Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Analýza specifik odvětví bankovního průmyslu
Pavlíková, Ilona ; Veselá, Jitka (vedoucí práce) ; Hoffman, Andrej (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu specifik bankovního odvětví, k čemuž používá nástroje fundamentální analýzy. Cílem této práce je nalézt a zhodnotit vlastnosti bankovního průmyslu, které jej odlišují od ostatních odvětví. První část této práce se zabývá vlastnostmi bankovního odvětví, k tomu používá globální a odvětvovou fundamentální analýzu. V druhé části dochází ke srovnání bankovního sektoru s dalšími odvětvími, kterými jsou komoditní společnosti, cyklické firmy a podniky zabývající se výrobou a prodejem spotřebního zboží. Třetí částí je samotný výpočet vnitřní hodnoty akcie Komerční banky, a.s., kde je použit dividendový diskontní model, ziskové modely a model nadměrného výnosu v rámci firemní fundamentální analýzy.
Ekonomické a právní aspekty bankovní unie EU
JECHOVÁ, Hana
Tato diplomová práce se zabývá projektem bankovní unie EU. Teoretická část práce obsahuje ucelený pohled na tento významný projekt, například důvod vzniku, vysvětlení jednotlivých pilířů a s tím související legislativy. V praktické části jsou analyzovány reálné dopady bankovní unie v rámci České a Slovenské republiky a rovněž další potenciální dopady, jež by České republice přineslo připojení k bankovní unii.
Marketingová komunikace v bankovním sektoru
Plašilová, Zuzana ; Khelerová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Vojtíšek, Zdeněk (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza marketingové komunikace v bankovním sektoru na příkladu vybrané banky, v tomto případě Raiffeisenbank, a.s. Použité metody analýzy jsou dotazníkové šetření a rozhovor. Dotazníkové šetření slouží pro získání informací z extrerního prostředí banky a rozhovor pro získání informací z interního prostředí banky. Diplomová práce je členěna v teoretické části do 4 kapitol. První kapitola se věnuje charakteristice bankovního sektoru a jeho mikroprostředí a makroprostředí. Druhá kapitola je zaměřena na teorii marketingové komunikaci služeb, zejména finančních služeb. Třetí kapitola se zabývá složením marketingového mixu a v poslední teoretické části se pojednává o komunikačním mixu služeb. První odstavce praktické části zahrnují představení, historii a současnost Raiffeisenbank, a.s. Druhá část se věnuje marketingovému výzkumu současné komunikace RB, třetí kapitola praktické části obsahuje informace o situační analýze vybraných faktorů, jako jsou cíle marketingové komunikace RB a cílové skupiny marketingové komunikace RB. Další kapitoly se věnují způsobům marketingové komunikace, vnímané image RB a SWOT analýze. V závěru práce jsou vyhodnoceny hypotézy na základě použitých metod analýzy a jsou navržena konkrétní opatření vedoucí ke zlepšení marketingové komunikace RB.
Výhody a nevýhody snižování nákladů na financování skrze společenskou odpovědnost
Bandžak, Richard ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Tong Clark, Junie (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá vztah mezi společenskou odpovědností firem (CSR) a finančním výkonem (FP) na vzorku 51 bank v Eurozóně mezi lety 2008 a 2014. Výzkum je založen na regresi panelových dat analyzující finanční data z databáze Bankscope a data o společenském výkonu z databáze CSRHub. Výnosnost aktiv a poměr nesplácených úvěrů reprezentují měřítko finančního výkonu a jsou závislými proměnnými. Výsledky tohoto modelu prokázaly pozitivní a statisticky významný vztah mezi CSR a FP. Je argumentováno, že i přes statistickou významnost, výsledky nutně nepřináší velkou informační hodnotu. To je zapříčiněno metodologickými omezeními, ať už teoretickými, či kupříkladu potenciálně neobjektivními daty na CSR. Největší teoretický problém, se kterým se diplomová práce potýká, je potřeba přehodnocení motivace bank k angažování v CSR aktivitách. Banky zapojené v CSR aktivitách z pouze strategických důvodů by měly být analyzovány zvlášť na firemní úrovni, neboť mohou ovlivnit empirický výzkum. Dalším významným aspektem této práce je argument, že banky těží ze CSR zejména skrze diferenciaci produktu. To bohužel nebylo možné empiricky zkoumat, lze ale předpokládat, že diferenciace produktu, například díky zlepšení reputace, může hrát významnou roli ve zvyšování zisků bank.
Strategická analýza vybrané společnosti (banky)
Válek, Tadeáš ; Boukal, Petr (vedoucí práce) ; Špička, Jindřich (oponent)
Diplomová práce se zabývá zpracováním strategické analýzy vybrané stavební spořitelny. Cílem práce je zhodnocení konkurenční pozice společnosti s ohledem na specifika bankovního odvětví. Teoretická část prezentuje stručné poznatky o historickém vývoji strategického managementu, vymezuje stěžejní metody využívané při strategické analýze a popisuje charakteristiky bankovního odvětví. Praktická část zahrnuje analýzy, jejich shrnutí a výstupy. Práce mimo jiné podrobně vysvětluje princip stavebního spoření a představuje komplexní pohled na řešenou problematiku. Výsledky práce mohou být použity jako podklad pro rozhodování interních a externích uživatelů.
Oligopolizace bankovnictví s důrazem na situaci v České republice
Pýcha, Mikuláš ; Mandel, Martin (vedoucí práce) ; Šíma, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku oligopolu a akumulace kapitálu ze strany bank. Tato práce rozebírá problémy v dnešním finančním světě, které plynou z kapitalistického uspořádání, především klade důraz na odvětví bankovnictví. Nejdříve se zaměříme na historický vývoj monopolů a oligopolů, kde se budeme opírat o myšlenky Karla Marxe a o další známe ekonomy. V této bakalářské práci se dál budeme věnovat vysvětlení pojmů oligopolu a monopolu a příčinám, proč vznikají. Především se zaměříme na rozbor úspor z rozsahu a bariér vstupu do odvětví, které jsou často spojovány s tržními selháními, jako jsou případy oligopolu nebo monopolu. Dále se budeme věnovat modelovým příkladům oligopolu, které popisují, jak se stanovuje rovnovážná cena na takovém trhu, kde panuje oligopolní struktura. Páteří této bakalářské práce je rozbor českého bankovnictví a prokázání faktu, že se české banky nachází v oligopolní struktuře. K tomu, abychom tohoto cíle dosáhly, je potřeba dokázat, že české banky realizují mimořádné zisky. V oligopolu by větší banka měla realizovat vyšší relativní zisky, což bude dalším bodem analýzy v této bakalářské práci. K měření a dokazování síly oligopolu budeme používat postupy, které používá Evropská centrální banka. Především se jedná o podíl pěti největších subjektů na daném trhu a Herfindahl-Hirschmanův index. Tyto hodnoty budeme porovnávat se zahraničím a pokusíme se najít závislost oligopolní síly na velikosti země a tím určit typy zemí, které jsou k vzniku oligopolu náchylnější. Hlavním cílem této práce je dokázat oligopolní realizaci mimořádných zisků v odvětví bankovnictví v České republice a zdůraznit, že banky mají výhodu nad jejich klienty.
Direct marketingová komunikace (na příkladu vybrané firmy)
Burianová, Kateřina ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Direct marketing bude posilovat svoji pozici mezi jinými formami marketingové komunikace. Jeho prostřednictvím je možné oslovit danou cílovou skupinu rychle, osobně, účinně a s okamžitou zpětnou vazbou. V praktické části své práce jsem nastínila proces tvorby kampaní v České spořitelně a zanalyzovala tři typy kampaní na konkrétních příkladech. Hlavním doporučením je zaměřit se na identitikaci klíčových okamžiků, tzv. eventů v (finančním) životě klienta a jeho následné oslovení relevantní nabídkou.
REGULACE BANKOVNÍHO TRHU SE ZAMĚŘENÍM NA VSTUP DO ODVĚTVÍ
Marková, Lenka ; Mach, Petr (vedoucí práce) ; Chytilová, Helena (oponent)
Bankovnictví je v současné době považováno za jedno z nejvíce regulovaných odvětví ekonomiky. Z toho důvodu jsem se rozhodla věnovat právě tomuto tématu. Jelikož jde ale o oblast velmi širokou, zaměřila jsem se primárně na regulaci vstupu do odvětví -- vydávání licencí. Nejprve stručně uvedu oblast bankovní regulace, její cíle a systém. Poté objasním aktuální problematiku vydávání licencí v českém prostředí, to znamená, jaké požadavky musí ekonomický subjekt splnit, aby získal bankovní licenci, bez které není možné působit jako banka. Navazovat budou argumenty, které zdůvodňují, proč je potřeba do tohoto odvětví zasahovat a vstup do bankovnictví chránit. Na straně druhé ale existují i odpůrci bankovní regulace, kteří kritizují současný stav bankovní regulace a kteří svými názory upozorňují na nedokonalosti bankovní regulace a na její nepříznivé důsledky. Těmto argumentům je věnován zbylý prostor v mé práci.
Consolidation process in banking industry of European Union
Hrádelová, Jana ; Půlpánová, Stanislava (vedoucí práce)
Předmětem této práce je konsolidace bankovního sektoru umístněna do prostoru Evropské unie, kde se tento trend začal objevovat v 80.-90. letech 20. století. Od přelomu tisíciletí až do současnosti znovu nabyl intenzitu a stal se aktuálním také díky novým faktorům, které s sebou přináší toto období: výrazný technický rozvoj v oblasti IT a neustávající integrační snahy a rozšiřování bankového sektoru EU o nové členské státy. Konsolidace nabyla rozličné formy, které souvisejí s rozdílnými zájmy bankovních subjektů a následně se liší ve výsledných efektech. Nakolik se tyto efekty netýkají jenom samotných slučování bankovních subjektů, ale můžou mít potencionální dopad také na segmenty trhu a jeho konkurenční prostředí nejen směrem ke zvýšení efektivnosti, ale také k nadměrné tržní moci, je konsolidační proces sledován příslušejícími orgány a komisemi EU, které přinášejí nové legislativní přístupy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.