Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fenomén moderního graffiti - cesta z periferie do centra
Staniczková, Lucie ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Tématem bakalářské práce je fenomén moderního graffiti a jeho postupné rozpracování až do dnešní podoby. Cílem textu je teoreticky vytyčit základní principy fungování graffiti v kontextu jeho historického vývoje a objasnit cestu daného jevu tzv. z periferie do centra. Práce začíná vznikem současného graffiti v 60. letech 20. století a postupně jsou rozpracovány jeho nejdůležitější etapy až k samotnému začlenění graffiti do současného umění a s tím spojené "zmasovění" a komercionalizace daného fenoménu. První část textu pojednává o kontrakulturní podobě graffiti, kdy se stává výrazem nesouhlasu se stávající situací ve společnosti a je využíváno zejména pouličními gangy k ohraničení vlastního teritoria a jako forma protestu proti stávající kultuře. Postupně je v práci rozpracována subkulturní podoba graffiti - odklon od ryze kontrakulturní podoby, začínající umělecké tendence a fungování crew. Dále se zaměřuji na využívání subkultury graffiti a její následné využívání kulturním průmyslem k dosažení zisku, který z ní (ale nejen z ní) dělá produkt masové výroby a továrnu na životní styl. V poslední části se věnuji samotné integraci graffiti (a street artu) do současného umění.
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na základní školy Praha 2
Staniczková, Lucie ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce je věnována problematice vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na základní školy Prahy 2. V první části práce jsou uvedeny cíle, zejména se jedná o identifikaci dobrých zkušeností a špatných příkladů z praxe, a výzkumné otázky. Následuje pasáž věnovaná metodologii, v níž se autorka věnuje popisu sběru dat a tvorbě podkladů k polostrukturovaným rozhovorům. Dále autorka zpracovává teoretické a konceptuální pozadí zvolené problematiky. Uvádí základní terminologii a historický kontext vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice. Druhá část práce je zaměřena na vlastní empirický výzkum, který se již věnuje konkrétně autistickým žákům. V první fázi je uvedena základní sumarizace integrovaných žáků v základních školách Prahy 2. Následují poznatky z rozhovorů, které jsou logicky koncipovány do tří hlavních podkapitol. Na závěr je provedena syntéza nejdůležitějších informací a jejich relace vůči vybraným konceptům. Hlavním výsledkem této práce má být relace vybraných konceptů s relevantními poznatky, získané při kvalitativních rozhovorech s respondenty základních škol Prahy 2. Autorka ukazuje, do jaké míry se liší současně nastavená politika a dílčí praxe, a nabízí poznatky, které nevycházejí pouze z teoretických konceptů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.