Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The problematics of the evolution of euthanasia and assisted suicide in the United States of America in relation to the development of global human rights
Kovalenko, Marija ; Raška, Francis (vedoucí práce) ; Sehnálková, Jana (oponent)
Moje diplomová práce se zabývá otázkou, jak se vyvíjí problematika eutanazie a umírání za pomoci lékaře ve Spojených státech amerických v souvislosti s vývojem lidských práv. Z dlouhodobého hlediska argumenty současné debaty o vývoji obou praktik, eutanazie a asistovaného umírání, odhalují přetrvávající kontroverzní postoj k morálnímu ospravedlnění etické disonance a ekonomické odezvy. Zásadním bodem bylo ilustrovat rozsah disociace analýzou argumentů a protiargumentů ve vztahu k otázce bilaterálního prolínání a interakce s respektováním základních lidských práv a souhrnem etiky umírání, která zohledňuje zneužívání eutanazie a lékařsky asistované sebevraždy. Interpretace vývoje postoje americké společnosti a americké lékařské diaspory byla reflektována. V debatách o eutanazii a asistovaném umírání byla kriticky zkoumána analytická synopse vývoje tolerance v Americké společnosti v kontextu racionální volby s ohledem na ekonomické, etické a náboženské předpoklady a varianty alternativního řešení. Vzhledem k nejednoznačné povaze etické přípustnosti a legalizace eutanazie a asistované sebevraždy zůstávají debaty o morálním kodexu zdrojem zjevných kontroverzí v souladu s nejednoznačnosti aktuální problematiky.
Víceletá gymnázia a jejich místo v české vzdělávací soustavě
Šťastný, Richard ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: Víceletá gymnázia a jejich místo v české vzdělávací soustavě AUTOR: Richard Šťastný KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Václav Trojan Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá problematikou znovuobnovení víceletých gymnázií v roce 1990. Víceletá gymnázia jsou od svého znovuzavedení do českého vzdělávacího systému cílem kritiky pro svou neopodstatněnost. Tato práce interpretuje argumenty jak pro zachování, tak pro zrušení víceletých gymnázií. Téma víceletého gymnázia nejprve uvádí teoretická část práce, která představuje pozici víceletých gymnázií v historickém kontextu i v současnosti a následně prezentuje nejčastější argumenty pro i proti existenci víceletých gymnázií. Empirická část práce je kvantitativním výzkumem, zpracovávajícím názory různých odborníků z řad školství k dané problematice, zaměřeným především na to v jaké míře ovlivňuje aktuální pracovní pozice zainteresovaných subjektů jejich názory k existenci víceletých gymnázií. KLÍČOVÁ SLOVA: Víceletá gymnázia - vzdělávací systém - historie - argumenty
Argumentace v přesvědčeních a praktikách učitelů matematiky v kontextu České republiky
Žalská, Jana ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Hejný, Milan (oponent) ; Kaenders, Rainer (oponent)
Cílem práce bylo popsat, jak na pozadí českého kontextu ovlivňují přesvědčení a praktiky učitelů způsob, kterým je vedena matematická argumentace ve výuce matematiky na druhém stupni základní školy a nižších gymnáziích. V první studii charakterizuji prostřednictví studia dokumentů český kurikulární kontext a aspekty odůvodňování obecných matematických vztahů ve vybraných učebnicích. Druhá studie se na příkladu šesti vybraných učitelů zaměřuje na učitelova přesvědčení a praktiky týkající se argumentace, které byly zjišťovány rozhovory a náslechy na jejich vyučovacích hodinách. Pro poslední studii byli vybráni tři učitelé s odlišnými přístupy k výuce a v jejich výuce byly sledovány konkrétní případy praktik týkajících se argumentace. Praktiky byly posuzovány na pozadí norem, které existují v dané třídě, vzhledem k povaze odůvodňování matematických pravidel a k charakteristikám argumentů. Studie zřetelně poukázala na míru vlivu učebnic a žáků na použité argumenty. Ukázalo se, že učitelův důraz na efektivnost (ve smyslu naplnění školních osnov) na straně jedné a jeho důraz na zprostředkování porozumění žákům na straně druhé vedou k odlišným implementacím kurikula. Analýza kurikulárního kontextu a učitelských praktik naznačuje, že odůvodňování pravidel je ve zkoumaném kontextu obecně chápáno jako důležité, ale...
Víceletá gymnázia a jejich místo v české vzdělávací soustavě
Šťastný, Richard ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: Víceletá gymnázia a jejich místo v české vzdělávací soustavě AUTOR: Richard Šťastný KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Václav Trojan Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá problematikou znovuobnovení víceletých gymnázií v roce 1990. Víceletá gymnázia jsou od svého znovuzavedení do českého vzdělávacího systému cílem kritiky pro svou neopodstatněnost. Tato práce interpretuje argumenty jak pro zachování, tak pro zrušení víceletých gymnázií. Téma víceletého gymnázia nejprve uvádí teoretická část práce, která představuje pozici víceletých gymnázií v historickém kontextu i v současnosti a následně prezentuje nejčastější argumenty pro i proti existenci víceletých gymnázií. Empirická část práce je kvantitativním výzkumem, zpracovávajícím názory různých odborníků z řad školství k dané problematice, zaměřeným především na to v jaké míře ovlivňuje aktuální pracovní pozice zainteresovaných subjektů jejich názory k existenci víceletých gymnázií. KLÍČOVÁ SLOVA: Víceletá gymnázia - vzdělávací systém - historie - argumenty
Druhy lásky v kontextu bioetické argumentace
SMRČKOVÁ, Leona
Práce se zabývá druhy lásky, jejich rozdělením a charakteristikou. Dalším tématem je eutanazie, její rozdělení a argumentace pro i proti její legalizaci. Základním cílem je popsat tyto pojmy a pokusit se najít mezi nimi souvislost, pokusit se odpovědět na otázku, zda může být láska argumentem pro eutanazii a pokud ano, tak proč. Na již publikovaných případech smrtelně nemocných lidí se pokouší najít možnosti a cesty jednání motivovaného láskou. Hledá přínos těchto poznatků pro sociálního pracovníka.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.