Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv pandemie Covid-19 na motivaci ke sportu u para plavců
Míčková, Dominika ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Kotlík, Kamil (oponent)
Název: Vliv pandemie Covid-19 na motivaci ke sportu u para plavců Cíle: Cílem práce je hledání existence změny míry motivace ke sportu u skupiny para plavců důsledkem pandemické krize v České republice. Metody: Předmětem výzkumu je vyhodnocení dat opakovaně předloženého standardizovaného dotazníku Sport motivation scale výzkumnému souboru 22 tělesně postižených para plavců ve věkovém rozmezí 19 - 48 (k roku 2021). Dále bylo vypracováno porovnání tohoto vyhodnocení s odpověďmi získanými pomocí strukturovaného rozhovoru vedeného na konci výzkumného šetření v srpnu 2021. K určení rozdílu míry motivace slouží grafické zpracování a vhodně zvolená forma t-testu. Výsledky: Ačkoliv statistické vyhodnocení dat celého souboru neprokázalo významný rozdíl mezi dvěma zkoumanými obdobími, ani mezi muži a ženami, u samostatně zkoumané skupiny mužů se projevila změna míry vnitřní motivace něco vědět. Dále byla nalezena korelace vnitřní motivace něco prožít s věkem. Při porovnání těchto výsledků se souborem popisů subjektivních pocitů respondentů nejsou odpovědi na vědecké otázky výzkumu zcela jednoznačné. Klíčová slova: tělesné postižení, aplikované pohybové aktivity, plavání, psychologie sportu, krizová opatření
Vliv taneční výchovy na náladu a pocity jedince s paraplegií
Kaplanová, Kateřina ; Fričová, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název práce: Vliv taneční výchovy na náladu a pocity jedince s paraplegií. Cíle práce: Cílem práce je zjistit pomocí dotazníku POMS, zda má taneční výchova pozitivní vliv na náladu jedince s paraplegií. Konkrétně se pak zaměřit na pocity jakými jsou deprese, aktivita, úzkost a únava. Metoda: Šetření je kvantitativního typu s využitím dotazníku POMS (dotazník měření afektivních stavů).Výzkumným souborem se stalo 40 probandů s paraplegií. 20 osob byla skupina kontrolní, 20 osob skupina experimentální Výsledky: Taneční výchovou se nám podařilo značně snížit pocit deprese, úzkosti, únavy a zvýšit aktivitu u pacientů s paraplegií. Tanec v našem případě vykazovat lepší výsledky než jiná sportovní aktivita. Klíčová slova: Taneční výchova, paraplegie, nálada, pocity, emoce, sport, hudba, aplikované pohybové aktivity
Boccia, specifika hry a možné faktory ovlivňující výkon hráče
Herrmann, Jiří ; Levitová, Andrea (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název: Boccia, specifika hry a možné faktory ovlivňující výkon hráče Cíl: Hlavním cílem této práce je charakterizovat hru boccia jako vrcholový sport. Práce je zaměřena také na otázky týkající se fair play hry a na různé faktory, které mohou fair play v tomto sportu komplikovat. Metodika: V teoretické části práce je blíže popsána boccia jako jedinečný sport nabízející aktivní sportování i lidem s vážným tělesným postižením - například. spastickou kvadruplegií. Stručně shrnuje poznatky dostupné literatury ke sportu lidí s postižením a k boccie. Nahlíží nejen do historie, pravidel, klasifikace, vybavení ale také do zajímavých aspektů hry, rozpoložení hráčů a otázek, které diváka během sledování hry napadnou. Boccia je zde vymezena jako hra mnoha specifik, které mohou být považovány jako hraničící s fair play. Empirická část je věnována kvalitativnímu výzkumu. Jedná se o zpracování semi- strukturovaných rozhovorů s hráči, kteří se boccie dlouhodobě věnují na vrcholové úrovni. Výzkumu se zúčastnilo deset hráčů, osm mužů a dvě ženy. Dále byly využity metody neformální rozhovor, zúčastněné pozorování a studium odborné literatury a dalších dostupných zdrojů. Výzkum byl zaměřen na dvě výzkumné otázky: Je boccia jako sport dobře organizovaná? a Ovlivňuje zásadně kvalita vybavení úspěšnost hráčů boccii?. Na...
Protokol LIRSPE jako nástroj hodnocení a podpory proinkluzivního přístupu učitelů TV
Vosátková, Barbora ; Pavlová, Ilona (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
Název: Protokol LIRSPE jako nástroj hodnocení a podpory proinkluzivního přístupu učitelů TV Cíle: Cílem práce je představení protokolu Lieberman-Brian Inclusion Rating Scale for Physical Education (LIRSPE), který se zabývá hodnocením a podporou proinkluzivního přístupu učitelů TV, provedení literární rešerše zaměřené na dosavadní využití tohoto protokolu v evropských zemích, překlad dotazníkové části protokolu do českého jazyka a ověření jeho srozumitelnosti. Metody: Jednalo se o teoreticko-empirickou práci. Teoretická část zpracovala analýzu literárních zdrojů z oblasti inkluze žáků se SVP a představila protokol LIRSPE. V empirické části byla zpracována literární rešerše, mapující dosavadní evropský výzkum související s LIRSPE. Dále byl metodou zpětné translace proveden překlad dotazníkové části protokolu. Následně byla srozumitelnost tohoto překladu ověřena pomocí elektronického dotazníku, který vyplnilo 19 respondentů - studentů 2. a 3. ročníku oboru ATVS OSP na UK FTVS v roce 2021. Průměrný věk respondentů byl 22 let. Výsledky: Na základě 16 zdrojů ze 3 databází a také podkladů poskytnutých spoluautorkou protokolu se podařilo zpracování literární rešerše. Dále byla za účasti tří odbornic z akademické sféry přeložena dotazníková část protokolu LIRSPE. Elektronický dotazník ověřil srozumitelnost...
Analýza aktuální nabídky volnočasových aktivit se zaměřením na pohybovou aktivitu pro žáky základních škol se speciálními potřebami na území hl. m. Praha
Nováková, Eva ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Půlpán, David (oponent)
Název: Analýza aktuální nabídky volnočasových aktivit se zaměřením na pohybovou aktivitu pro žáky základních škol se speciálními potřebami na území hl. m. Praha Cíle: Hlavním cílem této práce je provést analýzu nabízených služeb v oblasti volnočasových aktivit se zaměřením na sport a pohybovou aktivitu (PA) pro pražské žáky základních škol (ZŠ) se speciálními vzdělávacími potřebami. Metody: V rámci našeho kvalitativního výzkumu využíváme dva zdroje dat. Prvním zdrojem jsou data získaná z analýzy MŠMT speciálně pro tento výzkum. Druhým zdrojem dat je modifikovaný anketní dotazník, který byl vytvořen Linhartovou (2018). Anketní dotazník byl vyplněn 49 respondenty, vedoucími pracovníky center a instruktory zajišťujícími volnočasové PA na území hl. m Praha. Výsledky: V rámci výzkumu byla zjištěna nedostatečná podpora PA u pražských žáků ZŠ se speciálními potřebami (SP) v jejich volném čase. Ukázalo se, že jednak nabídka poskytovaných pohybových kroužků není přizpůsobena dětem se speciálními potřebami a stejně tak nabízené kroužky PA jsou využívány těmito dětmi jen ve velmi malé míře, kde se jedná spíše o jednotlivce. Studie také poukazuje na soubor bariér omezující realizaci těchto pohybových a sportovních aktivit. Překážky jsme identifikovali v oblasti nedostatečné kvalifikace vedoucích pracovníků...
Komparace míry psychické odolnosti para plavců s různou intenzitou tréninku
Míčková, Dominika ; Harbichová, Ivana (vedoucí práce) ; Čichoň, Rostislav (oponent)
Název: Komparace míry psychické odolnosti para plavců s různou intenzitou tréninku Cíle: Cílem práce je porovnat psychickou odolnost para plavců s handicapem a nesportující handicapované populace a zjistit, zda mají handicapovaní plavci vyšší psychickou odolnost než osoby s postižením, které nesportují. Metody: Předmětem výzkumu bylo změření a zhodnocení míry psychické odolnosti, jak u vybraných skupin probandů, tak u celého zkoumaného souboru. Pro tyto účely byl využit standardizovaný dotazník koncepce hardiness, který byl pomocí webové aplikace Google Forms převeden do online podoby. Bylo osloveno celkem 117 potenciálních respondentů a z nich se výzkumu účastnilo 45. Na začátek dotazníku byl přiložen také informovaný souhlas. Vyplněním dotazníku informovaný souhlas probandi potvrzovali. K analýze získaných dat byl využit zejména dvoustranný nepárový T-test s nerovností rozptylů. Výsledky: Obě stanovené hypotézy se nepotvrdily. Ani u dalších zkoumaných podskupin výzkumného souboru nebyla nalezena významná odlišnost. Dokazují to tabulkové hodnoty i grafy. Klíčová slova: tělesné postižení, aplikované pohybové aktivity, plavání, stres, psychologie sportu, hardiness, sebepoznání
Vnímané profesní kompetence pro inkluzivní tělesnou výchovu z pohledu pražských učitelů základních škol
Nováková, Eva ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Strnad, Pavel (oponent)
Vnímané profesní kompetence pro inkluzivní tělesnou výchovu pohledu pražských učitelů základních škol je popsat vnímané kompetence pedagogů při odborném naplňování samotné podstaty výuky tělesné výchovy (TV) nkluzivních třídách. na jimi pociťované bariéry znemožňující bezpečné a kvalitní vedení hodin TV inkluzivních třídách. áměrem práce je zároveň nastínit možnosti systémová zlepšení. Výzkum byl realizován u 12 pedagogů (ženy, průměrný věk 45 let) kladních škol, které jsou zapojeny do projektu Pohyb pro rozhovoru, který měl hodinovou dotaci a byl veden přímo na půdě základní školy. respondentů neabsolvoval do začátku projektu specializovaný problematice inkluzivní TV. Většina z nich by měla o takové další vzdělávání zájem. Nejvíce informací čerpají pedagogové z - považuje inkluzi za vhodnou, čtvrtina pedagogů s 8 % názor nevyjádřilo. Z rozhovoru vyplynulo, že pedagogové současné době dobře připraveni. Klíčová slova: nkluze, aplikovaná tělesná výchova, zdravotní tělesná výchova, podpůrná opatření, žáci se SVP
Boccia, specifika hry a možné faktory ovlivňující výkon hráče
Herrmann, Jiří ; Levitová, Andrea (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název: Boccia, specifika hry a možné faktory ovlivňující výkon hráče Cíl: Hlavním cílem této práce je charakterizovat hru boccia jako vrcholový sport. Práce je zaměřena také na otázky týkající se fair play hry a na různé faktory, které mohou fair play v tomto sportu komplikovat. Metodika: V teoretické části práce je blíže popsána boccia jako jedinečný sport nabízející aktivní sportování i lidem s vážným tělesným postižením - například. spastickou kvadruplegií. Stručně shrnuje poznatky dostupné literatury ke sportu lidí s postižením a k boccie. Nahlíží nejen do historie, pravidel, klasifikace, vybavení ale také do zajímavých aspektů hry, rozpoložení hráčů a otázek, které diváka během sledování hry napadnou. Boccia je zde vymezena jako hra mnoha specifik, které mohou být považovány jako hraničící s fair play. Empirická část je věnována kvalitativnímu výzkumu. Jedná se o zpracování semi- strukturovaných rozhovorů s hráči, kteří se boccie dlouhodobě věnují na vrcholové úrovni. Výzkumu se zúčastnilo deset hráčů, osm mužů a dvě ženy. Dále byly využity metody neformální rozhovor, zúčastněné pozorování a studium odborné literatury a dalších dostupných zdrojů. Výzkum byl zaměřen na dvě výzkumné otázky: Je boccia jako sport dobře organizovaná? a Ovlivňuje zásadně kvalita vybavení úspěšnost hráčů boccii?. Na...
Vliv taneční výchovy na náladu a pocity jedince s paraplegií
Kaplanová, Kateřina ; Fričová, Marie (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název práce: Vliv taneční výchovy na náladu a pocity jedince s paraplegií. Cíle práce: Cílem práce je zjistit pomocí dotazníku POMS, zda má taneční výchova pozitivní vliv na náladu jedince s paraplegií. Konkrétně se pak zaměřit na pocity jakými jsou deprese, aktivita, úzkost a únava. Metoda: Šetření je kvantitativního typu s využitím dotazníku POMS (dotazník měření afektivních stavů).Výzkumným souborem se stalo 40 probandů s paraplegií. 20 osob byla skupina kontrolní, 20 osob skupina experimentální Výsledky: Taneční výchovou se nám podařilo značně snížit pocit deprese, úzkosti, únavy a zvýšit aktivitu u pacientů s paraplegií. Tanec v našem případě vykazovat lepší výsledky než jiná sportovní aktivita. Klíčová slova: Taneční výchova, paraplegie, nálada, pocity, emoce, sport, hudba, aplikované pohybové aktivity

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.