Název:
Vnímané profesní kompetence pro inkluzivní tělesnou výchovu z pohledu pražských učitelů základních škol
Překlad názvu:
Perceived professional competencies for inclusive physical education from the view of elementary school teachers in Prague
Autoři:
Nováková, Eva ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Strnad, Pavel (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Vnímané profesní kompetence pro inkluzivní tělesnou výchovu pohledu pražských učitelů základních škol je popsat vnímané kompetence pedagogů při odborném naplňování samotné podstaty výuky tělesné výchovy (TV) nkluzivních třídách. na jimi pociťované bariéry znemožňující bezpečné a kvalitní vedení hodin TV inkluzivních třídách. áměrem práce je zároveň nastínit možnosti systémová zlepšení. Výzkum byl realizován u 12 pedagogů (ženy, průměrný věk 45 let) kladních škol, které jsou zapojeny do projektu Pohyb pro rozhovoru, který měl hodinovou dotaci a byl veden přímo na půdě základní školy. respondentů neabsolvoval do začátku projektu specializovaný problematice inkluzivní TV. Většina z nich by měla o takové další vzdělávání zájem. Nejvíce informací čerpají pedagogové z - považuje inkluzi za vhodnou, čtvrtina pedagogů s 8 % názor nevyjádřilo. Z rozhovoru vyplynulo, že pedagogové současné době dobře připraveni. Klíčová slova: nkluze, aplikovaná tělesná výchova, zdravotní tělesná výchova, podpůrná opatření, žáci se SVPTitle: Perceived professional competencies for inclusive physical education from the view of elementary school teachers in Prague Objectives: The main aim of the thesis is to describe perceived competences of teachers in the professional fulfilment of the very essence of physical education (PE) in inclusive classes. The challenge is also to point out the barriers they face that prevent the safe and high-quality routing of PE in inclusive classes. At the same time, the intention is to outline the possibilities for systemic improvements. Methodology: 12 teachers (women, mean age = 45 years) from 6 primary schools involved in the Movement for Inclusion project participated in the study. The research used a qualitative methodology in the form of a structured interview, which had an hourly subsidy and was conducted directly at the primary school. Results: None of the respondents had a specialized course on the issue of inclusive PE until the beginning of the project. Most of them would be interested in such further education. Educators draw the most information from books and websites. Their opinion on inclusion is of interest - 67% consider school inclusion to be appropriate, a quarter of teachers disagree with inclusion and 8% have not expressed an opinion. The interview showed that teachers perceive...
Klíčová slova:
aplikovaná tělesná výchova; inkluze; podpůrná opatření; zdravotní tělesná výchova; žáci se SVP; adapted physical activities; children; inclusion; remedial physical education; students with special needs; support measures