Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 199 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Akademické náměstí - Fakulta výtvarných umění
Smejkal, Jan ; Kyselka,, Mojmír (oponent) ; Nový, Alois (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je architektonická studie budovu fakulty výtvarných umění VUT v Brně. Stavební parcela se nachází na rozhraní městských částí, Brno – Střed a Brno – Žaovřesky a je vymezena ulicemi Veveří, Šumavská a Bulínova. Projekt navazuje na studii z předmětu TG02, který se zabýval návrhem fakulty soudního inženýrství. Výsledná práce tedy řeší obě fakulty včetně společného zázemí. Součástí areálu jsou podzemní garáže požadované městem a nahrazující zastavěnou plochu pozemku. Hlavní myšlenkou bylo vytvoření objektu, který bude respektovat okolní blokovou zástavbu a vymezí se k okolním rušným ulicím, čímž uvnitř vytvoří menší náměstí. Výsledkem jsou dvě šestipodlažní budovy fakult respektující uliční čáru, spojené dvoupodlažním objektem s atriem.
Návrh multimediální podpory prezentace firmy
Raszka, David ; Mráček, Pavel (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
Práce se snaží analyzovat stávající situaci v oblasti multimediálních prezentací vysokých škol. Součástí této práce je i návrh multimediální prezentace ve formě videoklipů, které byly realizovány v rámci této práce a následně analyzovány a vyhodnoceny.
Postoje vysokoškolských studentů v České republice k daním
Staňková, Natálie
Staňková, N., Postoje vysokoškolských studentů v České republice k daním. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Bakalářská práce se zabývá tématem postojů vysokoškolských studentů v České republice k daním. Cílem práce bylo zjistit, zda postoje k daním závisí na úrovni daňové gramotnosti. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá zejména definicí pojmu daň, popsáním finanční a daňové gramotnosti a zahrnuje také literární rešerši zahraničních studií, které se zabývají tématem postojů studentů k daním. Praktická část je zaměřena na vyhodnocení úrovně daňové gramotnosti a postojů k daním u studentů vysokých škol v České republice. Data byla sbírána dotazníkovým šetřením a byla vyhodnocena pomocí statistických metod. Na základě zjištěných výsledků byly vyhodnoceny naformulované hypotézy, které byly následně porovnány s výsledky vybraných zahraničních studií.
Vliv zdražení jízdného na studenty brněnských universit
Mladonický, Kryštof
Cílem práce bylo prozkoumat dopady rozhodnutí vlády o změně studentské slevy na MHD pro studenty brněnských vysokých škol. Zároveň zjistit, kolik studentů do Brna dojíždí a jak se jich tato změna dotkne. Případně navrhnout opatření na podporu těchto studentů. V průběhu výzkumu, byli studenti dotazováni prostřednictvím anonymních dotazníků (103 studentů) nebo prostřednictvím osobních rozhovorů (32 studentů). Také zjistit, zda tato změna ovlivní studenty v jejich osobním životě na jejich finanční stránce nebo jejich rozhodování o používání veřejné dopravy. Pro některé studenty to znamenalo omezení výdajů na dopravu. Byl navržen bodový systém pro možnost finanční podpory dojíždějících studentů, který by mohl být využit v regionálním rozvoji k přilákání talentovaných studentů, kteří si kvůli snazší a levnější dostupnosti vybírají jiné vysoké školy.
Česká kultura očima zahraničních studentů českých vysokých škol (pražské vysokoškolské prostředí)
Votavová, Radka ; Šatava, Leoš (vedoucí práce) ; Pargač, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje české kultuře očima zahraničních studentů českých vysokých škol v pražském prostředí a byla vypracována na základě terénního výzkumu a studiu dostupné literatury. Text je řazen do šesti základních kapitol. Úvodní kapitola představuje téma a strukturu práce. Druhá kapitola se věnuje studované literatuře a respondentům. Ve třetí je popsána metodika práce, především terénního výzkumu, který proběhl ve formě dotazníkového šetření a rozhovorů se zahraničními studenty. Teoretická část zavádí důležité pojmy a obsahuje popis života a možností zahraničních studentů. Empirická část zpracovává výsledky proběhlého terénního výzkumu. V závěrečné kapitole je shrnuta bakalářské práce.
Hodnocení kvality vzdělávání a možnosti dosažení vzdělání českou veřejností – srpen/září 2023
Kyselá, Monika
Pravidelný výzkum CVVM realizovaný od srpna do září 2023 zjišťoval názory české veřejnosti starší 15 let na úroveň vzdělávání na jednotlivých typech škol, zdali je v ČR každému umožněno dosáhnout vzdělání odpovídajícího jeho schopnostem, hodnocení jejich dosavadního školního vzdělávání, zda by se děti s různými charakteristikami měly či neměly vzdělávat společně v běžných třídách a také postoje k různým opatřením, která ve školství byla zavedena, nebo se o jejich možném zavedení hovoří.\n\nHodnocení úrovně vzdělávání na všech typech škol, které jsou součástí vzdělávací soustavy ČR, zůstává dlouhodobě kladné. Nejlépe je hodnocená úroveň vzdělávání u gymnázií (64 % kladných hodnocení), základních škol (63 %) a vysokých škol (61 %), nejhůře u středních odborných učilišť, přesto i zde převažuje kladné hodnocení (51 %).
Komunikační mix konkrétního produktu
Morkesová, Zuzana ; Kaňovská, Lucie (oponent) ; Mráček, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá komunikačním mixem pro konkrétní program zaměřený na vesmírné technologie. V rámci práce jsou specifikovány teoretické poznatky obecně v oblasti marketingové komunikace a také specifika marketingové komunikace pro vysoké školy. Analytická část je zaměřena na konkurenci v rámci Evropy, polostrukturované rozhovory se současnými studenty programu a zahrnuje i rozhovor s manažerem Brno Space Cluster, což označuje uskupení firem, které působí v rámci Brna v kosmickém průmyslu. Na základě analýzy je navržen komunikační mix pro program a v úplném závěru práce se nachází komunikační manuál pro program Space Application.
Jak vnímá generace Z komunistický režim v Československu?
Pilná, Bára ; Kubátová, Hana (vedoucí práce) ; Daušová, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá, jaký postoj zaujímá generace Z vůči bývalému komunistickému režimu. V první části nejprve seznamuje čtenáře s komunistickou historií Československa, pak s komunismem jako ideologií a také revizionismem. V další části jsou popsány metody, které byly využity k získání dat. Na základě těchto dat je pak ve třetí části práce ověřována pravdivost stanovených hypotéz. Ty mají za cíl zjistit postoj generace Z vůči komunismu a zda v jeho vnímání hraje roli i obor studia na vysoké škole daného jedince.
Integrace zahraničních vědecko-výzkumných a akademických pracovníků v České republice
FICHTNEROVÁ, Eva
Zahraniční odborníci ve vysokoškolských a výzkumných institucích garantují mezinárodní vědeckou spolupráci a kvalitu vzdělávacích programů. Existují překážky, které mají negativní vliv na jejich kvalitu života, brání jim v zapojení do pracovního procesu v novém sociálním prostředí a v odvádění odborného a vědeckého výkonu, což ovlivňuje nejen jejich životní pohodu a zdraví, ale i konkurenceschopnost zaměstnavatele. Oblast služeb pro cizince na akademické půdě není v České republice systematicky zkoumána, a proto není dostatečný teoretický základ, informace či postupy doporučené k procesu jejich integrace. Chybí nastavení systému služeb a pravidel zahrnujících interkulturní a etické přístupy pro adaptaci v novém prostředí. Cílem této disertační práce bylo zjistit vybrané aspekty integrace zahraničních vědecko-výzkumných a akademických pracovníků ve vědecko-výzkumných a vysokoškolských institucích v České republice. Byl zvolen kvantitativní výzkum, výzkumným nástrojem byl dotazník, osloveny byly všechny veřejné vysoké školy v České republice a Akademie věd České republiky. Byla získána zpětná vazba od 221 respondentů. Data byla analyzována v programu SASD 1.4.10. a SPSS, verzi 24 a doplněna kvalitativním výzkumem ? kódováním odpovědí na otevřené otázky v programu Atlas.ti. Analýzy prokázaly statistické souvislosti mezi proměnnými, odkryly problematické oblasti a nedostatky v pracovní, sociální a kulturní integraci zahraničních odborníků. Jako největší překážky respondenti označovali složitou administrativu, český jazyk jako jediný jazyk úředního jednání, problémy se zajištěním základních životních potřeb (ubytování, školská zařízení, zdravotní péče), ale poukázali i na sociokulturní odlišnosti. Identifikovali nedostatky v poskytovaných službách, které se v současné době různí svou kvalitou a jsou odlišné na každé instituci. Jedná se o první a velmi unikátní zpětnou vazbu s příklady, která by měla vést k dalšímu výzkumu v této oblasti a inkorporaci praxe založené na důkazech v rámci integračních strategií. Výsledkem disertační práce jsou nejen zjištěné vybrané aspekty integrace, ale také doporučení pro implementaci komplexních integračních služeb pro zahraniční odborníky znevýhodněné cizím prostředím, které pomohou v odbourávání překážek a podpoří tvorbu opatření a pravidel pro řešení dilemat vznikajících z rozličnosti kultur, společenských hodnot a náboženství. Praktickým dopadem doporučeného konceptu by měli být spokojení zahraniční zaměstnanci s dobrým psychickým i fyzickým zdravím a předpokladem bezproblémové integrace do naší společnosti. Vysoká úroveň kvality života ve vědeckém i akademickém prostředí tak bude moci garantovat zvyšování excelence ČR na poli vzdělávání, vědy a výzkumu. Zjištěné skutečnosti by měly být impulsem pro další interkulturní vzdělávání a prohlubování internacionalizačních snah na domácí půdě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 199 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.