Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Remišová, Lenka ; Toman, Radek (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Projekt rieši prestupný terminál vo Dvore Králové. Riešené územie je súčasťou brownfieldu v južnej časti mesta, na mieste železničnej vlečky z 19. storočia. Východiskom pre riešenie projektu je poňatie terminálu ako živého verejného priestoru. Terminál znamená pohyb. Cestujúci sú v pohybe. Avšak v momente, kedy je tento účel naplnený, zostáva miesto prázdne. Cieľom je vytvoriť verejný priestor – centrum stretávania a trávenia času pre obyvateľov svojho mesta. Urbanistické riešenie rešpektuje danosti územia a vychádza z pôvodného umiestnenia vlečky. Hmota reaguje na nestabilizované plochy v okolí tým, že je situovaná po obvode a vytvára vlastný vnútorný priestor. Budova má výrazný lineárne horizontálny charakter, ktorý je narušený hustým členením stĺpmi a na fasáde vertikálnymi drevenými lamelami, ktoré tvoria čiastočné tienenie interiéru budovy. Nosnú konštrukciu budovy tvorí železobetónový skelet založený na základovom rošte.
Manipulace s materiálem při výrobě podlah autobusu v Iveco Czech Republic a.s.
Hanus, Lukáš ; Šmerda, Zdeněk (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem řešení manipulace s deskami překližky při výrobě podlah autobusů v Iveco Czech Republic a.s. Jedná se pouze o manipulaci u CNC vyřezávací frézky. Zhodnocení stávajícího způsobu manipulace, návrh nového způsobu manipulace a příprava možných variant. Zhodnocení variant a případně návrh nového uspořádání pracoviště.
Vybavení a technické řešení zastávek městské hromadné dopravy
Ludvíková, Jana ; Ludvík, Matěj (oponent) ; Valehrach, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tématem vybavení a technických řešení tramvajových zastávek, které jsou jedním z prvků osobní dopravy ve městech. Práce byla rozšířena o autobusovou a trolejbusovou dopravu. Byl zpracován katalog možných prostorových vedení městské hromadné dopravy, typů zastávek a jejich vybavení. Součástí této práce je dotazník zabývající se majetkoprávními vztahy a realizacemi zastávek v jednotlivých krajích ČR. Na základě těchto informací byl zpracován postup jak by měl projektant přistupovat k navrhování zastávek městské hromadné dopravy.
Optimalizace parkovacích stání pro autobusy a nákladní vozidla
Bedřich, Marek ; Čepil, Jiří (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá optimalizací rozměrů parkovací normy ČSN 73 6056 Odstavné a parkovací plochy silničních vozidel. Cílem práce bylo optimalizovat rozměry z normy v roce 2011, případně navrhnout nový způsob řazení. Práce vychází z rešerše, která byla provedena na českých předchozích i stávajících normách a taktéž na normách zahraničních. Změna rozměrů byla možná díky prověření vlečných křivek jednotlivých stání. Nově navržené rozměry jsou uvedeny v závěru.
Ekonomická bilance ekologické likvidace vozidel městské hromadné dopravy
Daněk, Filip
První část práce je věnována zhodnocení legislativního prostředí v návaznosti na legislativní předpisy ČR a EU. Další část práce se zabývá možností využití jednotlivých součástí vybraných vozidel při jejich fyzické likvidaci v souvislosti s ekonomickými aspekty. V závěru práce jsou komentována získaná data a diskutovány možnosti nakládání s vyřazenými vozidly při budoucích obnovách flotily vozidel MHD při zohlednění všech ekonomických aspektů.
Elektropohony v užitkových vozidlech a autobusech
Bahenský, Štěpán ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na elektrické a hybridní pohony, které se využívají v užitkových vozech a autobusech. Podle toho je práce rozdělena na dvě hlavní části. První část se věnuje čistě elektrickým pohonům a jejím základním komponentům. V podkapitolách jsou popsány jednak jednotlivé druhy motorů, které se nejčastěji využívají, ale také vlastnosti a technologie baterií. Druhá část pojednává o hybridních technologiích, rozdělení podle uspořádání součástí ve vozidlech, výhody a nevýhody těchto řešení. Pozornost je věnovaná i možnostem řešení bateriových systémů. Na konci obou částí jsou uvedeny příklady užitkových vozů a autobusů s příslušnou motorizací, jejich srovnání s konkurenčními modely a výčet vybraných technických parametrů. Závěrečná kapitola shrnuje, jakým směrem se nyní trh v této oblasti ubírá a další možný vývoj v budoucnu.
Vodíkový autobus
Kopecký, Petr ; Březina, Michal (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vodíkovými autobusy, jejich koncepcí, vlastnostmi, praktickým uplatněním a ekonomikou provozu. Pojednává také o bezpečnosti a vodíkové infrastruktuře, zejména o výrobě, skladování a využití vodíku, přičemž jsou zmíněny i budoucí možnosti. Různá technická řešení jsou hodnocena s ohledem na specifika autobusů. Nabízí tak všeobecný přehled problematiky vodíkových autobusů a související infrastruktury.
Nové brněnské hlavní nádraží a jeho veřejná prostranství
Nytrová, Bohdana ; Hybská, Bohumila (oponent) ; Sedláček, Michal (vedoucí práce)
Už téměř sto let se Brno rozhoduje, kde postaví nové hlavní nádraží. Už několikrát bylo velmi blízko k realizaci, ale historické události stavbu odložily. V předloňském roce však konečně došlo k rozhodnutí postavit nové hlavní nádraží ve variantě Řeka, tedy v místě dnešního Dolního nádraží. Prozatím však existuje pouze technický návrh nádraží, jako je konstrukce drážního mostu nebo a uspořádání kolejišť. Tato diplomová práce se zabývá především architektonickým návrhem nádražní budovy včetně zastřešení nástupišť a řešením prostorů pod již navrženou mostní konstrukcí drážního tělesa. Součástí návrhu je také řešení urbanistické struktury kolem drážního tělesa, tedy nalezení optimální polohy a podoby autobusového stanoviště, přestupního terminálu MHD, odstavných parkovišť, stanovišť taxislužby a úschovny kol. Urbanistický návrh řeší jak jejich napojení na městkou síť, tak i jejich vzájemné vazby zejména na kvalitu pěších přesunů a pěšího prostupu drážním tělesem. Hlavním motivem návrhu je umístění monumentální výpravní haly nového brněnského nádraží do centra dění, tedy na dominantní osu bulváru. Bulvár je z jedné strany orientován na významnou brněnskou katedrálu na Petrově, která je jednou z ikon města Brna. Stejně jako katedrála je hlavní brněnské nádraží objektem celoměstského významu, a zaslouží si tak svou dominantní pozici v celém území na úkor dalších především výškových dominant, které jsou v území navrženy. Mohutná oblouková konstrukce na čtyřech podporách zastřešuje drážní těleso v místě největší koncentrace cestujících a zároveň propojuje terminál MHD v přednádraží s autobusovým stanovištěm v zanádraží. Rozvlněné liniové zastřešení všech nástupišť kolem hlavní haly, ať už vlakových, autobusových či tramvajových, naopak spojuje celý tento významný dopravní a přestupní terminál a hrdě odkazuje na svou konečnou polohu. U řeky.
Přestupní uzel v oblasti Černovičky
Studený, Václav ; Mikolášek, Igor (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem přestupního uzlu v oblasti Černovičky. Cílem práce je vytvořit efektivní a jednoduché řešení přestupního uzlu. Z šesti navržených variant byla zvolena a podrobněji řešena ta nejvhodnější.
Návrh zástavby zadní hnané nápravy příměstského autobusu SOR
Pokorný, Ondřej ; Ramík, Pavel (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá volbou vhodné nápravy a následným konstrukčním návrhem jejího uložení do rámu nového autobusu SOR. Je zde zpracováno zjištění zatěžujících sil při třech jízdních stavech. Dále je zde provedena pevnostní analýza nosníku nápravy, s využitím získaných sil.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.