Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Znalostní ekonomika a vzdělávání v ČR
Stolínová, Michala ; Šrédl, Karel (vedoucí práce) ; Otakar, Otakar (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je zjistit a následně porovnat finanční a lidské zdroje vložené do vzdělávání. Konkrétně se jedná o vložené investice do vzdělávání v České republice v porovnání s vybranými státy, a to z pohledu veřejných a soukromých výdajů vynaložených na vzdělávání a výdajů na vzdělávání jako procento HDP. Teoretická část práce, zaměřující se na význam vzdělávání pro společnost, lidské zdroje a lidský kapitál, vymezuje základní pojmy a stanovuje teoretický rámec práce. Analytická část práce spočívá ve zhodnocení vložených investic do vzdělávání na jednotlivých stupních studia a financování výzkumu a vývoje v České republice a následné porovnání s vybranými státy ze zemí OECD a EU28. Ze závěru práce, obsahující shrnutí a vyhodnocení předchozích částí práce, je zřejmý pokles vynaložených výdajů na vzdělávání vzhledem k HDP, kdy se ČR nachází pod průměrem zemí OECD. Tento trend může být zapříčiněn nízkým zájmem vlády o tento resort. Vývoj a výzkum přináší nové poznatky a technologie potřebné ke zvyšování produktivity jednotlivých států. ČR přikládá investicím do vývoje a výzkumu vzhledem k podílu GBARD na celkových veřejných výdajích dlouhodobě vyšší význam, než průměr zemí EU28.

Viz též: podobná jména autorů
1 Stolínová, Markéta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.