Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  začátekpředchozí30 - 39další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Ověření navrhovaných standardů pro tělesnou výchovu ve školní praxi
Andrysíková, Romana ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Ověření navrhovaných standardů pro tělesnou výchovu ve školní praxi Cíle: Hlavním cílem této práce byla analýza vědomostí, dovedností a úrovně pohybových schopností a postojů absolventů 9. ročníků ZŠ podle navrhovaných standardů pro tělesnou výchovu zpracovaných dle upraveného RVP ZV. Metody: Ke sběru dat byly použity dotazníky k následné analýze. Výsledky: Výsledky analýzy nekorespondují s očekáváním, že žáci mají dostatečné vědomosti o činnostech ovlivňujících jejich zdraví a dovednosti v oblasti Tělesné výchovy (TV). Podle názoru učitelů TV jsou jejich postoje k oblasti zdravotní TV spíše negativní. Žáci nemají dostatečné (všeobecné) teoretické znalosti z této oblasti a je na místě prosadit (připravované) standardy pro TV do přípravy učitelů TV v České republice. Klíčová slova: standardy vzdělávání, základní vzdělávání, rámcové vzdělávací programy, tělesná výchova, pohybová gramotnost, kompetence žáka
Vývoj školství na Pelhřimovsku se zaměřením na malotřídní školu v Častrově
Kovářová, Hana ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
1 ABSTRAKT Cílem diplomové práce bylo na základě použitých školních kronik zpracovat vývoj malotřídní školy v Častrově v okrese Pelhřimov a poukázat na přínos získaných poznatků pro práci ve škole. Teoretická část se věnuje studiu pamětních knih a v širším pohledu také celému regionu Pelhřimovsko. Praktická část popisuje projekt realizovaný se žáky této školy. Cílem bylo seznámit žáky prostřednictvím aktivizujících metod s historií školy v Častrově a zapůsobit na jejich vztah ke škole i k místu, kde žijí.
Význam probiotik ve výživě žáků druhého stupně základní školy
Ouřadová, Věra ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Vodáková, Jitka (oponent)
Pozitivní účinek konzumace probiotik na zdraví člověka byl objeven již na počátku minulého století a je průběžně dokládán a upřesňován řadou vědeckých studií. Neustále se objevují další probiotické mikroorganismy a na trh jsou přinášeny nové probiotické potraviny a potravinové doplňky. Zda tomuto trendu odpovídá i narůstající informovanost a zájem široké veřejnosti o konzumaci probiotik však zůstává otázkou. Práce se zabývá problematikou probiotik po teoretické stránce, jejich biologickou podstatou, historií, výrobou a pozitivními účinky na zdraví konzumenta. Dále bylo jejím cílem zjistit, jaké povědomí mají žáci druhého stupně základní školy o probioticích a jaký význam mají v jejich výživě. K tomuto účelu bylo provedeno dotazníkové šetření mezi vybranými žáky daného stupně vzdělávání a jeho výsledky jsou diskutovány v závěru této práce. Klíčová slova: probiotika, výživa, vědomosti, základní vzdělávání
Znalosti a postoje k problematice HIV/AIDS u dospívajících ve vybraném regionu
Sajdlová, Magdalena ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
NÁZEV: Znalosti a postoje k problematice HIV/AIDS u dospívajících ve vybraném regionu AUTOR: Bc. Magdalena Sajdlová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra školní a sociální pedagogiky, oddělení výchovy ke zdraví VEDOUCÍ PRÁCE: Peadr. Eva Marádová, Csc. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. V první části jsou uvedeny základní informace týkající se problematiky HIV a AIDS - podstata onemocnění, přenos onemocnění, způsob šíření, principy diagnostiky, možnosti terapie. Dále jsou popsány základní principy prevence pro široké vrstvy obyvatelstva a základní principy výuky, vzdělávání a prevence na základní škole. Ve výzkumném šetření je uvedeno, jakým způsobem je problematika HIV a AIDS vyučována ve třech osmých ročnících základních škol a tercii víceletého gymnázia. Informace byly získány studiem a hodnocením ŠVP jednotlivých škol, metodou dotazníkového šetření, strukturovaným rozhovorem s pedagogem, který problematiku HIV a AIDS vyučuje a školním metodikem prevence. Výsledky škol jsou pak vzájemně porovnány. Na základě vyhodnocení výsledků je zpracováno doporučení pro jednotlivé školy. KLÍČOVÁ SLOVA: HIV/AIDS, charakteristika onemocnění, prevence onemocnění
Obraz , fotografie v koncepcích základní školy
Macháčková, Zuzana ; Šamšula, Pavel (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Anotace: Macháčková, Z.: Obraz, fotografie v koncepcích základní školy [Diplomová práce] Brno 2012 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 114 s. Cíl práce: Na základě studia doporučené a další literatury pojednat stručně o proměnách fotografie (fotografie analogová a digitální, fotografické typy a žánry) a naznačit specifika fotografické tvorby v komparaci s klasickými výtvarnými médii. Uvážit i výrazové možnosti manipulované fotografie (úprava fotografií na PC, koláž, fotomontáž atd.) se zřetelem k možným využitím fotografie na 1. st. ZŠ. Zamyslet se i nad možnostmi organických mezipředmětových vztahů mezi výtvarnou výchovou a dalšími předměty. Na základě prostudování Rámcového vzdělávacího programu pro 1. stupeň základní školy a poznatků ze svého studia navrhnout didaktický projekt pro výtvarnou výchovu na prvním stupni základní školy, který by využíval současných možností digitální fotografie jako specifického a dostupného výtvarného média, a tento projekt ověřit v praxi. Soustředit se při tom na etudy a experimenty, které by žákům umožnily využít fotografie jako dostupného nástroje k poznávání výtvarné tvorby a vlastní výtvarné činnosti. Výsledky: Realizace navrženého autorského projektu využívajícího digitální fotografii jako prostředek k výtvarným činnostem...
Analýza vývoje úrovně financování přímých nákladů základního vzdělávání v jednotlivých krajích
Koudelková, Miluše ; Marková, Jana (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Záv re ná bakalá ská práce se zabývá analýzou úrovn financování p ímých neinvesti ních výdaj na základní vzd lávání v jednotlivých krajících R. Finan ní prost edky na financování p ímých neinvesti ních výdaj základního školství, které je nedílnou sou ástí tzv. regionálního školství, jsou alokovány ze státního rozpo tu do rozpo tu jednotlivých škol normativn prost ednictvím soustavy republikových a krajských normativ na jednotku výkonu. Teoretická ást popisuje právní rámec financování regionálního školství a podrobn se zabývá systémem rozpisu rozpo tu na p ímé neinvesti ní výdaje základního školství z úrovn státního rozpo tu - kapitoly 333 MŠMT prost ednictvím kraj na jednotlivé základní školy. Ve výzkumné ásti je provedena analýza krajských normativ a úrovn financování p ímých neinvesti ních výdaj u výb rového souboru t í základních škol v jednotlivých krajích R.
Role vzdělávacího procesu v integraci osob s mentálním postižením
Calábková, Anna ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Tomášková, Vladimíra (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou vzdělávacího systému při procesu integrace žáků s mentálním postižením v primárním vzdělávání na běžných nespecializovaných základních školách. Cílem práce je charakteristika vzdělávacího systému a jeho možností vzhledem ke specifikacím mentální retardace, vytyčení hlavních problémů ve vzdělávacím systému pro osoby s mentálním postižením a navržení opatření, která by vedla ke zlepšení vzdělávání mentálně postižených. Práce využívá metod expertního šetření, konkrétně rozhovorů s klíčovými aktéry a dotazníkové šetření. Vychází zejména z práva každého jedince na vzdělání, z konceptu vzdělavatelnosti a street-level byrokracie. Práce podrobně popisuje pojmy integrace a inkluze a vysvětluje tyto směry vzhledem k problematice vzdělávání mentálně postižených žáků. Problematika je zasazena do širšího mezinárodního a legislativního kontextu. V rámci ČR jsou charakterizovány hlavní problémy v oblastech odborné přípravy, financování a postojů. Uvedené příklady dobré praxe ze zahraničí jsou inspirací pro návrh doporučení směřující ke zlepšení stávajícího stavu vzdělávacího systému pro osoby s mentálním postižením.
Kam do školy? Proces umísťování dítěte s tělesným postižením do základního vzdělávání
Rudolfová, Jitka ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Klimešová, Magdaléna (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje procesu umísťování dítěte s tělesným postižením do základního vzdělávání v České republice. Proces nahlíží z perspektivy rodičů a zkoumá, jakou v něm hrají roli. Klade si za cíl objasnit, jaké faktory určují formu speciálního vzdělávání dítěte s tělesným postižením - tedy to, zda se bude vzdělávat v běžné či speciální škole. Vychází především z hodnot rovnosti a z práva každého jedince na vzdělání. Rodiče dětí s tělesným postižením představuje jako prvky vzájemně se ovlivňujícího systému. V první části se práce nejdříve soustřeďuje na dva koncepty integrace, přičemž ji rozpracovává především jako proces. Dále představuje platnou právní úpravu vzdělávání dětí s postižením a vypracovává statistický přehled současnosti českého speciálního školství. Jádrem druhé části je komparativní případová studie, v níž práce analyzuje čtvero historií výběru školy pro tělesně postižené dítě. Historie extrahuje z výpovědí čtyř matek získaných pomocí techniky rozhovoru s návodem. Práce dochází na základě analýzy k závěru, že jsou to opravdu jejich rodiče, kteří rozhodují o formě vzdělávání dítěte s tělesným postižením. Ovšem daleko spíše než o jasných faktorech determinujících výběr této formy, je zřejmě výstižnější hovořit o shodě nejrůznějších okolností.
Úspěšnost individuální integrace žáků s lehkým mentálním postižením na 1. stupeň základní školy
CHMELAŘOVÁ, Michaela
Cílem bakalářské práce s názvem Úspěšnost individuální integrace žáků s lehkým mentálním postižením na 1. stupeň základní školy bylo vymezit pojem úspěšnost individuální integrace žáků s lehkým mentálním postižením na 1. stupni základní školy a zjistit, jaká je v tomto směru situace na vybraných školách. První kapitola je proto zaměřena na problematiku mentálního postižení, konkrétně na definici pojmu mentální postižení a charakteristiku žáků s lehkým mentálním postižením. Zde se jedná zejména o specifika kognitivních procesů, osobnosti, fyzického stavu a vzdělávání. V další části je pozornost věnována integraci žáků s lehkým mentálním postižením, tedy zejména definici pojmu integrace, významu integrace a faktorům ovlivňujícím její úspěšnost. Na základě studia odborné literatury jsou v práci posléze vymezena čtyři kritéria, na základě nichž by bylo možné posoudit úspěšnost individuální integrace žáků s lehkým mentálním postižením v konkrétních případech.Problémy v každé z těchto oblastí představují ohrožení, či dokonce znemožnění úspěšné integrace. Poznatky dosažené na základě studia odborné literatury byly aplikovány v rámci provedeného vlastního výzkumu. Pro tento účel byla zvolena kvalitativní strategie, jmenovitě design případových studií, který umožňuje odhalit nuance jednotlivých případů a poskytnout dostatečný prostor pro popis jejich specifik. K získání dat potřebných pro posouzení úspěšnosti integrace byly použity metody analýzy dokumentů, pozorování, dotazování a sociometrie. Výzkum probíhal ve školním roce 2013/2014 na 1. stupni ve třech základních školách v Jihočeském kraji. Do výzkumu byly zařazeny dvě individuálně integrované žákyně, jedna z 2. a jedna ze 3. ročníku a individuálně integrovaný žák 4. ročníku. Výzkumu se účastnili také jejich třídní učitelky a spolužáci. V jednotlivých třídách se vzdělávalo 24, 20 a 13 žáků. Výzkumu se tedy celkem účastnili 3 integrovaní žáci s lehkým mentálním postižením, 3 třídní učitelky a 57 spolužáků. Po prostudování odborné literatury a na základě informací získaných prostřednictvím realizovaného výzkumu se z mého pohledu jeví integrace žákyně B. ze 2. ročníku jako úspěšná, a to zejména proto, že v rámci všech dílčích kritérií pro hodnocení úspěšnosti integrace jsem neshledala žádné závažné problémy. Integraci žákyně A. ze 3. ročníku a žáka D. ze 4. ročníku hodnotím spíše jako neúspěšnou. Největší překážku úspěšné integrace těchto žáků představovaly jejich vztahy se spolužáky. V obou případech totiž byly zjištěny závažné problémy v oblasti sociálních vztahů mezi integrovaným žákem a jeho spolužáky projevující se zejména ignorováním, odmítáním či posměchem. V případě žákyně A. je pak navíc zjevná její subjektivní nespokojenost s danou situací. I přesto, že je integrace jedním ze současných trendů školské politiky, není její úspěšnost, respektive neúspěšnost dostatečně řešena. V textu práce je proto poukázáno na problémy, které se při integraci žáků s lehkým mentálním postižením na 1. stupni základních škol mohou objevovat. Jejich přítomnost je pak signálem, který by neměl být zainteresovanými subjekty. V dlouhodobém horizontu totiž mohou přinést nejen zhoršenou kvalitu vzdělávacího procesu integrovaného žáka, ale také ostatních spolužáků. V horším případě pak může docházet i ke zhoršování sociálních vztahů ve třídě, což se negativně odráží na celkové atmosféře a klimatu. Bakalářské práce by proto měla posloužit především jako impulz k řešení této problematiky.
Průřezové téma Environmentální výchova ve výuce fyziky
PALIVEC, Zdeněk
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku propojení environmentální výchovy a výuky fyziky na základní škole. Popisuje teorii environmentální výchovy a přístup RVP, rozebírá jednotlivé druhy učebnic fyziky a hodnotí je z hlediska environmentální výchovy. Dále navrhuje fyzikální projekty s environmentální složkou pro různé ročníky ZŠ a popisuje jejich realizaci. Nakonec informuje o postojích žáků k propojení environmentální výchovy a fyziky pomocí dotazníkového šetření a vyvozuje závěry a doporučení pro lepší provázanost těchto témat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   začátekpředchozí30 - 39další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.