém stupni základních škol v Libereckém kraji
Ledvinová, Zuzana ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou sportovních kurzů v přírodě na II. stupni základních škol v Libereckém kraji. Teoretická část tedy pojednává o blízkých tématech, jakými jsou aktivity a výchova v přírodě, tělesná výchova na ZŠ či letní a zimní sportovní kurzy v přírodě. Cílem práce bylo vytvořit přehled o sportovních kurzech v přírodě na II. stupni vybraných základních škol v Libereckém kraji a na základě těchto výsledků doporučit optimální kurzovní výuku. K tomu bylo využito dvou metod dotazování - řízeného rozhovoru s řediteli škol a dotazníku určeného žákům 9. ročníku. Prostřednictvím zmiňovaných metod byla zjišťována rozmanitost nabídky sportovních kurzů v přírodě, problematika naplnění kapacit či materiální a personální zajištění škol. Dále se výzkum zajímal o účast žáků na kurzech a důvody jejich neúčasti či spokojenost žáků s nabídkou kurzů. Na základě odpovědí žáků byl vytvořen žebříček nejoblíbenějších kurzů. Výsledky výzkumu byly shrnuty do celkových statistik, které nabízejí komplexní hodnocení stavu kurzovní výuky na vybraných základních školách v Libereckém kraji. Klíčová slova: aktivity v přírodě, výchova v přírodě, tělesná výchova, sportovní kurzy v přírodě, RVP, základní školy
Plánování školských kapacit ve Středočeském kraji
Šornová, Martina ; Hulíková Tesárková, Klára (vedoucí práce) ; Kraus, Jaroslav (oponent)
Plánování školských kapacit ve Středočeském kraji Abstrakt Cílem této diplomové práce je ukázat spojitost mezi demografickým vývojem a vývojem vzdělávací soustavy z kvantitativního úhlu pohledu, a to na území Středočeského kraje. Práce je zaměřena na naplněnost kapacit školských zařízení, dostupnost vzdělávání na předškolní a základní úrovni a možnost odhadnout základní parametry vzdělávací soustavy do budoucích let. První část práce řeší otázky metodologie a vzdělávacího systému v obecné a teoretické rovině. Zaměřuje se na literaturu a zdroje dat k danému tématu, popisuje školský systém České republiky a vývoj školské legislativy a vysvětluje metodické postupy práce použité v druhé části. Druhá část práce se věnuje konkrétní aplikaci na datech za Středočeský kraj. V této části jsou uvedeny počty dětí v mateřských školách a žáků v základních školách v okresech Středočeského kraje a naplněnost těchto školských zařízení. Pomocí kartodiagramu je znázorněno prostorové rozmístění školských zařízení. Dále byly nalezeny regionální odlišnosti mezi okresy Středočeského kraje ve vztahu k předškolnímu vzdělávání pomocí statistických metod. A v závěru práce je odhadnut vývoj počtu dětí v mateřských školách a žáků v základních školách do roku 2025. Jedná se o odvozenou prognózu, která vychází z populační prognózy. Tato...
Soukromé a alternativní školství v České republice
Pušová, Tereza ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
NÁZEV: Soukromé a alternativní školství v České republice ABSTRAKT: Diplomová práce pojednává o současném stavu soukromého a alternativního školství, přičemž soukromé školy považuje též za alternativu ke standardnímu vzdělání. Zmiňuje specifika pedagogiky alternativních programů, ukazuje společné i odlišné rysy a hledá pozitiva a negativa volby alternativní školy pro rodiče i žáka. Teoretická část se zaměřuje více na problematiku soukromých škol. Zkoumá kvalitu soukromých škol v konfrontaci s běžnými státními školami. Pojednává o nadstandardních podmínkách výuky nejen pro žáka, ale i pro učitele. Empirická část doplňuje výzkum soukromých škol v ČR o případové studie ve dvou pražských soukromých školách. KLÍČOVÁ SLOVA: Základní školství, alternativní školy, soukromé školy
MONITORING UŽÍVÁNÍ SPOLEČENSKY TOLEROVANÝCH NÁVYKOVÝCH LÁTEK U DĚTÍ ZÁKLADNÍCH ŠKOL
TEPLÁ, Simona
Cílem této bakalářské práce je zmapovat problematiku užívání společensky tolerovaných návykových látek (alkohol, tabák, nadužívání léků, kofein, anabolické látky) u dětí na základních školách a nalézt odlišnosti či naopak podobu mezi žáky žijícími ve městě a žáky žijícími na venkově z hlediska jejich preference a postoje k návykovým látkám. Tato práce také ověřuje dvě stanovené hypotézy. Ke sběru dat byl použit dotazník určený žákům 9. tříd základních škol. V současné době se zvyšuje riziko užívání návykových látek. Tato bakalářská práce může být použita jako zdroj informací o současném stavu užívání návykových látek a může být také užitečná k poskytování účinné prevence.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.