Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 156 záznamů.  začátekpředchozí94 - 103dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vývoj dětské kresby a oblasti využití
Kučerová, Andrea ; Šulová, Lenka (vedoucí práce) ; Šírová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vývojem dětské kresby a oblastmi jejího využití. V první kapitole je na vývoj dětské kresby nahlíženo ze dvou úhlů; v prvním je chápán vývoj jako měnící se vnímání dětského umění v čase a z druhého je vývoj uchopen ve smyslu přehledu příspěvků k teorii vývojových stadií dětské kresby. Druhá část práce obsahuje nástin oblastí využití dětské kresby v rámci terapeutických přístupů v arteterapii. Na závěr v praktické části je předložen návrh výzkumu, jehož cílem je zmapovat terapeutické přístupy v arteterapii na území ČR.
Možnosti využití terapií u dětí s kombinovanými vadami v předškolním věku
Vorlová, Lucie ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití terapií u předškolních dětí s kombinovanými vadami ve speciálních mateřských školách a běžných mateřských školách se speciálními třídami. Přináší přehled terapií, které se na školách vyskytují nejvíce. Na základě teoretických poznatků o jednotlivých terapiích mapuje, jak jsou začleněny do výchovně vzdělávacího procesu v mateřských školách. Analýza dotazníkového šetření poukazuje na nedostatky, které byly podkladem k vytvoření návrhu na zefektivnění terapií v těchto zařízeních.
Historie a současnost arteterapie v psychiatrických zařízeních v ČR Rožnovská arteterapie v psychiatrickém kontextu
HROMÁDKOVÁ, Karolína
Cílem práce je popsat současnou podobu arteterapie v českých psychiatrických zařízeních s důrazem na její historický vývoj. Nastíněn je také historický vývoj přístupu k lidem s duševním onemocněním s ohledem na jejich výtvarnou tvorbu. Šetření zahrnovalo návštěvu sedmi ateliérů psychiatrických nemocnic a rozhovor s tamějšími arteterapeuty o podobě jejich arteterapeutického přístupu, arteterapeutické práci v psychiatrické nemocnici a rytmu ateliéru. Výsledky byly zpracovány formou případové studie a doplněny o poznatky z přímého pozorování. Zvlášť byly porovnány podoby Rožnovské intervenční arteterapie. Celkový obrázek o stavu arteterapeutické praxe v ČR je doplněn informacemi z webových stránek všech lůžkových psychiatrických zařízeních v ČR. Ve výsledcích je poukázáno na společné znaky navštívených ateliérů (např. dlouhodobá práce jednoho arteterapeuta či vystavování pacientských prací) i na jejich odlišnosti (např. rozdílné vzdělání, prostorové podmínky; sady témat). Arteterapie má v českém psychiatrickém prostředí dlouholetou tradici rozvíjející se v jednotlivých zařízeních individuálně kolem aktuálních arteterapeutů. Také Rožnovská arteterapie si zde našla své místo i modifikace. Z vnějšího pohledu zde chybí ucelenost, jak v terapeutickém přístupu potažmo ve vzdělání i ukotvenost profese arteterapeuta.
Volnočasové aktivity v Domově pro seniory Tachov, Panenská
SLÁMOVÁ, Kamila
Bakalářská práce s názvem "Volnočasové aktivity v Domově pro seniory Tachov, Panenská" měla za cíl zmapovat spokojenost seniorů s nabídkou a obsahem volnočasových aktivit. Práce je rozdělena na dvě části, na teoretickou a výzkumnou. Teoretická část bakalářské práce se zabývá problematikou související se stářím, s potřebami seniorů, s volným časem seniorů, aktivitami ve stáří a s jednotlivými aktivizačními programy. Je v ní vymezeno jedno ze zařízení sociálních služeb, a to domov pro seniory a rovněž popsán Domov pro seniory Tachov, Panenská. Pro empirickou část byl zvolen kvalitativní výzkum. V této části bakalářské práce je uveden její cíl, metodika a harmonogram. Konkrétněji byla použita metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory byly uskutečněny s klienty Domova pro seniory Tachov, Panenská. Výzkumný soubor byl vybrán metodou záměrného kvótního výběru. Sekundárně byla zvolena metoda rámcové analýzy dat, technika doslovné transkripce a metoda vytváření trsů. Výzkumem bylo zjištěno, že jsou sice senioři v tamním domově pro seniory spokojeni s nabídkou a obsahem volnočasových aktivit, ale do dosavadní nabídky by zahrnuli další aktivity - ruční práce a tvůrčí psaní. Rozšířením volnočasových aktivit by tak došlo k naplnění přání a tužeb seniorů a tudíž k dalšímu efektivnímu využití jejich volného času. Veškeré získané poznatky je možné využít jako zdroj informací o volnočasových aktivitách v Domově pro seniory Tachov, Panenská. Tato bakalářská práce bude využita jako zpětná vazba pro dané sociální zařízení. Mohla by pomoci nejen k zefektivnění práce, ale k ještě větší spokojenosti klientů.
Využití arteterapeutických metod při práci s handicapovanými dětmi
Němcová, Jindřiška ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Vlasáková Charyparová, Michaela (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na využití arteterapeutických metod a technik u dětí s kombinovaným postižením. První kapitola je věnována charakteristice kombinovaného postižení, vymezení více vad a vlivu na osobnost dítěte. Druhá kapitola pojednává o možnostech terapií, které lze u dětí s více vadami aplikovat. Největší důraz je v práci kladen na arteterapii. Ve třetí kapitole popisujeme nejrůznější arteterapeutické metody a techniky, které lze využívat u dětí s více vadami. Čtvrtá kapitola nás seznamuje s výtvarným projevem dětí, zaměřuje se zejména na kresbu, malbu a modelování. V empirické části popisujeme občanské sdružení, ve kterém bylo šetření prováděno, a výsledky z výzkumu jsou popsány v pěti dětských kazuistikách. Klíčová slova Kombinované vady, mentální retardace, tělesné vady, dětská mozková obrna, smyslové vady, autismus, arteterapie, ergoterapie, muzikoterapie, trampoterapie, canisterapie, hipoterapie, snoezelen, metody a techniky, kresba, malba, modelování
Využití dramaterapie u jedince s mentálním postižením
Filipková, Žaneta ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Bakalářská práce se zaobírá v první teoretické části mentální retardací, jejím vymezením, klasifikací a etiologií. Zdůrazňuje význam výchovy u dítěte s lehkým mentálním znevýhodněním v mladším školním věku, kterou lze uplatňovat ve formě terapeuticko- formativních intervencí. V druhé teoretické části se věnuje poznatkům z oboru dramaterapie spadající do terapeuticko-formativních přístupů, které jsou známy pod pojmem expresivní terapie. Poukazuje na možnosti aplikovatelnosti dramaterapeutických technik a cvičení v problematice týkající se dětí s lehkým mentálním znevýhodněním. Třetí část se zaměřuje na návrh dramaterapeutického programu pro děti s lehkou mentální retardací, jehož přínosem je rozvoj verbální a neverbální komunikace. Jedná se o prezentaci deseti lekcí dramaterapeutického programu zaměřeného na prevenci v oblasti komunikace.
Využití prvků arteterapie u žáků ve střední speciální škole (praktické)
Koubská, Patricie ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Využití prvků arteterapie u žáků ve střední speciální škole (praktické) Tématem bakalářské práce je využití arteterapeutických postupů u žáků z praktické dvouleté školy. Cílem práce je posoudit možnosti využití prvků skupinové arteterapie k rozvoji sebepoznání, komunikace, k posílení prosociálních vazeb a zvýšení pocitu skupinové sounáležitosti. Arteterapie je zde pojímána v užším slova smyslu jako terapie výtvarným uměním. Teoretickými východisky práce budou metody arteterapie, jejich možnosti a postupy, vývojové aspekty dospívání, specifika dospívání u žáků se znevýhodněním (problematika mentální retardace, specifických poruch chování, problematika žáků se sociálním znevýhodněním, se zdravotním znevýhodněním). V praktické části práce popisuji využití těchto metod v hodinách výtvarné výchovy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 156 záznamů.   začátekpředchozí94 - 103dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.