Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Subjektivně popisované dopady Lesson Study na profesní rozvoj učitelů základní školy: kvalitativní výzkum
Valínová, Veronika ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent)
Diplomová práce se zabývá subjektivním popisem dopadů tzv. Lesson Study na profesní rozvoj učitelů. Cílem práce je uvést do českého prostoru Lesson Study jako specifickou formu dalšího vzdělávání učitelů založenou na spolupráci učitelů při zkvalitňování výuky prostřednictvím plánování, realizace a reflexe vyučovací hodiny. Lesson Study vychází z japonského školského prostředí, v českém prostředí je ovšem doposud neprobádanou formou formou profesního rozvoje. Práce se dělí na dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část na základě odborné literatury popisuje počátky Lesson Study, její postupný vývoj, charakteristiku a také implementaci mimo japonské prostředí. Empirická část poté pomocí vlastního kvalitativního výzkumu identifikuje subjektivně vnímaná pozitiva a negativa Lesson Study pro profesní rozvoj učitelů, kteří byli přímými účastníky realizace. Výzkum byl realizován na druhém stupni základní školy v Praze ve školním roce 2023/2024. Hlavní metodu sběru dat představoval polostrukturovaný rozhovor, který byl veden se sedmi učiteli. Mezi hlavní přínosy učitelé uvádějí spolupráci, interaci vyučovacích hodin a propojenost s přímou výukou žáků. Nejčastější překážkou pro implementaci Lesson Study je vnímaná časová náročnost celého cyklu, který je v práci podrobně popsán. Mezi respondenty byli...
Podpora profesního rozvoje učitelů jako nástroj zvyšování kvality školy
Breníková, Jana ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent) ; Vítečková, Miluše (oponent)
Disertační práce je koncipována jako teoreticko-empirická studie, která se zabývá tématem profesního rozvoje učitelů v kontextu rozvoje celé školy. Cílem studie v teoretické rovině je stručně představit východiska profesního vzdělávání učitelů v kontextu rozvoje školy jako celku v dnešní společnosti. V teoretické části jsme vycházeli z domácích i zahraničních zdrojů při vymezení kvality školy, kvality učitele a kvality výuky. Na základě těchto východisek jsme popsali možnosti profesního vzdělávání a akcentovali jsme takové modely profesního učení, které naplňují požadavky reflektivní praxe a cíleně využívají forem spolupráce učitelů. Cílem empirické části studie bylo představit, analyzovat a reflektovat holisticky popsaný "příběh" implementace profesního modelu podpory realizovaný v projektu Pomáháme školám k úspěchu v konkrétní škole. Na základě uvedených předpokladů jsme hledali odpovědi na otázky, jaké jsou dopady profesní podpory na vedení školy, učitele, pedagogický sbor a žáky v kontextu celé školy. Pro kvalitativně orientovaný výzkum jsme zvolili deskriptivní vícepřípadovou studii, která nám prostřednictvím několika konkrétních osob (ředitelka školy, učitelka, asistent pedagoga, pedagogická konzultantka) umožnila vidět plastičtěji souvislosti, procesy a vztahy ve zkoumané škole. Výzkum měl...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.