Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  předchozí11 - 15  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
YouTubeři a jejich vliv na hodnoty a vývoj mladistvých v České republice
Dvořák, Marek ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Diplomová práce ,,YouTubeři a jejich vliv na hodnoty a vývoj mladistvých v České republice" má za cíl zjistit vliv internetových tvůrců portálu YouTube, tedy YouTuberů, na vývoj mladistvých, a to v jak rovině sociální, tak vzdělávací. YouTube je fenoménem současné mladé generace, která tráví na sociálních sítích daleko více času než u televize nebo tiskovin, proto je vliv tohoto média na mladé lidi nesmírný. YouTubeři se během velmi krátké doby, přibližně pěti let, stali idoly dospívajících a ovlivňují jejich hodnoty, způsob vyjadřování, oblékání nebo názory na dění kolem sebe. Přesto je tento fenomén mnoha dospělým lidem neznámý nebo přinejmenším nepochopený, proto je jedním z cílů této práci fenomén YouTuberů osvětlit. Práce se zaměřuje na analýzu české YouTube scény, na její tvorbu a obsah. První část práce je věnována vymezení pojmů důležitých pro dospívání a teoretických východisek pro utváření hodnot a socializaci. Ve své druhé části se práce věnuje rozboru portálu YouTube jako vlivného média v sociokulturním prostředí mladistvého, kam YouTubeři umísťují svoji tvorbu. Tato část se zaobírá zejména charakterizováním YouTuberů, jejich obsahu a možného vlivu na mladistvé. Cílem empirické části práce je poté pomocí kvalitativních a kvantitativních metod výzkumného šetření zjistit, kam až může...
The Rise of the YouTube Celebrity: The Migration of Young Audiences from TV to Independent Content Creators
Sedláček, Jakub ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Koubský, Petr (oponent)
Cílem této práce je poodhalit příčiny náhlého vzestupu tzv. YouTube celebrity a experimentálně ověřit, zda se tvrzení médií že YouTubeři u teenagerů nahradili tradiční celebrity zakládají na pravdě. Práce integruje YouTubery do oboru tzv. celebrity studies - nejprve rozebírá původ celebrity a její roli ve společnosti a následně nachází spojitosti mezi celebritami tradičních médií a YouTubery na základě společných vlastností, které je definují a funkcí, které plní. Výsledkem je označení YouTubera za technologicky podmíněný další stupeň vývoje televizní celebrity, neboť oba typy stojí na společných základech divákova důvěrného vztahu s nimi. Práce se dále zabývá tématy participativní kultury, monetizace nebo proměny YouTuberství v práci na plný úvazek a hodnotí vliv takového vývoje na kulturu online videa, video obsah samotný a samozřejmě na vzestup YouTube celebrity. Poslední část práce tvoří experimentální výzkum, který pomocí kvantitativních výzkumných metod na vzorku více než 5000 českých teenagerů zkoumá Facebookové stránky označené jako "to se mi líbí" a ukazuje, že YouTubeři jsou pro teenagery skutečně důležitější než tradiční celebrity.
Role autenticity v procesu vytváření vztahu mezi mikro-celebritami a jejich fanoušky
Fryčová, Markéta ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šmejkalová, Jiřina (oponent)
Tato práce se zabývá otázkou, jakou roli hraje autenticita, její prvky a projevy v procesu vytváření vztahu mezi mikro-celebritami a jejich fanoušky. Problematika je ilustrována na příkladu nejvýznamnější platformy pro sdílení videí YouTube. Součástí otázky je to, zda mezi tvůrci obsahu na YouTube a jejich odběrateli vznikají parasociální vztahy tak, jak je definovali Horton a Wohl (1956), a pohled na autenticitu coby prvek odlišující vztah fanoušků k mikro-celebritám od jejich vztahu k tradičním celebritám. Teoretická část práce přibližuje koncepty, které jsou spojeny s vývojem fenoménu mikro-celebrita, dále se zabývá samotnými pojmy mikro-celebrita a autenticita a přibližuje teorii parasociálních vztahů. Analýza role autenticity při vytváření vztahu mezi mikro-celebritami a jejich fanoušky vychází z kvalitativního výzkumu, který čerpá z rozhovorů s mikro-celebritami a jejich fanoušky a z analýzy videí a komentářů, kterými na ně diváci reagují.
Analýza specifických skupin české vlogerské scény
Klečatská, Petra ; Novák, Michal (vedoucí práce) ; Váchová, Lucie (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analýza vybrané české vlogerské YouTube scény. Jedná se o pět výrazných postav české YouTube scény v kategorii Beauty a Fashion vlogerka nebo též souhrnný název Lifestyle. V této kategorii najdeme YouTuberky vystupující pod svými uměleckými jmény nebo názvy kanálů. Mezi vybrané patří Shopaholic Nicol, Teri Blitzen, dvě sestry z kanálu A Cup of style, Lucie z kanálu Get The Louk a Petra Lo-vely Hair. Pro dosažení cíle jsou v teoretické části popsány základní pojmy a souvislosti, důležité pro pochopení tématu. Data z dotazníkové šetření popisují konzumaci strea-mového obsahu uživateli internetu a jejich povědomí o vlogerech. Praktická část práce se dále zabývá analýzou specifických vlastností vybraných pěti YouTuberek. Analýza se týká vlastností kanálů, vývoje počtu odběratelů, vlastností nejpopulárnějších videí a umístění v soutěži Blogerka roku již zmíněných YouTuberek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   předchozí11 - 15  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.