Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Agresivní chování hráčů hokeje NHL
Dytrych, Lukáš ; Buriánková, Jitka (vedoucí práce) ; Slepičková, Irena (oponent)
Název práce: Agresivní chování hráčů hokeje NHL. Cíl práce: Cílem práce je popsat a zanalyzovat fenomén "bitek" v Kanadsko-americké nejvyšší hokejové soutěži. Analýza bude provedena rešeršním způsobem. Nejdříve budou popsány zdroje práce, stav současného bádání a celá teoretická problematika práce, včetně teorie agresivity ve sportu. Jako hlavní část bude zařazen komplexní pohled na fenomén "bitek" v NHL. Kapitola bude obsahovat pohled do historie, současnosti i pravidel NHL. Metody: Základní informace z oblasti "bitek" v NHL byly zpracovány metodou přímou. Byla použita též induktivní metoda. Okrajově byly použity metody komparativní. Výsledky: Výsledky práce pomohou pochopit fenomén agresivního chování v NHL. Práce osvětlí vliv agresivity na současnou podobu hokeje, stejně tak přiblíží historické kořeny rvaček v Kanadsko-americké nejvyšší soutěži. Klíčová slova: NHL, agresivita, agresivní chování, bitka, rvačka, delikvence
Učitel jako oběť agrese
Vöröšová, Veronika ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou agrese namířené vůči učiteli. Teoretická část nabízí zakotvení pojmů jako je agrese, agresivní chování, násilí nebo šikana. Dále v oddělených kapitolách detailně rozebírá jednotlivé možné agresory, jimiž jsou žák, rodič, kolega a nadřízený. Soustředí se na jejich specifika vztahující se k útokům na učitele. Základem praktické části je výzkumné šetření, realizováno pomocí kvantitativní metody. Výzkum mapoval zkušenosti učitelů vybraných základních škol v Ústeckém kraji s agresí zaměřenou vůči jejich osobě. Konkrétně se věnoval rozšíření této agrese u učitelů, zmíněným formám a agresorům. Učitelé také měli možnost popsat svou nejzávažnější zkušenost. Výsledky šetření jsou alarmující a vyzývají k větší pozornosti ať už u odborné či laické veřejnosti. Práce by tak měla sloužit nejen k informování o daném tématu, ale také jako motivace pro další zkoumání. KLÍČOVÁ SLOVA agresivní chování, agrese, šikana, učitel, žák, rodič, mobbing, bossing, základní škola
Projevy rizikového chování u jedinců s Aspergerovým syndromem
TOMANOVÁ, Katarína
Bakalářská práce se zaměřuje, vzhledem k nastalé inkluzi, na aktuální téma sociálněpedagogické činnosti "Projevy rizikového chování u jedinců s Aspergerovým syndromem". Práce je členěna do 10 kapitol. První tři se věnují poruchám autistického spektra, Aspergerově syndromu a rizikovému chování. Další kapitoly jsou zaměřené na cíl práce, výzkumné otázky a zvolené metodice šetření. Cílem práce bylo zjistit, do jaké míry jedinci s Aspergerovým syndromem vnímají nastavené sociální normy, zdali si je uvědomují, jak jim jsou představovány a jestli si uvědomují rizikové chování, kterého se mohou dopustit nedodržováním těchto norem. Také jakými metodami se s těmito úskalími potýkají jejich rodiče a učitelé. V této práci byl uplatněn kvalitativní výzkum technikou polostrukturovaného rozhovoru s jedinci s Aspergerovým syndromem, jejich rodiči a učiteli. Z rozhovorů s jedinci s Aspergerovým syndromem vyplývá, že si sice některé typy rizikového chování uvědomují, avšak většinu norem mají spíše automaticky naučenou, než aby si logicky odůvodnili správnost či nesprávnost svého chování. Rodiče vypovídají, že rizikové chování řeší se svými dětmi až v momentě, kdy nějaké nastane. Učitelé vyzdvihují pedagogické asistenty, jako důležitou součást pedagogického týmu. Diskuze porovnává zjištěné závěry výzkumné části, které byly rozdělené do kategorií, s dostupnou literaturou a tvrzením v teoretické části práce. Závěr dodává, že by bakalářská práce mohla přispět k bližšímu poznání tohoto tématu nejen u pedagogických pracovníků, ale i budoucím absolventům pedagogických disciplín.
Vliv počítačových her na agresivní chování žáků staršího školního věku
Zavadilová, Petra ; Kučírek, Jiří (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na téma, které je v současné době poměrně hojně diskutované na celosvětové úrovni. Jedná se o téma vlivu počítačových her s prvky agrese a násilí na agresivní chování u dětí a dospívajících. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část diplomové práce je tvořena pěti kapitolami, ve kterých jsou soustředěny teoretické poznatky vstahující se k tomuto tématu. V empirické části byla použita kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořilo pět žáků 9. ročníku ZŠ. Hlavním cílem bylo zjistit, zda žáci staršího školního věku subjektivně vnímají, že hraní počítačových her s prvky agrese a násilí posiluje jejich agresivní chování. Dílčím cílem bylo zjištění postojů žáků staršího školního věku k násilným a agresivním scénám v počítačových hrách a zmapování zásahu počítačových her do každodenního života žáků z hlediska preferencí počítačových her a času, který jim během dne věnují. Kvalitativní výzkumné šetření odhalilo, že čtyři z pěti informantů skutečně subjektivně pociťují, že počítačové hry s prvky agrese a násilí posiluje jejich agresivní chování v běžných každodenních situacích. Jako nejpreferovanější počítačové hry byly uváděny hry, které jsou označeny jako PEGI 18, což jsou hry...
Psychologické aspekty prevence patologických vztahů, agresivního chování a šikany v dětských skupinách
Nebáznivá, Barbora ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Uholyeva, Xenie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou prevence patologických vztahů, agresivního chování a šikany v dětských skupinách. Cílem této práce je teoreticky obsáhnout téma prevence s důrazem na její psychologické aspekty. Práce je rozdělena na dva celky; část teoretickou a část empirickou. V teoretické části jsou vymezeny pojmy, s nimiž autorka v textu pracuje, jsou zde shrnuty a popsány rizikové faktory spojené se vznikem patologických vztahů, agresivního chování a šikany a dopad těchto patologických jevů na jeho protagonisty. Největší část je pak věnována možnostem a metodám prevence a faktorům, které ji ovlivňují. Prevence je rozdělena podle prostředí na prevenci v rodině, ve škole a v zájmových aktivitách dětí. V závěrečné kapitole teoretické části práce se autorka zaměřila na vybrané specifické programy primární prevence, které jsou popsány, analyzovány a je zhodnocena jejich efektivita. Empirickou část bakalářské práce tvoří návrh výzkumu, který je zaměřen na zkoumání souvislosti mezi efektivitou vybraných preventivních programů a postoji, které k tomuto programu a k násilí a šikaně obecně zaujímají a vyjadřují učitelé. Klíčová slova: Šikana, patologické vztahy, agresivní chování, prevence sociálně patologických jevů, děti
Agresivní chování hráčů hokeje NHL
Dytrych, Lukáš ; Buriánková, Jitka (vedoucí práce) ; Slepičková, Irena (oponent)
Název práce: Agresivní chování hráčů hokeje NHL. Cíl práce: Cílem práce je popsat a zanalyzovat fenomén "bitek" v Kanadsko-americké nejvyšší hokejové soutěži. Analýza bude provedena rešeršním způsobem. Nejdříve budou popsány zdroje práce, stav současného bádání a celá teoretická problematika práce, včetně teorie agresivity ve sportu. Jako hlavní část bude zařazen komplexní pohled na fenomén "bitek" v NHL. Kapitola bude obsahovat pohled do historie, současnosti i pravidel NHL. Metody: Základní informace z oblasti "bitek" v NHL byly zpracovány metodou přímou. Byla použita též induktivní metoda. Okrajově byly použity metody komparativní. Výsledky: Výsledky práce pomohou pochopit fenomén agresivního chování v NHL. Práce osvětlí vliv agresivity na současnou podobu hokeje, stejně tak přiblíží historické kořeny rvaček v Kanadsko-americké nejvyšší soutěži. Klíčová slova: NHL, agresivita, agresivní chování, bitka, rvačka, delikvence
Prevence agresivního a násilného chování ve vybraném školním prostředí ZŠ se zaměřením na děti ohrožené zanedbáváním
Přehnalová, Lucie ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Kučírek, Jiří (oponent)
Záměrem této studie je otevřít problematiku prevence agresivního a násilného chování ve vybraném školním prostředí základní škol se zaměřením na žáky ohrožené zanedbáváním. Hlavním cílem je zmapovat prevenci a vzájemnou spolupráci mezi jednotlivými pracovníky ve škole, a současně vztah školy k dalším odborným institucím v rámci daného tématu. Teoretická část studie se zabývá základními pojmy souvisejícími s danou problematikou, především je zde definován pojem agresivní a násilné chování v kontextu školního prostředí, syndrom zanedbávaného dítěte a pojem prevence. Tato část se opírá o rešerši odborné literatury a poznatky z vlastní praxe. V praktické části je předložen kvalitativní výzkum provedený s využitím instrumentální případové studie. Vybranými výzkumnými nástroji jsou rozhovor a sekundární analýza dat, tj. sociální anamnéza a analýza školního dokumentu, prostřednictvím kterých jsou data zjišťována a následně analyzována. V závěru studie jsou shrnuty významné poznatky, zjištění, je zde také předestřeno doporučení za účelem zlepšení prevence v rámci dané problematiky. Studie tak nabízí možnost otevřít vybrané téma k diskusi. KLÍČOVÁ SLOVA: prevence, agresivní chování, násilné chování, školní prostředí, dítě ohrožené zanedbáváním

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.