Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Integrace dítěte s Aspergerovým syndromem v běžné třídě primární školy
Hornová Kajgrová, Andrea ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je poskytnout ucelený obraz problematiky vzdělávání a integrace dětí s Asp. syndromem v běžných školách. Předat vlastní zkušenosti, které jsem získala při práci s těmito dětmi. Zmapovat názory učitelů s integrováním žáků a toto vše doplnit názorem odborníka. Práce bude rozdělena na dvě základní části - teoretickou a empirickou. V teoretické budu popisovat problematiku a vycházet ze současného trendu k integraci. Empirická část bude složena z rozhovoru s odborníkem, pak dotazníku pro učitele primárních škol a kazuistiky chlapce, se kterým jsem pracovala. Použitými metodami v praktické části je hlavně rozhovor a dotazník. Klíčová slova: Aspergerův syndrom, dětský autismus, poruchy autistického spektra, charakteristické projevy, diagnostika, screeningové a diagnostické nástroje, vzdělávání, integrace
Edukační schopnosti sester - teorie a praxe
Novotná, Tatiana ; Tomová, Šárka (vedoucí práce) ; Javůrková, Alena (oponent)
Ve své bakalářské práci se zabývám tématem "Edukační schopnosti sester - teorie a praxe". Cílem práce je přiblížit tematiku edukace, zjistit úroveň teoretických vědomostí sester v oblasti edukace pacientů, pracujících na klinikách chirurgických oborů Fakultní nemocnice Královské Vinohrady, a pokusit se zjistit úroveň kvality prováděné edukace na základě dotazníkového šetření a spokojenosti pacientů. Bakalářská práce je rozdělená na část teoretickou a část empirickou. Teoretická část obsahuje náhled do historie pedagogiky a vývoje edukace, popisuje základní pojmy edukace a edukační determinanty, které nám pomáhají pochopit danou tématiku. Přibližuje náročnou práci sester - edukátorek, které k poskytování edukační činnosti musí ovládat edukační proces, rozumět problematice ve které edukují, též ovládat umění komunikace s pacientem. Praktická část je zaměřena na kvantitativní průzkum formou dotazníkového šetření, které bylo provedeno ve Fakultní nemocnici Královské Vinohrady. Výsledky dotazníkového šetření jsou prezentovány v tabelárních a grafických přehledech. Vybraná část získaných dat je statisticky zpracována, v diskuzi je proveden rozbor výsledků šetření. Výsledky práce potvrzují, že pacienti jsou spokojeni s prováděnou edukací. Ukázalo se, že teoretické vědomosti sester a spokojenost pacientů...
Integrace dítěte s Aspergerovým syndromem v běžné třídě primární školy
Hornová Kajgrová, Andrea ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je poskytnout ucelený obraz problematiky vzdělávání a integrace dětí s Asp. syndromem v běžných školách. Předat vlastní zkušenosti, které jsem získala při práci s těmito dětmi. Zmapovat názory učitelů s integrováním žáků a toto vše doplnit názorem odborníka. Práce bude rozdělena na dvě základní části - teoretickou a empirickou. V teoretické budu popisovat problematiku a vycházet ze současného trendu k integraci. Empirická část bude složena z rozhovoru s odborníkem, pak dotazníku pro učitele primárních škol a kazuistiky chlapce, se kterým jsem pracovala. Použitými metodami v praktické části je hlavně rozhovor a dotazník. Klíčová slova: Aspergerův syndrom, dětský autismus, poruchy autistického spektra, charakteristické projevy, diagnostika, screeningové a diagnostické nástroje, vzdělávání, integrace
Význam speciálně pedagogických center v oblasti vzdělávání dětí s mentálním postižením
Vejdělková, Monika ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Charyparová, Michaela (oponent)
Práce se zabývá významem speciálně pedagogických center v oblasti vzdělávání dětí s mentálním postižením. V teoretické části diplomové práce je význam speciálně pedagogických center v oblasti vzdělávání dětí s mentálním postižením zprostředkován skrze výčet a popis jejich činností. Zároveň jsou v teoretické části diplomové práce popsány současné možnosti vzdělávání dětí s mentálním postižením v České republice a vyloženy základní pojmy z problematiky mentálního postižení u dětí. Empirická část diplomové práce (empirické šetření) sleduje význam speciálně pedagogických center z pohledu rodičů dětí s mentálním postižením, resp. skrze jimi vnímané dopady intervence Speciálně pedagogického centra v Ústí nad Labem na vybrané kategorie oblasti vzdělávání dětí s mentálním postižením. Pohled na význam speciálně pedagogických center v oblasti vzdělávání dětí s mentálním postižením v závěru práce doplňují kasuistiky tří klientů Speciálně pedagogického centra v Ústí nad Labem, na nichž je představena praktická činnost speciálně pedagogických center v různých fázích spolupráce s dětmi s mentálním postižením a jejich rodinami.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.