Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 110 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Demonstrační program simulace precedenční syntaktické analýzy
Pichler, Libor ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Lukáš, Roman (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vývojem a tvorbou aplikace sloužící k výuce precedenční syntaktické analýzy. Hlavním úkolem práce bylo vytvořit demonstrační program, který obsahuje uživatelské rozhraní a přehlednou a srozumitelnou formu vysvětluje problematiku uvedeného tématu. Bylo využito multiplatformní knihovny pro uživatelské rozhraní, čímž je zaručena přenositelnost mezi různými operačními systémy. Ve vývoji byl také zohledněn případ použití aplikace pro výuku zahraničních studentů. Ve výsledku, aplikace demonstruje všechny klíčové momenty precedenční syntaktické analýzy.
Grafický výukový systém
Hotař, Roman ; Seeman, Michal (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Účelem této diplomové práce je přiblížit problematiku návrhu výukového software pro výuku algoritmizace. Práce přistupuje k problému, jak z teoretického hlediska vzdělávání se a učení se novým věcem, tak z praktického pohledu důležitého pro osvojení si procesu algoritmizace. Zabývá se také stavem výuky algoritmizace na českých školách a popisuje výsledný program, který byl v rámci diplomového projektu vytvořen. Přínos této práce spočívá ve shrnutí požadavků, kladených na daný software a implementaci softwaru tohoto typu, na kterém lze názorně demonstrovat problémy a požadavky návrhu programů tohoto druhu. V práci jsou také popsány reakce pedagogů na vytvořenou aplikaci.
Vizualizace principů protichybového zabezpečení blokovými a cyklickými kódy
Fančal, Petr ; Číž, Radim (oponent) ; Šilhavý, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce seznamuje s principy protichybového zabezpečení lineárními blokovými a cyklickými systematickými kódy a jejich vizualizace pomocí výukového programu. První část práce obsahuje ucelený teoretický základ principů protichybového zabezpečení a vlastnosti lineárních blokových a cyklických systematických kódů. Druhá část popisuje samotný výukový program, realizovaný v grafickém prostředí GUI programu MATLAB. Tato aplikace krok za krokem vizualizuje dílčí části výpočtů při zabezpečení, detekci i opravě chyb. Jejím hlavním přínosem je využití jako názorné výukové pomůcky.
Deferred Shading
Starý, Petr ; Švub, Miroslav (oponent) ; Jošth, Radovan (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou návrhu a implementace výukového programu pro demonstraci techniky deferred shading a jejich možností. Intuitivní a interaktivní formou se snaží vysvětlit principy osvětlování a stínování pouze viditelných pixelů obrazu na základě atributové mapy vytvořené při rasterizaci geometrie. Zpracování geometrie je tedy kompletně odděleno od samotného procesu stínování.
Podpora výuky litevštiny
Kunetka, Martin ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Grulich, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce analyzuje požadavky na program pro podporu výuky cizího jazyka. Dále rozebírá jednotlivé aspekty litevštiny a snaží se v návaznosti na poznatky z obou částí navrhnout strukturu a funkcionalitu programu pro podporu výuky litevštiny. Návrh je následně implementován a je zkoumáno vyhovění původním záměrům.
Výukový program pro demonstraci řešení viditelnosti 3D objektů
Juřica, Dalibor ; Šiler, Ondřej (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Cílem tohoto projektu není vytvoření aplikace schopné řešení viditelnosti objektů 3D scény, ale aplikace, jenž dokáže principy řešení viditelnosti 3D objektů zobrazit. Demonstrace budou navrženy tak, aby byly i pro neznalého uživatele zcela zřetelné, nedělaly uživateli problém principy demonstrovaných algoritmů pochopit a následující dostudování látky na základě znalostí z demonstrací bylo pro uživatele plně pochopitelné.
Design výukové konzole
Hadáček, Milan ; Buganská, Tamara (oponent) ; Karásek, David (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout design multifunkční výukové konzole. Práce obsahuje několik variantních studií, barevných nárvhů a konkrétní tvarové provedení. Zahrnuje určitý vývoj v oblasti polohovacích a multifunkčních zařízení. Vlastní práce se zabývá konkrétním tvarovým řešením multidotekové výukové konzole. Je zde řešen i sedák v podobě rehabilitačního míče. Součástí práce je i několikatiminutový video sestřih z oblasti interaktivních médií.
Vyukový program pro demonstraci ořezávání 2D objektů a vyplňování 2D uzavřených oblastí
Novotná, Lenka ; Švub, Miroslav (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a vývojem aplikace pro demonstraci ořezávání a vyplňování 2D uzavřených oblastí. Jsou zde popsány jednotlivé algoritmy, jejich vlastnosti a vzájemné rozdíly. Aplikace byla navrhnuta tak, aby názorným způsobem ukázala právě tyto vzájemné odlišnosti a usnadnila jejím budoucím uživatelům pochopení této problematiky.
Demonstrační program konstrukce LL tabulky
Choleva, Ondřej ; Křivka, Zbyněk (oponent) ; Zámečníková, Eva (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a následnou implementací výukové aplikace pro konstrukci LL tabulky na bázi zadané gramatiky. Tato tabulka je využívaná prediktivním syntaktickým analyzátorem. Součástí této aplikace je i ukázka syntaktické analýzy s využitím zkonstruované tabulky. Aplikace umožňuje krokování všech dílčích algoritmů a jejich zobrazení v grafickém uživatelském rozhraní. Při vývoji byl zohledněn požadavek na přenositelnost výběrem vhodné multiplatformní knihovny.
Výukový program pro demonstraci rasterizace 2D objektů
Krupička, Vojtěch ; Kubíček, Radek (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problémem rasterizace vektorových objektů na zobrazovacích zařízeních (např. monitoru počítače). Rasterizace je jedním z nejdůležitějších jevů v počítačové grafice. Pro jeho pochopení je potřebná znalost matematických rovnic a vzorců jimiž jsou příslušné vektorové objekty popsány. Pro názornou demonstraci rasterizace vznikl výukový program, který jednoduchou cestou seznámí uživatele s principem rasterizace vybraného vektorového objektu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 110 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.