Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh řídicí jednotky autonomního vozidla
Vobruba, Martin ; Formánek, Martin (oponent) ; Adámek, Roman (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem řídící jednotky autonomního vozidla. Nová jednotka nahrazuje předešlou, ke které nebyl dostupný zdrojový kód a nedala se tedy nijak upravovat její funkcionalita. Úkolem řídící jednotky je přijmout zprávu od nadřazeného počítače, zpracovat ji, dle příkazu ovládat pohony a informovat řídící počítač o jejich současném stavu. Nejprve byla provedena rešerše dané problematiky (kinematika vozidla, CAN sběrnice). Praktická část práce se zabývá analýzou předešlé jednotky, která je klíčová k jejímu nahrazení. Následuje tvorba firmwaru a navržení hardwaru. Poslední praktickou částí je otestování funkčnosti jednotky.
Bezpečnost autonomní dopravy a vzdáleného řízení
Prachař, Daniel ; Dobiáš, Patrik (oponent) ; Malina, Lukáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá nastupujícím trendem autonomních vozidel, který se v posledních letech stal jedním z diskutovaných témat v oblasti dopravy a technologií. Autonomní vozidla mají při používání této technologie velké výhody, jako je vyhýbání se nebezpečím na silnici a dopravním podmínkám, nicméně s tímto pokrokem přicházejí nové výzvy a rizika, zejména v oblasti kybernetické bezpečnosti. Teoretická část práce se zaměřuje na představení autonomních vozidel s jejich fungováním. Dále na identifikaci komunikace a analýzu bezpečnostních problémů, které jsou s vozidly spojené. Jedním z hlavních bezpečnostních rizik jsou zranitelnosti těchto vozidel vůči kybernetickým útokům, které mohou ohrozit jak bezpečnost cestujících, tak ostatní účastníky silničního provozu. Hlavním cílem práce je navrhnout vhodné řešení pro bezpečné vzdálené řízení a provést výkonnostní zhodnocení tohoto řešení. Vlastnosti takového řešení by měly garantovat nízké zpoždění v komunikaci a celkovou bezpečnost. Praktická část práce představuje dva protokoly, které toto řešení implementují v aplikaci. Tyto protokoly jsou následně testovány a je provedeno jejich výkonnostní zhodnocení na základě měření zpoždění mezi několika aspekty komunikace. Výsledkem práce je zhodnocení navržených protokolů s jejich doporučením pro praktické využití.
Návrh autonomního vozidla
BAŠTÝŘ, Jan
Diplomová práce pojednává v první části o autonomitě vozidel, jejímu použití, o stupních automatizace a následně problematice. Ve druhé části se práce zaměřuje na umělou inteligenci. Podstatná část je věnována Asimovově zákonech robotiky, jakožto zakladateli robotiky. Praktická část se zabývá vytvořením vlastního modelu autonomního vozidla, které je vymodelováno v CAD softwaru, vytisknuto prostřednictvím 3D tiskárny a následně sestaveno a rozpohybováno za účelem použití v zemědělství 4.0. Je očekáváno, že toto vozidlo bude použito například ve skleníku, kde bude sbírat potřebná data a v případně dalších potřeb může být modifikováno.
Neuronové sítě využité v autonomních vozidlech
Ryšavý, Jan ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá využitím neuronových sítí v autonomních vozidlech. První část práce představuje základní principy neuronových sítí a metody učení, které jsou využívány v autonomních vozidlech. Dále práce popisuje architekturu a funkce neuronových sítí. V druhé části práce jsou také popsány různé typy autonomních vozidel, jejich dělení a přehled senzorů, které autonomní vozidla využívají. Poslední část práce se zabývá implementací neuronových sítí do ECU pomocí programových jazyků a knihoven a dále aplikacemi, jako jsou například detekce objektů nebo rozpoznávání značek.
Návrhové podmínky pro polygon specializovaný na autonomní vozidla
Trhlík, Tomáš ; Mazáč, Jan (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je rešerše stavajících polygonů sloužících pro testování autonomních vozidel, a to jak z pohledu technologie vozovek, tak z projekčního hlediska. V práci je zmíněno 9 nejvýznamějších světových testovacích polygonů a jejich popis návrhových parametrů. Jsou zde popsány jednotlivé stupně automatizací od zahraničních organizací zabývajících se výzkumem a vývojem v automobilovém průmyslu. Dále jsou popsány základní pokročilé systémy asistence řidiče, konektivita mezi vozidly a infrastrukturou. A také zhodnocení stávajících letištních ploch pro testování autonomních vozidel.
Virtuální testování autonomních vozidel
Matušková, Lucie ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá virtuálnímu testování autonomních vozidel. V teoretické části je popsáno autonomní vozidlo, problematika testování autonomních vozidel. Dále je práce zaměřena na popis softwarů ADAMS Car a Virtual test drive. Virtual test drive je popisován z největší části, protože obsahuje i praktickou část práce, kterou je práce se softwarem.
Výpočetní model řízení a chování samočinně řízeného vozidla
Kužela, Michal ; Bidlo, Michal (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Cílem této práce je zdokumentovat informace týkající se autonomních vozidel a na jejich základě vytvořit a implementovat model autonomního vozidla. Následně provést analýzu chování tohoto modelu za různých podmínek. Zvolený problém jsem řešil pomocí jazyku JavaScript, frameworku Electron a Node.JS. Model se skládá ze dvou částí. První část modelu je samotné vozidlo reprezentované především fyzikálními vzorci. Druhá část modelu jsou senzory detekující překážky za pomoci algoritmu založeného na průsečíku přímek. Okolí modelovaného systému vozidla má stochastické parametry. Vytvořené řešení umožňuje simulovat chování modelu. Probíhající simulaci je možné vizualizovat a také analyzovat výsledky za užití pomocného nástroje vytvořeného k tomuto účelu. Na základě získaných dat lze porovnat chování modelu za různého počasí a stanovených rychlostních omezení.
Systém pro autonomní řízení modelu autíčka na závodní dráze
Steingart, Viktor ; Strnadel, Josef (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a realizací vozidla pro závod autonomních modelů autíček s názvem NXP Cup. V práci je popsán celý proces od výběru platformy, přes návrh algoritmu, návrh a realizací desky plošných spojů pro systém detekce překážek, až po experimenty s pohybem.
Systém pro autonomní řízení modelu autíčka na závodní dráze
Steingart, Viktor ; Strnadel, Josef (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a realizací vozidla pro závod autonomních modelů autíček s názvem NXP Cup. Nejprve je diskutován výběr vhodné platformy, která bude využita pro implementaci řídicího algoritmu zajišťujícího autonomní pohyb vozidla po vymezené dráze.  Následně bude podrobně představen návrh řídicího algoritmu spolu s implementačními detaily. Dále je prezentována realizace systému pro detekci překážek na závodní dráze. Diplomová práce je následně završena popisem několika různých experimentů s realizovaným systémem autonomního řízení závodního vozidla a vyhodnocením dosažených výsledků.
Systémy pasivní bezpečnosti vozidel
Jelínek, Adam ; Rozsíval, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato rešeršní bakalářská práce se zabývá detailním popisem prvků pasivní bezpečnosti moderních vozidel a charakterizací vývoje těchto prvků vzhledem k elektromobilitě a autonomním vozidlům. Detailní konstrukční i materiálový popis karoserie vozidla z hlediska pasivní bezpečnosti je společně s popisem zádržných systémů doplněn o nastínění historického vývoje jednotlivých prvků. Závěrečná část práce čtenáři přibližuje aplikace a nutné změny těchto prvků v případě elektromobilů a autonomních vozidel.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.