Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aktivní učení s neuronovými sítěmi
Beneš, Štěpán ; Fajčík, Martin (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Práce se věnuje problematice propojení aktivního učení a konvolučních neuronových sítí při rozpoznávání obrazu. Cílem je pozorovat chování vybraných strategií aktivního učení v širším spektru podmínek. Nejprve se v práci nachází teoretický úvod do problematiky aktivního učení, následně je věnován prostor motivaci a obtížím spojení aktivního učení s neuronovými sítěmi. Samotné chování vybraných strategií při kontinuálním učení je pak pozorováno pomocí několika experimentů, testujících závislost výkonu na obtížnosti datasetu, kvalitě trénovaného modelu, trénovacích epochách, velikosti přidávané sady vzorků, spolehlivosti anotátora a použití techniky pseudo-označování. Výsledky ukazují závislost kontinuálního aktivního učení na obtížnosti datasetu a počtu trénovacích iterací, dále pak odolnost strategií na rozumnou míru chybovosti anotátora. Benefity z pseudo-označování jsou úzce spjaty s dostatečnou kvalitou modelu. Konečně, tradiční strategie aktivního učení mohou v několika případech konkurovat strategiím šitým na míru pro konvoluční sítě.
Aktivní učení s neuronovými sítěmi
Bureš, Tomáš ; Kolář, Martin (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Práce se věnuje problematice aktivního učení a jeho spojení s neuronovými sítěmi. Nejprve obsahuje úvod do problematiky, nastínění metod prozkoumaných metod aktivního učení. Následuje praktická část s experimenty zkoumající jednotlivé strategie a jejich vyhodnocování.
Active Learning pro zpracování archivních pramenů
Hříbek, David ; Zbořil, František (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
V teto praci je reseno vytvoreni systemu, ktery umoznuje nahrani a anotaci skenu historickych dokumentu a nasledne aktivni doucovani modelu pro rozpoznavani znaku (OCR) na dostupnych anotacich (vyznacenych radcich a jejich prepisech). V praci je popsan proces, klasifikovany techniky a uveden existujici system pro rozpoznavani znaku. Predevsim je kladen duraz na metody strojoveho uceni. Dale jsou vysvetleny metody aktivniho uceni a navrhnut zpusob doucovani OCR modelu z anotovanych skenu. Zbytek prace se zabyva konkretnim navrhem, implementaci, dostupnymi datasety, vyhodnocenim uspesnosti rozpoznavani znaku vlastnorucne vytvoreneho OCR modelu a testovanim celeho systemu.
Computer Vision with Active Learning
Kolář, Martin ; Machová, Kristína (oponent) ; Arridge, Simon (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Machine Vision methods benefit from improving models, tuning trained parameters, or labeling representative data. In a series of experiments, this work validates the hypothesis that Active Learning improves the accuracy of these models. By extending the pseudolabel framework to Active Learning, this work includes a One-shot-learning approach to learn novel image categories by utilising an algorithmic recommender, an online Graphical User Interface to optimise the online Exploration/Exploitation tradeoff for tagging, and a two-step offline binary Active Learning framework to improve the quality of data used for Font Capture. By demonstrating the benefit of Active Learning in these approaches, this work contributes to the hypothesis, as well as concrete Machine Vision applications.
Aktivní učení pro rozpoznávání textu
Kohút, Jan ; Kolář, Martin (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Cílem této práce je navrhnout metody aktivního učení a provést experimenty nad datovou sadou historických dokumentů. Pro experimenty využívám rozsáhlý a rozmanitý dataset IMPACT o více než jednom milionu řádků. Pomocí neuronových sítí provádím kontrolu vhodnosti řádků, tzn. čitelnosti a správnosti přepisů. Nejprve srovnávám architektury neuronových sítí, a to jak sítě čistě konvoluční, tak sítě obsahující obousměrnou rekurentní vrstvu LSTM. Dále se zabývám přístupy k učení neuronových sítí pomocí aktivního učení a samotnými metodami aktivního učení. Aktivní učení využívám zejména pro adaptaci neuronových sítí na jiné textové dokumenty, než na kterých byla původní síť učena. Aktivní učení tedy slouží k výběru vhodných adaptačních dat. Čistě konvoluční neuronové sítě dosahují úspěšnosti 98.6 %, rekurentní sítě pak 99.5 %. Chyba při adaptaci s využitím aktivního učení je o 26 % nižší než chyba při náhodném výběru dat.
Využití únikových her ve výuce českého jazyka a literatury na základní škole
Saňáková, Petra ; Komberec, Filip (vedoucí práce) ; Klinka, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá únikovými hrami ve výuce. Je z hlediska formy rozdělena na dvě části, teoretickou a výzkumnou. V teoretické části je vymezeno aktivní učení a hra, konkrétně hra didaktická. Dále se tato část věnuje využití herních prvků ve výuce a hrám únikovým. Cílem diplomové práce bylo navrhnout a popsat únikové hry pro žáky 2. stupně základní školy a převést je do praxe při výuce českého jazyka a literatury, tyto hry poté zreflektovat z pohledu učitele i žáků a zformulovat doporučení pro jejich další úpravy. Cíle bylo dosaženo prostřednictvím akčního výzkumu, v jehož rámci bylo představeno 8 návrhů únikových her. V závěru práce je popsáno, z jakých zdrojů inspirace lze při tvorbě her vycházet a jaké herní prvky, aplikace/úkoly a učivo ČJL do nich lze zapojit. Zároveň je přiloženo celkové zhodnocení navržených únikových her, získané díky zpětné vazbě žáků. KLÍČOVÁ SLOVA aktivní učení, únikové hry, herní prvky ve výuce, čtenářská gramotnost
Design of Educational Videos for the Study Programme English in Electrical Engineering and Informatics
Starykovska, Vladyslava ; Šťastná, Dagmar (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
Nowadays, information technology is actively incorporated into education worldwide, especially after the global pandemic. Advances and innovations in educational technology, such as access to the Internet, multimedia technology, and handheld devices, have led to significant changes in the way people interact and learn. A growing tendency toward the use of technology and its integration into the school curriculum has gained crucial importance. In particular, the use of a video as an audio-visual material in foreign language lessons has grown rapidly because of the increasing emphasis on the communicative approach, and the use of a video is a great stimulus and facilitator for foreign language teachers. The aim of this bachelor’s thesis is to discuss the importance of using a video in engineering lessons taught in a foreign language and try to define the distinctive features of a high-quality educational video. A literature review is used to identify and examine relevant theories and methods related to the concept of an educational video. The review reveals that educational videos have emerged as a critical part of higher education, and they provide an important tool for delivering content in many flipped, blended, and online classrooms. Videos increase student engagement, which in turn helps improve their learning outcomes. The use of videos stimulates the cognitive processes of thinking, reasoning, problem-solving, decision-making, and creating. Videos take the student beyond recall-and-relate activities. The practical part reveals the process of creating educational video material and focuses on designing a series of educational videos for selected electrical engineering and information technology subjects taught in English.
ESP Speaking Activities for Students of Information Technology
Pospíšil, Ondřej ; Smutný, Milan (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
The term spoken language is used extensively to consult each vocally produced language and hand sign language. Spoken language production includes retrieval of information from memory, making plans for an articulatory program, executive control, and self-monitoring. These strategies can be associated with the domain names of long-term memory, motor control, and executive control. Spoken language production is logically divided into three fundamental steps: deciding what to express, determining how to express it, and expressing it. Although accomplishing conversational goals, structuring narratives, and modulating the ebb and flow of dialogue are inherently critical to know how people speak, psycholinguistic research of language production has mostly focused on the formulation of individual isolated utterances. Because of this, the evaluation of spoken classroom discourse performs an important role in providing vital insights into the complex nature of classroom structures, interactions, and relationships. This bachelor’s thesis shows how speech develops, what important principles from a grammatical and linguistic point of view must be followed, and lastly, it focuses on speech development considering that it is not a mother tongue. Speech activities must be developed in the right way, which is very important for a successful speaker. What an appropriate activity for the development of speaking should look like is described in the last chapter of the theoretical part of the bachelor’s thesis and in its practical part. The activities were designed with respect to the questionnaire distributed to 69 students of Brno University of Technology. The activities focus on the development of speaking skills in the information technology field of study.
Aktivizace žáků ve vztahu ke skupinové práci v hodinách biologie
Janovska, Kateřina ; Rajsiglová, Ina (vedoucí práce) ; Blažová, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce "Aktivizace žáků ve vztahu ke skupinové práci v hodinách biologie" pojednává o podstatě aktivizace žáků a významu skupinové práce s prvky kooperace. Práce obsahuje vymezení aktivizace, aktivního učení, kooperace skupiny a práci v ní. Udává příklady modelů a metod podporující aktivizaci žáků, které jsou navíc i vhodné pro skupinové práce v hodinách biologie. Mimo jiné, poukazuje na využití těchto modelů a metod, jakožto podporu ve školách v post-covidovém období. Klíčová slova Aktivizace žáků, aktivní učení, aktivizační metody, konstruktivismus, modely výuky, skupinová práce
Computer Vision with Active Learning
Kolář, Martin ; Machová, Kristína (oponent) ; Arridge, Simon (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Machine Vision methods benefit from improving models, tuning trained parameters, or labeling representative data. In a series of experiments, this work validates the hypothesis that Active Learning improves the accuracy of these models. By extending the pseudolabel framework to Active Learning, this work includes a One-shot-learning approach to learn novel image categories by utilising an algorithmic recommender, an online Graphical User Interface to optimise the online Exploration/Exploitation tradeoff for tagging, and a two-step offline binary Active Learning framework to improve the quality of data used for Font Capture. By demonstrating the benefit of Active Learning in these approaches, this work contributes to the hypothesis, as well as concrete Machine Vision applications.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.