Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Formy a vývoj kolaborace ve Vichy 1940-1944
Šrédlová, Petra ; Matějka, Ondřej (vedoucí práce) ; Emler, David (oponent)
Formy a vývoj kolaborace ve Vichy 1940-1944 Petra Šrédlová Abstrakt Bakalářská práce pojednává o různých druzích kolaborace Francie s Německem během let 1940 až 1944. Zaměřuje se na tři nejpodstatnější druhy kolaborace, a to státní, ekonomickou a kolaboracionismus. Práce je rozdělena do tří kapitol o jednotlivých druzích kolaborace, přičemž každá z nich se člení na podkapitoly mapující jejich chronologický vývoj. Státní a ekonomická kolaborace probíhaly na vládní úrovni Vichy, přičemž vláda nezastávala postoj totální kolaborace. V případě kolaboracionismu se jedná o ideové následování nacistického Německa, kdy kolaboracionisté zastávali absolutní kolaboraci. Cílem této práce je analýza chronologického průběhu jednotlivých druhů kolaborace se zaměřením na rozbor proměn postojů jednotlivých aktérů. Jejich přístup se měnil především v závislosti na externím faktoru válečných úspěchů Německa, které se s postupem války snižovaly, a také v závislosti na zvyšujících se německých požadavcích především v ekonomické oblasti. Práce také sleduje otázku efektivity jednotlivých druhů kolaborace s ohledem na motivy, které Vichy ke kolaboraci vedly. Kolaboracionismus se od státní a ekonomické kolaborace liší především svým oddaným přístupem vůči Německu, kdy na rozdíl od vlády Vichy, která s blížícím se koncem války...
Postoj katolické církve k režimu ve Vichy
Jägerová, Julie ; Suchánek, Drahomír (vedoucí práce) ; Horčička, Václav (oponent)
Předkládaná práce se zabývá vztahem katolické církve a režimu, který se etabloval na části území dnešní Francie během druhé světové války. Cílem práce je postihnout hlavní příčiny postoje katolické církve k vichystické Francii, který obecně bývá hodnocen jako velice kladný. Rovinou, ve které bude tento problém zkoumán, je sféra episkopátu. Ostatní rozměry bádání, jako je vztah kněží, řeholních řádů či věřících k Francouzskému státu, jsou vynechány vzhledem k nedostatku prostoru. V práci je kladen důraz na tři základní problémy. Nejprve je rozebráno sbližování režimu a církve, které je vzápětí dáno do kontrastu s momenty, kdy církev s režimem nebyla v jednomyslné shodě. Závěr práce tvoří kapitola, která se věnuje poválečnému doznění událostí, tedy očistě francouzské katolické hierarchie. Klíčová slova katolická církev, Francie, Vichy, druhá světová válka, odboj, kolaborace, antisemitismus, holocaust, Alfred Baudrillart, Pierre-Marie Gerlier
Marketingová analýza dermokosmetických leaderů v České republice
Třískalová, Pavlína ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Hřídelová, Karla (oponent)
Tématem mé bakalářské práce je Marketingová analýza dermokosmetických leaderů v České republice. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První tři kapitoly hovoří postupně o marketingu, značce a její roli v marketingu a teoreticky vymezují marketingový výzkum trhu. Čtvrtá kapitola pak představuje dermokosmetický trh v ČR. Poslední kapitola se zabývá terénním šetřením (dotazník a Mystery Shopping), které slouží ke zjištění samotného cíle bakalářské práce. Cílem je zjistit korelaci mezi značkou doporučovanou lékárníkem v Praze a povědomím o značce mezi konečným spotřebitelem.
Formy a vývoj kolaborace ve Vichy 1940-1944
Šrédlová, Petra ; Matějka, Ondřej (vedoucí práce) ; Emler, David (oponent)
Formy a vývoj kolaborace ve Vichy 1940-1944 Petra Šrédlová Abstrakt Bakalářská práce pojednává o různých druzích kolaborace Francie s Německem během let 1940 až 1944. Zaměřuje se na tři nejpodstatnější druhy kolaborace, a to státní, ekonomickou a kolaboracionismus. Práce je rozdělena do tří kapitol o jednotlivých druzích kolaborace, přičemž každá z nich se člení na podkapitoly mapující jejich chronologický vývoj. Státní a ekonomická kolaborace probíhaly na vládní úrovni Vichy, přičemž vláda nezastávala postoj totální kolaborace. V případě kolaboracionismu se jedná o ideové následování nacistického Německa, kdy kolaboracionisté zastávali absolutní kolaboraci. Cílem této práce je analýza chronologického průběhu jednotlivých druhů kolaborace se zaměřením na rozbor proměn postojů jednotlivých aktérů. Jejich přístup se měnil především v závislosti na externím faktoru válečných úspěchů Německa, které se s postupem války snižovaly, a také v závislosti na zvyšujících se německých požadavcích především v ekonomické oblasti. Práce také sleduje otázku efektivity jednotlivých druhů kolaborace s ohledem na motivy, které Vichy ke kolaboraci vedly. Kolaboracionismus se od státní a ekonomické kolaborace liší především svým oddaným přístupem vůči Německu, kdy na rozdíl od vlády Vichy, která s blížícím se koncem války...
Postoj katolické církve k režimu ve Vichy
Jägerová, Julie ; Suchánek, Drahomír (vedoucí práce) ; Horčička, Václav (oponent)
Předkládaná práce se zabývá vztahem katolické církve a režimu, který se etabloval na části území dnešní Francie během druhé světové války. Cílem práce je postihnout hlavní příčiny postoje katolické církve k vichystické Francii, který obecně bývá hodnocen jako velice kladný. Rovinou, ve které bude tento problém zkoumán, je sféra episkopátu. Ostatní rozměry bádání, jako je vztah kněží, řeholních řádů či věřících k Francouzskému státu, jsou vynechány vzhledem k nedostatku prostoru. V práci je kladen důraz na tři základní problémy. Nejprve je rozebráno sbližování režimu a církve, které je vzápětí dáno do kontrastu s momenty, kdy církev s režimem nebyla v jednomyslné shodě. Závěr práce tvoří kapitola, která se věnuje poválečnému doznění událostí, tedy očistě francouzské katolické hierarchie. Klíčová slova katolická církev, Francie, Vichy, druhá světová válka, odboj, kolaborace, antisemitismus, holocaust, Alfred Baudrillart, Pierre-Marie Gerlier
Internetový marketing pro značku Vichy
Rusková, Ivana ; Stříteský, Václav (vedoucí práce) ; Shamma, Marvan (oponent)
Cílem práce je na základě provedených analýz identifikovat slabé stránky využívaných nástrojů Internetového marketingu značky Vichy se zaměřením na značku Normaderm a následně navrhnout doporučení z pohledu budoucích kampaní. První část práce začíná obecným představením značky Vichy a značky Normaderm. V druhé části práce jsou popsány jednotlivé nástroje Internetového marketingu, které značka Vichy využívá, následovaná detailní analýzou jednotlivých nástrojů ze dvou posledních kampaní značky Normaderm. Nástroje marketingu jsou hodnoceny jak z pohledu běžného uživatele, tak z pohledu marketéra. Bylo využito interních dat vytěžených z reklamních a měřících systémů společnosti L'Oréal. Ve finální časti práce je rozebrán současný stav internetového marketingu značky Vichy a značky Normaderm a formulována doporučení do budoucna.
Strategie značky Vichy se zaměřením na český trh.
Srnka, Karel ; Postler, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá strategií značky Vichy na českém trhu. Hlavním tématem je analýza postavení značky Vichy na trhu dermokosmetiky v České republice a návrhy na její zlepšení. V první kapitole diplomové práce je čtenář uveden do problematiky marketingu, značky a jejího významu v marketingu. V této kapitole jsou podrobně rozebrány takové pojmy, jako je image, insight, hodnota a prvky značky a zároveň vysvětlen rozdíl mezi značkou a brandem. Na druhou kapitolu, která se zabývá strategickým řízením značky, navazuje kapitola třetí, kde jsou podrobně rozebrány jednotlivé součásti marketingového mixu a komunikační strategie. Praktická část práce začíná kapitolou čtvrtou, ve které je čtenář postupně seznámen se společností L'Oréal, její historií a strukturou, dále se strukturou divize aktivní kosmetiky. V této kapitole je konkrétněji popsána i historie značky Vichy a její inovovaném uvedení v roce 2009. Pátá kapitola popisuje konkrétní situaci na trhu dermokosmetiky, vymezuje největší konkurenci značky Vichy a konkrétně popisuje aktivity značky Vichy na jednotlivých částech marketingového a komunikačního mixu. Tento popis je podkladem pro část poslední. Ta uvádí konkrétní doporučení, kterými zlepšit strategii značky. Tato doporučení jsou opět načrtnuta podle jednotlivých součástí marketingového a komunikačního mixu. Celá práce je ukončena závěrem, ve kterém jsou zmíněny nejzásadnější části diplomové práce.
Vichy v zrcadle svědomí francouzského národa
Křížová, Anna ; Nechvátal, Martin (vedoucí práce) ; Veselý, Zdeněk (oponent)
Během druhé světové války byla Francie rozdělena na okupovanou a neokupovanou zónu. V neokupované zóně vládl autonomní režim, jehož oficiální sídlo bylo ve městě Vichy. Představitelé vichistického režimu kolaborovali s nacisty a prováděli protižidovskou politiku. Po válce generál de Gaulle v zájmu nastolení jednoty prohlásil režim ve Vichy za neplatný. Poté, co byla provedena částečná očista francouzské společnosti od válečných kolaborantů, byla vichistická epizoda vymazána z dějin Francie. Na začátku sedmdesátých let se ve Francii začaly objevovat tendence k hledání skutečného průběhu období válečné okupace. Příkladem bylo natočení filmu Le Chagrin et la Pitié či vydání francouzského překladu knihy Roberta Paxtona La France de Vichy. Od počátku devadesátých let francouzští intelektuálové usilovali o to, aby političtí představitelé oficiálně uznali odpovědnost Francie za zločiny Vichy. K tomuto aktu došlo v roce 1995 prezidentem republiky Jacquesem Chiracem. Paralelně s diskuzí o vichistické minulosti ve francouzské společnosti se odehrával boj o spravedlivé potrestání válečných kolaborantů za zločiny proti lidskosti. Paul Touvier, bývalý milicionář, byl odsouzen v roce 1994 a Maurice Papon, bývalý úředník vichistického režimu, v roce 1998.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.