Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití únikových her ve výuce českého jazyka a literatury na základní škole
Saňáková, Petra ; Komberec, Filip (vedoucí práce) ; Klinka, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá únikovými hrami ve výuce. Je z hlediska formy rozdělena na dvě části, teoretickou a výzkumnou. V teoretické části je vymezeno aktivní učení a hra, konkrétně hra didaktická. Dále se tato část věnuje využití herních prvků ve výuce a hrám únikovým. Cílem diplomové práce bylo navrhnout a popsat únikové hry pro žáky 2. stupně základní školy a převést je do praxe při výuce českého jazyka a literatury, tyto hry poté zreflektovat z pohledu učitele i žáků a zformulovat doporučení pro jejich další úpravy. Cíle bylo dosaženo prostřednictvím akčního výzkumu, v jehož rámci bylo představeno 8 návrhů únikových her. V závěru práce je popsáno, z jakých zdrojů inspirace lze při tvorbě her vycházet a jaké herní prvky, aplikace/úkoly a učivo ČJL do nich lze zapojit. Zároveň je přiloženo celkové zhodnocení navržených únikových her, získané díky zpětné vazbě žáků. KLÍČOVÁ SLOVA aktivní učení, únikové hry, herní prvky ve výuce, čtenářská gramotnost
Implementace průřezového tématu Osobnostní a sociální výchova do dílen čtení
Saňáková, Petra ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a výzkumnou. Teoretická část je věnována dílnám čtení, konkrétně jejich významu a průběhu. Jedná se o metodu výuky, která rozvíjí čtenářské dovednosti a vytváří ve třídě čtenářské společenství. Dále je představeno jedno z průřezových témat, Osobnostní a sociální výchova. Cílem výzkumné části diplomové práce je identifikovat možnosti propojování těchto dvou oblastí. Konkrétně je cílem popsat průběh dílny čtení u vybraných pedagogů působících na 2. stupni ZŠ, dále zjistit, zda a jakým způsobem probíhá začleňování průřezového tématu Osobnostní a sociální výchovy do dílen čtení. Tohoto cíle bylo dosaženo prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s těmito pedagogy. Z rozhovorů vyplývá, že pedagogové při přípravě lekcí dílen čtení směřují k rozmanitým cílům, avšak nestanovují si zde za cíl uskutečňovat výstupy OSV. Ocenili by, kdyby vznikly návrhy příprav na lekce dílen čtení, kterými by se mohli inspirovat. Praktická část diplomové práce byla proto o tyto návrhy doplněna a předkládá jedenáct příprav na lekce dílen čtení, které směřují k naplnění cílů OSV. KLÍČOVÁ SLOVA osobnostní a sociální výchova, dílny čtení, čtenářská gramotnost, čtenářské společenství, sdílení
Přírodní rezervace V Pískovně jako cíl školní botanické exkurze
Saňáková, Petra ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Němečková, Linda (oponent)
Bakalářská práce představuje přírodní rezervaci V Pískovně jako cíl botanické exkurze. Teoretická část uvádí základní informace o rezervaci a popisuje některé druhy rostlin a živočichů, se kterými se žáci při exkurzi mohou setkat. Cílem praktické části je návrh exkurze do PR V Pískovně, včetně aktivit realizovaných během předcházejících a navazujících vyučovacích hodin. Celý blok má za cíl vést žáka k pozitivnímu vztahu k přírodě.
Ošetřovatelská péče o nezralého novorozence
Dvořáková, Lenka ; Hulínská, Jana (vedoucí práce) ; Šaňáková, Petra (oponent)
Tato práce se zabývá ošetřovatelskou péčí o nezralého novorozence na oddělení intermediární péče. Skládá se z I. části, ve které popisuji nezralého novorozence z pohledu lékařského (klasifikace novorozence, anatomická a fyziologická specifika, poporodní adaptace, ošetření a vyšetření novorozence, výživa, zajištění vhodného prostředí, resuscitace novorozence, nejčastější zdravotní komplikace a bolest u novorozenců). Ošetřovatelská část popisuje některá charakteristická specifika ošetřovatelské péče o novorozence, dokumentaci, ošetřovatelské modely a ošetřovatelský proces. Kazuistika je ukázkou ošetřovatelského procesu u novorozence. Ošetřovatelskou část uzavírá výběr historických momentů v ošetřování novorozenců.
Lidská práva v kontextu některých aspektů boje proti terorismu
Saňáková, Petra ; Drhlík, Alois (vedoucí práce) ; Kalová, Zuzana (oponent)
Práce pojednává o problematice lidských práv v souvislosti s bojem proti terorismu po teroristických útocích z 11. září 2001. Shrnuje závazky plynoucí z mezinárodních úmluv o lidských právech a rozebírá konkrétní protiteroristická opatření a situace z pohledu dodržování či nedodržování těchto závazků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.