Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální obraz kandidátů na premiéra před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2021
Jiskrová, Simona ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Turková, Kateřina (oponent)
Tato výzkumná práce se zabývá mediálním obrazem Andreje Babiše, Petra Fialy a Ivana Bartoše v denících Mladá fronta Dnes, Hospodářské noviny a deník Právo, v období před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2021. Práce si klade za cíl zjistit, zda a jak se mediální obraz těchto tří politiků, jakožto nejpravděpodobnějších kandidátů na premiéra České republiky, v těchto denících lišil. V teoretické části jsou představena klíčová teoretická východiska, týkající se vztahu médií a reality, nastolování agendy a také principů mediální logiky, požadavků na mediální produkty a vlivů vlastníka médií na mediální obraz. Metodologická část charakterizuje použité výzkumné metody, mezi které patří kvantitativní obsahová analýza a vizuální rámcování. Výstupem práce je analytická část s prezentací získaných výsledků a závěrečná kapitola, která je věnována diskuzi výsledků s odbornou literaturou, jejich interpretaci a limitům výzkumu. K získání potřebných dat byla pro práci využita databáze Newton.
Mediální obraz hnutí žlutých vest - komparace obsahu tradičních a nových médií
Stoklasová, Justýna ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá způsoby, jakými vybraná česká zpravodajská média rámcovala protesty hnutí žlutých vest ve Francii. Důraz je kladen na komparaci způsobu rámcování protestů v článcích publikovaných v tradičních a nových (tj. tištěných a online) médiích. Cílem výzkumu je pomocí analýzy mediálních rámců zjistit, zda, a jakým způsobem, je mediální obraz hnutí žlutých vest ovlivněn typem média (tištěné / online) a zda obsah článků vykazuje prvky protestního paradigmatu a předpojatosti vůči hnutí žlutých vest. V teoretické části práce jsou nejdříve stručně představeny teorie vlivu masových médií na veřejné mínění, především teorie nastolování agendy (agenda-setting) a koncept mediálního rámcování (framing). Tento koncept je dán do souvislosti s fenoménem protestního paradigmatu. Následuje stručný popis kontextu vzniku a charakteru hnutí žlutých vest a rozdílných charakteristik tradičních a nových médií. Nakonec jsou představeny některé předchozí studie na téma mediálního pokrytí protestů. Metodologická část prezentuje výzkumný problém, cíl výzkumu a stanovené výzkumné otázky a hypotézy. V analytické části jsou prezentována data získaná prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy. Výsledky analýzy ukázaly na přítomnost protestního paradigmatu i předpojatosti ve zpravodajství o protestech...
Mediální obraz kandidátů na premiéra před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2021
Jiskrová, Simona ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Turková, Kateřina (oponent)
Tato výzkumná práce se zabývá mediálním obrazem Andreje Babiše, Petra Fialy a Ivana Bartoše v denících Mladá fronta Dnes, Hospodářské noviny a deník Právo, v období před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2021. Práce si klade za cíl zjistit, zda a jak se mediální obraz těchto tří politiků, jakožto nejpravděpodobnějších kandidátů na premiéra České republiky, v těchto denících lišil. V teoretické části jsou představena klíčová teoretická východiska, týkající se vztahu médií a reality, nastolování agendy a také principů mediální logiky, požadavků na mediální produkty a vlivů vlastníka médií na mediální obraz. Metodologická část charakterizuje použité výzkumné metody, mezi které patří kvantitativní obsahová analýza a vizuální rámcování. Výstupem práce je analytická část s prezentací získaných výsledků a závěrečná kapitola, která je věnována diskuzi výsledků s odbornou literaturou, jejich interpretaci a limitům výzkumu. K získání potřebných dat byla pro práci využita databáze Newton.
Evolution of the preferences of the Council of the European Union in negotiating Transparency Register
Štefániková, Michaela ; Martinková, Viera (vedoucí práce) ; Plechanovová, Běla (oponent)
Práce zkoumá vývoj preferencí Rady Evropské unie v souvislosti se schválením evropského mechanismu kontroly lobbingu, tzv. Rejstříku transparentnosti. Autorka si v práci stanovila tři výzkumné hypotézy, jejichž cílem je prokázat vliv tří různých faktorů na pozice Rady, jakožto poslední instituce, která vstupuje do procesu vyjednávání. Práce vychází z teorie racionální volby, konkrétně z dílčí teorie stanovení agendy a z dílčí teorie principal-agent. Metodologická forma výzkumu práce je založena na kvalitativní metodě process tracingu, která vysvětluje zkoumání řetězce událostí nebo rozhodovacích procesů, jejímž prostřednictvím se podmínky promítají do výsledků. Zkoumání nastolování agendy nám potvrdilo skutečnost, že ačkoli Komise jako hlavní aktér nastolování agendy na úrovni EU tuto roli plní, používá pouze měkkou sílu a diplomatický narativ, který postrádá autoritu, což jí bránilo přesvědčit Radu k aktivní spolupráci v uznání Rejstříku. Naopak, neformální role nastolování agendy Evropského parlamentu prostřednictvím publicity a interinstitucionálního dialogu dosáhla toho, že Rada k jednáním přistoupila, a to i v přísnější podobě, kterou Parlament dlouhodobě prosazoval. Významné zjištění bylo také, že stanovení agendy ze strany rotujících předsednictví Rady EU a předsednické ambice významně...
Rozdílné způsoby medializace v blogosféře a masových médiích
Bartl, Tomáš ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce "Rozdílné způsoby medializace v blogosféře a masových médiích" pojednává o způsobech, jakými blogy a masová média přistupují ke zprostředkovávání zpravodajských a odborných témat svému publiku. Kromě toho se zabývá i vztahem blogosféry s masovými médi. V teoretické části práce přináší popis vývoje blogů optikou konceptu demokratických médií a demokratizace veřejné sféry. Teoretická část dále pojednává o různých přístupech k definování blogu a jeho základních charakteristikách, na základě kterých je potom provedeno rozdělení blogů na jednotlivé typy. Součástí této části je i souhrn výzkumů zabývajících se blogy, prostřednictvím kterých je vytvořen soubor výzkumných otázek a hypotéz. V praktické části práce je provedena obsahová analýza článků vztahujících se ke dvěma tématům. Jako zpravodajské téma je analyzována medializace problematiky umístění radarové základny na území České republiky v letech 2006 až 2008. Jako odborné téma je zpracováno uvedení nového mikroplatebního nástroje Paysec. Jednotlivá zjištění jsou interpretována s použitím statistického aparátu. Závěr poté pojednává o zobecněných výsledcích a teoretických implikacích provedeného výzkumu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.