Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Opatření proti aktivnímu střelci ve vybraných školách na území okresu Strakonice.
MATOUŠEK, Michal
Diplomová práce je zpracována za účelem zkvalitnění zabezpečení škol a školských zařízení proti aktivnímu střelci. Problematika terorismu tohoto charakteru je v současné době fenoménem a jen těžko se dá předpovědět, kde k nežádoucímu aktu dojde. Pro jeho zamezení je zapotřebí s danou problematikou bojovat a nastavit pro boj ochranná opatření. Právě ty mohou účinně zamezit nežádoucím útokům střelců a ochránit životy studentů a zaměstnanců škol. Cílem této práce bylo zjistit, jaká ochranná opatření jsou, ve vybraných středních školách, proti nežádoucím útokům aktivního střelce nastavena a následně v těchto školách provést návrh pro jejich kvalitnější zabezpečení. V teoretické části je čtenářům přiblížen obsah vybrané legislativy České republiky pro danou problematiku, pojetí terorismu, vzdělávací soustava ČR a bezpečnostní systém ČR. V závěru této části poukazuji na vybrané útoky aktivních střelců, kteří své činy páchali v Evropě a na území naší republiky. V praktické části je uvedeno, jakým způsobem byl prováděn sběr potřebných dat pro kvalitativní výzkum práce a které metody zkoumání byly při této akci použité. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, jakými prostředky předmětné školy disponují pro zabezpečení svých prostor, proti této formě terorismu. Následnou bezpečnostní analýzou bylo však dále odhaleno, že školy nejsou dostatečně zabezpečeny proti dané problematice a tedy je zde znázorněn návrh na kvalitnější zabezpečení škol v podobě doporučení. Nedílnou součástí pro dosažení stanoveného cíle bylo tyto informace předat i vedení školy, které pak mělo možnost vyžádat si podklady výzkumu a návrhy aplikovat na svých součástech školy. V závěru diplomové práce je rekapitulace zjištěných skutečností a dále je zde uveden návrh pro zlepšení dané problematiky.
Marketingový výzkum soukromé střední školy se zaměřením na výuku sportovního managementu
Kotrba, Lukáš ; Šíma, Jan (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá spokojeností studentů soukromé střední školy G.A.P. education s výukou v oboru Ekonomika a podnikání se zaměřením na management sportovních klubů a obchodních firem. Cílem práce je zjistit spokojenost studentů této školy s poskytovanými službami, v závislosti na jejich očekávání. Práce se opírá o teorii související s daným tématem a na základě teoretických poznatků je jako vhodný nástroj zjišťování spokojenosti použit marketingový výzkum, založený na metodě dotazníkového šetření. Otázky jsou koncipovány ze dvou hledisek, z hlediska důležitosti jednotlivých faktorů a z hlediska spokojenosti s ním. Pro přehlednost jsou výsledky jednotlivých otázek dotazníku uvedeny pomocí grafů a jejich interpretace a na základě výsledků jsou vytvořeny závěry s doporučujícími prvky možných vylepšení. Klíčová slova Vzdělávací soustava, služby, spokojenost, spokojenost studentů, marketingový výzkum
Vývoj vzdělávacích soustav České a Slovenské republiky po rozdělení Československa v roce 1993
Francová, Lucie ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kaplanová, Jitka (oponent)
Diplomová práce mapuje vývoj vzdělávacích soustav České a Slovenské republiky po rozdělení Československa v roce 1993. Společný historický základ ve vzdělávací politice, je výchozím bodem sledování vývoje těchto vzdělávacích soustav. Práce si klade za cíl zmapovat a komparovat vývoj vzdělávacích soustav České a Slovenské republiky. Popisuje historické události, které ovlivnily jejich současnou podobu, a uvedenou problematiku mapuje z několika možných hledisek. Z hlediska utváření struktury vzdělávacích soustav, způsobu řízení a financování školství a vzdělávací politiky. Mapuje důležité legislativní kroky a vydané vzdělávací dokumenty. V komparační části diplomová práce srovnává vzdělávací systémy obou zemí. Klade si za cíl najít odpověď, nakolik se od sebe tyto dva vzdělávací systémy za poslední čtvrtstoletí vzdálili a popsat určující charakteristiky současných rozdílů. Zároveň práce komparuje stav a vývoj vzdělávacích systémů České a Slovenské republiky ve vybraných indikátorech z pohledu přehledové studie mezinárodní organizace OECD Education at a Glance. Toto srovnání je provedeno v rámci desetiletého období a jako podklad slouží přehledové studie z let 2004, 2009 a 2014. KLÍČOVÁ SLOVA vzdělávací soustava, vzdělávání, Česká republika, Slovenská republika, vzdělávací politika, vývoj, komparace
Analýza využití práva jako nástroje pro řízení vzdělávací soustavy v ČR a vyhodnocení dopadů vybraných legislativních změn v letech 1990 - 2010
Heroldová, Eva ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím práva jako nástroje pro řízení vzdělávací soustavy v ČR a vyhodnocením dopadů vybraných legislativních změn na vzdělávací systém, přičemž sledované období je vymezeno roky 1990-2010. Tématem práce je právo jako nástroj vzdělávací politiky v ČR, sledování a posuzování záměrů a skutečnosti. Jedna část teoretické pasáže je věnována definicím a vysvětlení základních pojmů, se kterými autorka v dalších částech pracuje a využívá je. Teoretická část přináší stručnou analýzu vývoje prvních dvaceti let proměny školství po listopadovém převratu v roce 1989, popisuje stěžejní pokusy proměny vzdělávání a výchovy, zabývá se novelami školského zákona a příp. další legislativou, která měla vliv na školství a vzdělávání. Práce shrnuje nejen stěžejní legislativní úpravy ve vzdělávacím procesu v ČR v letech 1990- 2010. Zabývá se vzdělávacím systémem z pohledu kurikulárních dokumentů - Základní škola, Obecná škola a Národní škola, Rámcový vzdělávací program - a rovněž systémem řízení škol a jejich financování. Práce se soustřeďuje na základní a střední školství, akcentuje však školy základní. Na ty je zaměřena praktická část, v níž proběhly polostrukturované rozhovory s deseti řediteli škol. Jelikož byla práce zaměřena na tři základní problematické okruhy, tedy legislativu a...
Vývoj vzdělávacích soustav České a Slovenské republiky po rozdělení Československa v roce 1993
Francová, Lucie ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kaplanová, Jitka (oponent)
Diplomová práce mapuje vývoj vzdělávacích soustav České a Slovenské republiky po rozdělení Československa v roce 1993. Společný historický základ ve vzdělávací politice, je výchozím bodem sledování vývoje těchto vzdělávacích soustav. Práce si klade za cíl zmapovat a komparovat vývoj vzdělávacích soustav České a Slovenské republiky. Popisuje historické události, které ovlivnily jejich současnou podobu, a uvedenou problematiku mapuje z několika možných hledisek. Z hlediska utváření struktury vzdělávacích soustav, způsobu řízení a financování školství a vzdělávací politiky. Mapuje důležité legislativní kroky a vydané vzdělávací dokumenty. V komparační části diplomová práce srovnává vzdělávací systémy obou zemí. Klade si za cíl najít odpověď, nakolik se od sebe tyto dva vzdělávací systémy za poslední čtvrtstoletí vzdálili a popsat určující charakteristiky současných rozdílů. Zároveň práce komparuje stav a vývoj vzdělávacích systémů České a Slovenské republiky ve vybraných indikátorech z pohledu přehledové studie mezinárodní organizace OECD Education at a Glance. Toto srovnání je provedeno v rámci desetiletého období a jako podklad slouží přehledové studie z let 2004, 2009 a 2014. KLÍČOVÁ SLOVA vzdělávací soustava, vzdělávání, Česká republika, Slovenská republika, vzdělávací politika, vývoj, komparace
Marketingový výzkum soukromé střední školy se zaměřením na výuku sportovního managementu
Kotrba, Lukáš ; Šíma, Jan (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá spokojeností studentů soukromé střední školy G.A.P. education s výukou v oboru Ekonomika a podnikání se zaměřením na management sportovních klubů a obchodních firem. Cílem práce je zjistit spokojenost studentů této školy s poskytovanými službami, v závislosti na jejich očekávání. Práce se opírá o teorii související s daným tématem a na základě teoretických poznatků je jako vhodný nástroj zjišťování spokojenosti použit marketingový výzkum, založený na metodě dotazníkového šetření. Otázky jsou koncipovány ze dvou hledisek, z hlediska důležitosti jednotlivých faktorů a z hlediska spokojenosti s ním. Pro přehlednost jsou výsledky jednotlivých otázek dotazníku uvedeny pomocí grafů a jejich interpretace a na základě výsledků jsou vytvořeny závěry s doporučujícími prvky možných vylepšení. Klíčová slova Vzdělávací soustava, služby, spokojenost, spokojenost studentů, marketingový výzkum
Znalostní ekonomika a vzdělávání v ČR
Stolínová, Michala ; Šrédl, Karel (vedoucí práce) ; Otakar, Otakar (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je zjistit a následně porovnat finanční a lidské zdroje vložené do vzdělávání. Konkrétně se jedná o vložené investice do vzdělávání v České republice v porovnání s vybranými státy, a to z pohledu veřejných a soukromých výdajů vynaložených na vzdělávání a výdajů na vzdělávání jako procento HDP. Teoretická část práce, zaměřující se na význam vzdělávání pro společnost, lidské zdroje a lidský kapitál, vymezuje základní pojmy a stanovuje teoretický rámec práce. Analytická část práce spočívá ve zhodnocení vložených investic do vzdělávání na jednotlivých stupních studia a financování výzkumu a vývoje v České republice a následné porovnání s vybranými státy ze zemí OECD a EU28. Ze závěru práce, obsahující shrnutí a vyhodnocení předchozích částí práce, je zřejmý pokles vynaložených výdajů na vzdělávání vzhledem k HDP, kdy se ČR nachází pod průměrem zemí OECD. Tento trend může být zapříčiněn nízkým zájmem vlády o tento resort. Vývoj a výzkum přináší nové poznatky a technologie potřebné ke zvyšování produktivity jednotlivých států. ČR přikládá investicím do vývoje a výzkumu vzhledem k podílu GBARD na celkových veřejných výdajích dlouhodobě vyšší význam, než průměr zemí EU28.
Analýza vlivu středních škol na politické myšlení studentů
Schmödl, Jan ; Lechner, Tomáš (vedoucí práce) ; Jurčík, Radek (oponent)
Tato práce analyzuje vliv středních škol na politické myšlení studentů. Pro analýzu jsou využity teoretické koncepty předpokladů indoktrinace vzdělávací soustavy. Dále jsou představeny empirické indikátory, které mohou upozorňovat na indoktrinaci vzdělávací soustavy.A také je pro analýzu konstruován experiment, probíhající na 22 středních školách ve 3 regionech České republiky. Výsledky analýzy ukazují na skutečnost, že problém indoktrinace ve vzdělávací soustavě je velmi závažný, nicméně obtížně prokazatelný. V rámci analýzy se nepodařilo potvrdit vliv středních škol na politické myšlení studentů, ale podařilo se podat obraz o nebezpečnosti indoktrinace ve vzdělávací soustavě, o jejích aspektech, průvodních jevech a dopadech.
Vzdělávací soustava v Libereckém kraji a její vazba na trh práce
Čermáková, Renáta ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Květoň, Viktor (oponent)
Cílem diplomové práce s názvem Vzdělávací soustava v Libereckém kraji a její vazba na trh práce je analyzovat vzdělávací soustavu a zjistit, zda struktura vzdělávací soustavy odpovídá potřebám trhu práce v Libereckém kraji. Vzhledem k většímu vlivu absolventů středních škol je práce zaměřena především na zkoumání absolventů středních škol a jejich situace na trhu práce. Práce je rozdělena do pěti kapitol. V první kapitole jsou popsány základní pojmy z oblasti vzdělávání a trhu práce. Druhá kapitola se zabývá vzdělávací soustavou v České republice. Je zde také přiblížena legislativa z oblasti vzdělávání a základní koncepční dokumenty. Další část se zabývá trhem práce v České republice a související legislativou. Čtvrtá kapitola je zaměřena na Liberecký kraj a popis vzdělávací soustavy v tomto kraji, včetně situace absolventů na trhu práce. Poslední kapitola se zabývá trhem práce v Libereckém kraji a na závěr je popsána situace absolventů na trhu práce v tomto kraji. Z analýzy vyplynulo, že struktura vzdělávací soustavy v Libereckém kraji příliš neodpovídá potřebám trhu práce. V případě uměleckých oborů je návaznost vzdělávací soustavy a trhu práce lepší, jde však o obory s nevelkým počtem absolventů. U oblíbených oborů jako administrativa, ekonomika a turismus je v Libereckém kraji absolventů přebytek.
Vzájemný vztah a návaznost vzdělávání a trhu práce v ČR, případová studie Kolínsko
Kottnauerová, Šárka ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Krejčová, Nikola (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na průzkum vzájemného vztahu a návaznosti vzdělání a trhu práce na základě analýzy odborných zpráv a publikací. Práce odůvodňuje význam podpory vzdělávání s odkázáním na Strategii celoživotního učení ČR jako základního dokumentu pro oblast vzdělávání. Cílem práce je definovat a navrhnout možná opatření, která by vedla ke zlepšení současné situace ve vzdělávání v ČR v porovnání se zeměmi OECD, k větší spokojenosti studentů s kvalitou vzdělání a k dokonalejší přípravě studentů na budoucí povolání. Tato opatření jsou definována jak pro celou ČR, tak konkrétně pro Středočeský kraj s důrazem na okres Kolín. Poznatky z rozboru strategických dokumentů týkajících se vzdělávání jsou použity k návrhu možných doporučení pro připravovanou Strategii vzdělávací politiky ČR do roku 2020. Záměrem práce je nabídnout návrhy, které by mohly poskytnout zlepšení nedostatků současných strategických a koncepčních dokumentů a přispět tak ke zlepšení celkové úrovně vzdělání. Teoretická část diplomové práce je orientována na základní pojmy a východiska v oblasti vzdělávání, na popis českého vzdělávacího systému, na rozbor jeho současného stavu a regionální rozdíly vzdělávací struktury krajů. Dále je zaměřena na vzdělanostní strukturu populace ČR a její regionální disparity. Při průzkumu vzájemné souvislosti vzdělání a trhu práce je posouzena návaznost Strategie regionálního rozvoje 2014-2020 a Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2020. Praktická část je věnována popisu a vyhodnocení stavu vzdělávací soustavy Středočeského kraje se zaměřením na Kolínsko. Doporučení pro okres Kolín vycházejí z celkové charakteristiky situace na trhu práce v okrese, z vývoje počtu uchazečů o zaměstnání a z analýzy skupiny obyvatel ohrožené nezaměstnaností v okrese Kolín. V práci jsou využity materiály Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, Ministerstva práce a sociálních věcí, KÚ Středočeského kraje, data Českého statistického úřadu a data krajské pobočky Úřadu práce ČR. V diplomové práci jsou uplatněny metody rešerše, komparace a analýzy a syntézy získaných poznatků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.