Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 283 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Cesta za vysněnou kariérou muzikálové choreografky Petry Parvoničové (televizní dokument)
Muška, Šimon ; Macková, Veronika (vedoucí práce) ; Lokšík, Martin (oponent)
Stát se profesionální tanečnicí je velice obtížné. Studium konzervatoře s sebou nese úskalí, a to jak po stránce fyzické, tak psychické. Televizní dokument Cesta za vysněnou kariérou muzikálové choreografky Petry Parvoničové vypráví o jedné z nejžádanějších choreografek muzikálů v České republice. Splnění jejího snu bylo velice náročné. Během studia na Taneční konzervatoři v Praze se musely žačky pravidelně vážit, to u Petry vedlo k poruše příjmu potravy, kterou trpěla i několik let po ukončení studia. Ačkoliv se po absolvování konzervatoře tanci nechtěla věnovat, po dvou letech se rozhodla nastoupit do baletního souboru Divadla Josefa Kajetána Tyla v Plzni a začala se vzdělávat i v jiných stylech tance. Založila vlastní taneční studio Dance Center Petry Parvoničové a stala se choreografkou nejen muzikálů, ale také činoher, oper nebo operet. Dokument ukazuje, jak je studium tance náročné a může na dlouhou dobu ovlivnit život absolventa.
Budova loutkového divadla v centru Opavy
Křížková, Marie ; Štěpán, Marek (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Jak ovlivní vybudování nové divadelní budovy centrum města? Návrh prověřuje jednu z možností, kam by se stávající loutkové divadlo mohlo přesunout. Cílem projektu bylo najít úměrné měřítko budovy, která poskytne důstojné prostory pro provoz loutkového divadla a současně nabídne i prostor kolem sebe. Prostor, který je sice úzce provázán s divadlem, ale otevírá se i lidem, kteří zrovna nehrají společenskou roli divadelního diváka.
Budova loutkového divadla v centru Opavy
Barteková, Ester ; Štěpán, Marek (oponent) ; Sládeček, Svatopluk (vedoucí práce)
Budova loutkového divadla v centru Opavy je významná svým umístěním i funkcí. Jedním z mých cílů proto bylo vytvořit budovu s výrazným charakterem, která dotvoří vstup do nejužšího centra města. Jelikož zasahuje do pozemku, na kterém stojí budova Slezského divadla, bylo mým cílem pomoci v návrhu i tomuto divadlu a zlepšit stav jeho ne zcela vyhovujících provozních prostor. Mimo inscenační prostor vytváří divadelní akce příležitost k diskusi, ke sdílení myšlenek, na které v běžné denní rutině nezbývá místo. Projekt apeluje na podpoření aspektu vnímání divadla jako novodobé agory.
Budova loutkového divadla v centru Opavy
Šebora, Viliam ; Palacký, Ivan (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce je návrh nového sídla opavského loutkového divadla v centru tohoto historického města, vycházející z jeho urbanistické struktury a historického kontextu. Budova taky nahrazuje stávající zázemí Slezského divadla novými prostory, které odpovídají současným potřebám divadelníků. Přímo v centru města tak vzniká nová menší alternativní a loutková scéna s přímou vazbou na historické divadlo, která reinterpretuje nejen strukturu města, ale i divadlo samotné.
Budova loutkového divadla v centru Opavy
Mojžíšová, Petra ; Palacký, Ivan (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Projekt představuje architektonicko-urbanistické řešení přestavby provozní části Slezského divadla a novostavby městského domu s divadlem v západní části Horního náměstí v Opavě. Hlavním motivem práce je propojení dvou subjektů – profesionálního dvousouborového Slezského divadla a nové budovy se sálem pro divadlo amatérských souborů a dětského centra. Využití stávajícího veřejného prostoru je motivováno obecnou myšlenkou zahušťování městské struktury a soustředění kultury v centru města. Doplnění monobloku divadla o další funkce považuji za smysluplné, ať už z hlediska udržitelnosti a adaptace, tak z hlediska komunitního.
Není divadlo jako divadlo
ZÍKOVÁ, Pavlína
Cílem práce je poukázat na možnosti dramatické výchovy v předškolním vzdělávání se zaměřením na literární text a divadelní představení. V teoretické části je práce zaměřena na divadlo, divadlo pro děti a divadlo hrané dětmi v historickém i současném kontextu a upozorňuje na některé metody dramatické výchovy vhodné pro práci s literárním textem v mateřské škole. V praktické části jsou uvedeny, popsány a vyhodnoceny přínosy pro předškolní děti na základě tří zhlédnutých divadelních představení a následně je s dětmi v mateřské škole vyzkoušena práce s dramatizujícími technikami. V diskusi je porovnáno využití divadla a metod dramatické výchovy, která vychází z divadelních metod.
Právní aspekty reorganizace československého divadelnictví po druhé světové válce
Šustová, Kateřina ; Kuklík, Jan (vedoucí práce) ; Blažková, Tereza (oponent)
Právní aspekty reorganizace československého divadelnictví po druhé světové válce Poté, co byla v květnu 1945 obnovena činnost divadel, započala tzv. divadelní revoluce během které dochází k zásadním změnám v řízení a organizaci divadelnictví. I přes veškeré rakousko-uherské a prvorepublikové snahy totiž tuto problematiku po druhé světové válce upravovalo stále ještě účinné nařízení ministerstva vnitra č. 454/1850 ř.z., divadelní řád ze dne 25. listopadu 1850. Rovněž bylo v plánu právní úpravu divadelnictví na území Československa sjednotit, protože na Slovensku byl od roku 1848 účinný uherský zákonný článek XXXI, tedy právní úprava odlišná (a dokonce ještě starší) než ta na území Čech. Tato diplomová práce se zabývá právními aspekty během zmíněné reorganizace divadel, přičemž hlavním cílem výzkumu je zmapování vývoje právní úpravy divadelnictví po druhé světové válce v kontextu předchozích právních úprav. Za účelem zjištění odpovědi na výzkumnou otázku, v čem se divadelní zákon z roku 1948 lišil od předchozí právní úpravy a historických návrhů divadelních předpisů, byla provedena komparace a rozbor jednotlivých ustanovení. Rovněž jsou zmíněny změny, které nastaly v divadelnictví po přijetí divadelního zákona v roce 1948, jeho zhodnocení a následující právní úprava. Při výzkumu bylo zjištěno, že...
Uživatelské rozhraní pro divadelní řídicí systém
Kobza, Lukáš ; Ševcovic, Jiří (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je technické vybavení divadelní scény. Je zde nabídnut přehled o jevištní technice a jejím řízení a také přehled o uživatelských rozhraních. Konkrétním cílem pak bylo vytvořit nové uživatelské rozhraní pro řídicí systém horní i dolní mechanizace jevištního zařízení se zaměřením na možnosti aplikace v distribuovaných řídicích systémech s více ovládacími stanovišti.
REVITALIZACE PŘEDPOLÍ KVĚTNÉ ZAHRADY V KROMĚŘÍŽI
Kudlička, Jan ; Matoušková, Petra (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Projekt zpracovává předpolí Květné zahrady v Kroměříži.Vše je řešeno tak,aby plynule navazovalo na stávající zahrady.Je pojat moderní formou,která se drží původního konceptu ale obohacuje jej o dynamickou formu.Hlavní zřetel je brán na návštěvníka tak,aby si návštěvu co nejvíce užil a pozitivně jej obohatila.
Divadlo v Přerově
Tichák, Tomáš ; Sýkora, Karel (oponent) ; Barnat, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je navržení nosné konstrukce objektu divadla v městě Přerov. Stavba se skládá ze dvou konstrukčně nezávislých objektů – dřevěná část zastřešuje jeviště, ocelová obsahuje jevišě a zázemí. Stavba má nepravidelný půdorys. Půdorysné rozměry objektu jsou 72 x 54 m. Výška 17,5 m. Zastavěná plocha činí 2000 m2. Dřevěná konstrukce se skládá z prvků z lepeného lamelového dřeva, rostlého dřeva a oceli. Ocelová konstrukce je tvořena příčnými kloubovými vazbami, ocelobetonovými spřaženými stropy, příhradovými vazníky a ztužidly. Práce obsahuje návrh, výpočet a posouzení zatížené konstrukce včetně spojů. Pro výpočet vnitřních sil v konstrukci bylo využito programu pro statickou analýzu konstrukcí Dlubal RFEM 5. K práci je přiložena výkresová dokumentace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 283 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.