Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ženy jako autorky písňových textů poslední doby
Čížková, Karla ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Cílem této diplomové práce je poskytnout čtenáři přehled o tvorbě současných ženských autorek písňových textů a poukázat na témata, kterým se převážně věnují. Dílčím cílem je také zjistit, zda existují specificky ženská témata a specificky ženské vyjadřování a jazyk. Jádrem práce je komentovaná antologie textů. Sem jsou zařazeny texty autorek, které jsou samy také autorkami hudby a interpretkami svých písní, tvoří přibližně v posledních deseti letech a vydaly alespoň jedno autorské CD Docházím k závěrům, že ženy se ve svých textech věnují především partnerským vztahům, lásce jako zvláštnímu citu, rodině a mateřství a také postavení samy sebe ve světě a smyslu vlastní existence, víře či sexualitě. Charakteristické pro ženské autorky je, že pohlíží na věci tak, jakoby těm samým tématům muži nemohli porozumět. Specifický je také jazyk ženských autorek a motivy, které používají jako vyjadřovací prostředky: jsou to především něžné a křehké obrazy a metafory, intuitivní a hravé slovní hříčky. V některých textech se ženy snaží vymezit vůči stereotypu ženy zasazením textu do typicky mužského prostředí, popřípadě použitím "mužského" slovníku.
Specifika spolupráce mezi současnou českou alternativní hudební scénou a komerčními subjekty
Pecková, Sára ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
V marketingové komunikaci je běžně využívána hudba nebo navazována spolupráce mezi aktéry hudebního průmyslu a komerčními subjekty, které s hudbou přímo nesouvisejí. To je nejobvyklejší u hudby produkované přímo za komerčními účely a u tzv. mainstreamové hudební scény. Naopak alternativní hudební scéna se od hlavního proudu v mnohém liší a často se dokonce proti komerčnímu jednání vymezuje. Česká alternativní hudební scéna má navíc v důsledku historického vývoje řadu specifik. Navzdory tomu však ke spolupráci s komerčními subjekty dochází i u zástupců hudební alternativy, ačkoli tyto případy nejsou tak obvyklé, jako je tomu u mainstreamové hudební scény, nebo jim dosud nebyla věnována větší pozornost. Tato práce se věnuje specifikům spolupráce mezi současnou českou alternativní hudební scénou a komerčními subjekty, jakožto spolupráce dvou zcela odlišných oblastí. Specifika jsou vyvozena na základě hloubkových rozhovorů s aktéry současné české alternativní hudební scény, kteří mají se spoluprací s komerčními subjekty zkušenost. Výsledkem výzkumu je přiblížení, jakým způsobem spolupráce mezi těmito dvěma entitami probíhá.
Mediální zobrazení hudební skupiny Psí vojáci mezi lety 1979-2013
Bambas, Ondřej ; Železný, Jakub (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce "Mediální zobrazení skupiny Psí vojáci v letech 1979- 2013" ukazuje na příkladu alternativní hudební kapely přeměnu kulturního prostředí stejně tak jako rozdíly mezi normalizačním tiskem a periodiky z doby po roce 1989. Různorodý mediální systém popisuje práce primárně pomocí orálně historického výzkumu založeného na výpovědích přímých účastníků doby a lidí spojených se skupinou Psí vojáci a alternativní hudební scénou. Kapela stála na pomezí undergroundu a alternativní kultury, její zařazení není jednoznačné, své srovnání nenachází ani u žánrově podobný ch interpretů. Jedinečná pozice vytvořila z Psích vojáků určitý symbol porevoluční alternativní scény. K naplnění stanovených cílů slouží také deskriptivní a komparativní perspektiva, díky které lze porovnat fungování oficiálních a samizdatových či exilových periodik v době normalizace a celostátních deníků a hudebních časopisů ve zbylém, aktivnějším období skupiny. Práce poukazuje v neposlední řadě na rozdíly mezi zpracováním jednotlivých kapitol české hudební scény odbornou literaturou.
Lingua-cultural space of Ukrainian alternative music (music of independent Ukraine)
Sherstiuk, Mariia ; Sverdan, Tetiana (vedoucí práce) ; Chlaňová, Tereza (oponent)
Diplomová práce je zaměřená zejména na zobrazení jevu alternativní hudby na Ukrajině jako rovnoprávné součásti světové kultury a důležitý zdroj vlivu na společenské vědomí Ukrajinců. Vyznačený cíl předpokládá řešení následujících úkolů: popsat obecné tendence vzniku a rozvoje ukrajinské alternativní hudby jako důležitou součást ukrajinské kultury; analyzovat jazyk písňových textů rockových hudebníků a jejích vliv na jazykovou situaci na Ukrajině; vymezit takové jevy, jako je bilingvismus a suržyk a ukázat projev těchto jevů ve zkoumaných písňových textech. Práce zahrnuje teoretickou část, kde jsou popsané celosvětové kulturní tendence, které předcházely vzniku alternativní hudby na Ukrajině a ji přímo ovlivnily. Dále v teoretické části následuje analýza funkcí alternativních směrů ve formování současné ukrajinské kultury. V praktické části jsou částečně zkoumány jazykové zvláštností a etnicko-kulturní komponent ukrajinské alternativní hudby. Klíčová slova Alternativní hudba, rocková hudba, bilingvismus, suržyk, jazykové vědomí.
Ženy jako autorky písňových textů poslední doby
Čížková, Karla ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Cílem této diplomové práce je poskytnout čtenáři přehled o tvorbě současných ženských autorek písňových textů a poukázat na témata, kterým se převážně věnují. Dílčím cílem je také zjistit, zda existují specificky ženská témata a specificky ženské vyjadřování a jazyk. Jádrem práce je komentovaná antologie textů. Sem jsou zařazeny texty autorek, které jsou samy také autorkami hudby a interpretkami svých písní, tvoří přibližně v posledních deseti letech a vydaly alespoň jedno autorské CD Docházím k závěrům, že ženy se ve svých textech věnují především partnerským vztahům, lásce jako zvláštnímu citu, rodině a mateřství a také postavení samy sebe ve světě a smyslu vlastní existence, víře či sexualitě. Charakteristické pro ženské autorky je, že pohlíží na věci tak, jakoby těm samým tématům muži nemohli porozumět. Specifický je také jazyk ženských autorek a motivy, které používají jako vyjadřovací prostředky: jsou to především něžné a křehké obrazy a metafory, intuitivní a hravé slovní hříčky. V některých textech se ženy snaží vymezit vůči stereotypu ženy zasazením textu do typicky mužského prostředí, popřípadě použitím "mužského" slovníku.
Generace Y jako publikum alternativní hudby a role nových médií při utváření komunity a vkusu
Masná, Zuzana ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Fišerová, Sylvie (oponent)
Práce zkoumá, jak se změnily návyky hudebních uživatelů ve spojitosti s hudbou poté, co se stali uživateli internetu, a tím chce osvětlit vztah části generace Y k novým médiím. Metodou dedukce vytvářím na základě teorií hypotézy, které následně prověřuji u publika alternativní hudby z řad generace Y (zkoumané ročníky 1984-1991). V prvním oddíle přibližuji vymezení generace Y na teoriích zahraničních autorů a zkoumám jejich přenositelnost na české prostředí. Nastiňuji technologické zázemí a předkládám jejich možné vlivy na chování hudebních uživatelů této generace. V druhém oddíle popisuji transformaci hudebního průmyslu od konce devadesátých let do současnosti, která byla spuštěna novou možností distribuce obsahu na internetu. Zaměřuji se zejména na peer-to-peer sítě: úvodem do této problematiky a vyložením názorů na ně připravuji základ pro porozumění chování respondentů i jejich názorů na neautorizované stahování hudby. Dotknu se i role nových médií při utváření hudebního vkusu a změny vztahu mezi interpretem a fanouškem. Třetí oddíl se dívá na internet jako na komunikační platformu generace Y. Předkládá hypotézy o tom, že mladé hudební publikum na síti aktivně užívá, resp. produkuje obsahy a je součástí online komunit. Zkoumám také důsledky informačního, resp. hudebního nadbytku v současnosti. Výzkum byl...
Podpora české nemainstreamové hudby v ČR a v zahraničí
Šubrt, Daniel ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Hucková, Barbara (oponent)
Bakalářská práce pojednává o současném stavu české nemainstreamové hudební scény. První část je věnována popisu situace na českém hudebním trhu v kontextu globalizace a vývoje hudebního průmyslu ve světě, dále se věnuje české hudební identitě, postavení umělců působících na české klubové scéně, organizacemi zabývajícími se jejich podporou a možnostem prezentace českých nemainstreamových interpretů v zahraničí. Druhá část bakalářské práce se zabývá možnostmi financování české alternativní hudby s konkrétním příkladem jejího financování z rozpočtu ČR a příkladem vícezdrojového financování a propagace festivalu Budějovický Majáles, který je zaměřen především na alternativní hudbu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.