Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 217 záznamů.  začátekpředchozí208 - 217  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Šrotovné v České republice a jeho vliv na ekonomiku
Marcol, Aleš ; Písař, Pavel (vedoucí práce) ; Ježek, Tomáš (oponent)
Hlavním cílem této práce je analýza dopadů šrotovného na ekonomiku. V této práci shrnu hlavní argumenty zastánců a odpůrců šrotovného a důvody, proč je většina ekonomů proti. Práce je zaměřena hlavně na ekonomiku České republiky, protože šrotovné je zde poměrně novým pojmem, ale budu vycházet i z údajů jiných zemí, ve kterých šrotovné již proběhlo. V této práci se budu snažit nalézt odpovědi na nejčastější otázky týkající se šrotovného, zda je šrotovné opravdu nesociální, zda je to pouze odklad budoucích problémů, které mohou být daleko větší, zda je šrotovné pouze hrou s nulovým součtem a zda státní subvence na nové automobily nenutí ty nejchudší, kteří na auto nemají, aby přispěli těm o něco bohatším a zda se stát dostal do zajetí střední vrstvy obyvatel.
Význam a liberalizace automobilového průmyslu v NAFTA
Škoda, Ondřej ; Hnát, Pavel (vedoucí práce) ; Vondrušková, Barbora (oponent)
Práce si klade za cíl analyzovat vývoj a význam liberalizace automobilového průmyslu v zemích NAFTA, a zároveň zohledňuje současnou ekonomickou krizi, která toto odvětví průmyslu postihla v plné míře. První kapitola se zabývá významem automobilového průmyslu pro všechny v NAFTA zastoupené země, porovnává různé ekonomické ukazatele, jako jsou například míra nezaměstnanosti a vývoj tempa růstu HDP. Vývoj samotného automobilového průmyslu je popsán v každé zemi zvlášť a nachází se v závěru první kapitoly. Druhá kapitola se věnuje liberalizaci automobilového průmyslu a rozebírá dohodu NAFTA, konkrétně motivy zemí k jejímu podpis a výhody z ní pro ně plynoucí. Celou práci zakončuje aktuální ekonomická situace zemí doplněná o prognózy jejich ekonomického vývoje pro rok 2010.
Srovnání postavení automobilového průmyslu v ČR a v SR
Kikinčuk, Tomáš ; Černá, Iveta (vedoucí práce) ; Taušer, Josef (oponent)
Tato bakalářská práce srovnává postavení českého a slovenského automobilového průmyslu. Nalezneme zde informace týkající se největších finálních výrobců osobních vozidel v ČR a v SR. Automobilový průmysl v obou dvou zemích je porovnáván pomocí SWOT analýzy, která vytyčuje silné stránky a varuje před potenciálními hrozbami. Pozornost je v této práci upřena také na výrobu motorových vozidel. Porovnávám zde i vliv subdodavatelů a finálních výrobců na zaměstnanost v ČR a v SR. Je zde zrekapitulovaný vývoj hospodářské krize v českém a slovenském automobilovém průmyslu a uvedeny opatření na ochranu automobilového průmyslu v obou zemích.
Zhodnocení efektů investičních pobídek v automobilovém průmyslu v ČR
Junga, Přemysl ; Maleček, Petr (vedoucí práce) ; Skopeček, Jan (oponent)
Práce popisuje koncept daňové konkurence s jeho souvisejícími výhodami a nevýhodami. Dále se věnuje hlavním argumentům pro a proti investičním pobídkám a to obecně i v rámci České republiky. Praktická část se věnuje analýze vlivu investičních pobídek na automobilový průmysl a jeho souvislostí s hospodářstvím České republiky. Práce vede k závěru, že investiční pobídky jsou negativním projevem daňové konkurence a v automobilovém průmyslu není snadné posoudit jejich efektivitu.
Příčiny a důsledky současné krize v automobilovém průmyslu
Valas, Jiří ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Marciánová, Kateřina (oponent)
Práce popisuje hlavní příčiny krize v automobilovém průmyslu do poloviny roku 2009 a jejich vliv na tento sektor ekonomiky ve světě. Zároveň ukazuje snahu vybraných zemí vyrovnat se s těmito důsledky a oživit poptávku po automobilech. Část práce je věnována i vlivu krize na český automobilový průmysl a vybraného českého dodavatele automobilových komponent.
Automotive Corporate Strategy in CEE
Kadlecová, Petra ; Zadražilová, Dana (vedoucí práce) ; Seydlitz, Christian (oponent)
Diplomová práce zobrazuje stav českého automobilového průmyslu. Poukazuje na trendy automobilového průmyslu v České republice v krátkém teoretickém představení. Poukazuje obzvláště na trend budoucí rostoucí konkurence z rychle se rozvíjejících zemí, problém rostoucích cen surovin či limity ze strany úřadů, které prosazují omezení výfukových plynů. Společnosti v automobilovém průmyslu reagují na tyto problémy a omezení. V diplomové práci byly získány relevantní informace o stavu a reakcích českých společností, které působí v oblasti automobilového průmyslu, v dobách ekonomické krize. Práce popisuje strategickou reakci automobilových společností a odpovídá na hlavní otázku: Jak bude vypadat situace v českém automobilovém průmyslu po skončení ekonomické krize.
Racionalizace toku přepravních prostředků mezi firmou Continental Teves a jejími dodavateli
Voleníková, Štěpánka ; Pernica, Petr (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá racionalizací toku přepravních prostředků mezi firmou Continental Teves CZ, s.r.o. a jejími dodavateli. Cílem je zmapovat tok konkrétních přepravních prostředků, navrhnout možná zlepšení a posoudit možnost využití některé z forem automatické identifikace, která by usnadnila sledování takto označených přepravních prostředků. V teoretická části práce jsou popsána specifika automobilového průmyslu a řetězců, které zde působí.
Podpora IS/IT v SCM automobilového průmyslu
Tománek, Martin ; Říhová, Zora (vedoucí práce) ; Věk, Jakub (oponent)
Specifika a nové trendy v automobilovém průmyslu kladou stále větší požadavky na řízení integrovaných logistických řetězců. Diplomová práce popisuje část integrovaného logistického řetězce a to zpětnou logistiku a oběh vratných přepravních jednotek. Hlavním cílem a přínosem této diplomové práce je procesní analýza týmu řídicí oběh vratných přepravních jednotek v podmínkách britských automobilek Jaguar a Land Rover a aplikace metodiky ITIL Incident management při vytváření a implementace aplikace, která vychází z provedené analýzy a zabezpečuje informační potřeby jednotlivých rolí v tomto týmu.
Finanční analýza se zaměřením na automobilový průmysl
Daňhová, Zuzana ; Holečková, Jaroslava (vedoucí práce)
Obsahem této práce je zhodnocení využitelnosti finanční analýzy v praxi. Nejprve je pojednáváno o teorii finanční analýzy, kde jsou na základě literatury definovány ukazatele a dále konstrukce jejich výpočtu. Následně je pak tato teorie konfrontována s poznatky z praxe. Aplikační část práce je zaměřena na automobilový průmysl, kde je provedena finanční analýza konkrétního prodejce automobilů v ČR s pomocí systému řízení prodejců, který využívá společnost Import Volkswagen Group, s.r.o. Tento prodejce je srovnáván se skupinou podobných prodejců. Na základě provedené finanční analýzy a zkušeností z praxe je závěrem práce potvrzení předpokladu, že finanční analýza je nepostradatelnou součástí při řízení obchodních aktivit a základním aspektem při rozhodování managementu.
Perspektivy zdanění provozu motorových vozidel v EU a dopady krize na automobilový průmysl
Maryško, Michal ; Láchová, Lenka (vedoucí práce) ; Láchová, Lenka (oponent)
Tato práce je věnována problematice zdanění provozu motorových vozidel, která je díky sílícímu vlivu dopravy na životní prostředí velmi aktuální. Doprava patří mezi 5 hlavních emitentů CO2 do ovzduší. Na celkových emisích se podílí skoro 16%, na silniční dopravu pak z toho samého celku připadá 7%. Proto Evropská Komise vymyslela a navrhla novou podobu zdanění provozu motorových vozidel. Tento návrh je založen na emisích CO2 a hmotnosti vozidel. Každá automobilka bude muset do roku 2012 dosáhnout svého specifického cíle. Emise by měli být sníženy na hranici 120 g/km. Dalším prostředkem v boji proti emisím škodlivin do ovzduší jsou emisní normy EURO, které stanovují závazné limity určitých druhů škodlivin pro nově vyráběná vozidla. Poté je věnována pozornost současné situaci v ČR. Funkci zdanění provozu motorových vozidel zde plní silniční daň doplněná o časové a výkonové zpoplatnění. V dnešní době ale světem třese hospodářská krize. Možná nejvíc je vidět právě na automobilkách, které musí vynaložit spoustu sil, aby se vůbec udržely na trhu. Závěrem se věnuji podporám, které musely být automobilovému průmyslu jako celku poskytnuty, aby přežil. Je důležité automobilový průmysl v této době podržet, jen v Evropě zaměstnává přes 12 milionů lidí a veřejné rozpočty plní celkově v průměru 360 biliony euro.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 217 záznamů.   začátekpředchozí208 - 217  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.