|
Po stopách Střední odborné školy a Středního odborného učiliště v Písku
TITLOVÁ, Lenka
Tématem této bakalářské práce je zmapování historie učňovského školství v Písku a jeho další vývoj až po současnost. Zjistit jakým způsobem bylo učňovské školství realizováno, jaké byly preferovány obory na začátku a jaké se udržely během 20. století až do současnosti. Teoretická část je zaměřena na historický vývoj učňovského školství v Čechách od druhé poloviny 18. století až po současnost. Práce pojednává v několika kapitolách, jakým způsobem bylo učňovské školství poznamenáno dvěma světovými válkami, jak přežilo dobu normalizace a jakými změnami prošlo po roce 1989. Praktická část je zaměřena na vznik živnostenské školy v Písku, její historický vývoj od založení po současnost. Práce bude vycházet z prvozdrojů, kronik a archivních dokumentů školy. Pro účely práce byla provedena obsahová analýza archivních dokumentů a dalších prvozdrojů. Stejně tak jako kvalitativní výzkum sestávající z osobních moderovaných rozhovorů s pamětníky školy i stávajícími studenty.
|
| |
|
Založení České zahradnické akademie-Mělník a její současnost
Šrubařová, Svatava ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Bakalářská práce se zabývá založením České zahradnické akademie-Mělník a její současností. Teoretická část seznamuje s historií Mělníka a představuje vybrané místní vinaře. Popisuje založení první vinařsko-ovocnářské školy na Mělníku, organizaci výuky, např. podobu přijímacích zkoušek, vyučovací předměty, odborný výcvik, pedagogický sbor, závěrečné zkoušky. Zaměřuje se také na seznámení se školou v současné době, popisuje přijímací zkoušky, studijní obory, vyučovací předměty, odborný výcvik, úspěchy školy. Součástí je i pohled na školu z hlediska didaktického a společenského. V úvodu praktické části je provedeno porovnání školy, jaká byla při jejím otevření a jaká je škola v současnosti. V této části jsou také rozhovory se současnou ředitelkou a absolventem této školy. KLÍČOVÁ SLOVA Způsob výuky na škole, odborné vzdělání, maturitní obory, učební obory, vyučovací předměty na škole.
|
| |
| |
| |
| |
| |