Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociální status integrovaného žáka s Aspergerovým syndromem v třídním kolektivu
Ondráčková, Kamila ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Cílem této diplomové práce je zmapovat oblast sociálního začlenění žáků s Aspergerovým syndromem do třídních kolektivů běžných základních škol. Teoretická část je založena na analýze dostupné odborné literatury, vztahující se k tématu práce. Věnuje se definování diagnózy Aspergerův syndrom a jejím projevům, pojmu integrace se zaměřením na integraci žáka s Aspergerovým syndromem a dále termínu klima třídy a možnostem jeho diagnostiky a rozvoje. V praktické části, která vychází z poznatků části teoretické, se potom autorka zabývá analýzou sociálního statusu integrovaných žáků s Aspergerovým syndromem. Sociometrické techniky jsou zde zkombinovány s projektivní metodou a obojí je doplněno vlastním dotazníkem pro pedagogické pracovníky a kvalitativními postupy, především rozhovory s pedagogy a pozorováním ve třídě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Postavení romského žáka ve školní třídě
Demeter, Marek ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Bakalářská práce zkoumá postavení romského žáka v českém třídním kolektivu. Průzkum byl proveden prostřednictvím rozhovorů s romskými žáky a žákyněmi z druhého stupně základní školy, kteří vypovídali o svých zkušenostech se spolužáky a učiteli. Ve výzkumné části byly sledovány vztahy mezi učiteli a romskými žáky a i jejich potenciálně odlišné pedagogické přístupy k majoritním a minoritním žákům. Data získaná od žáků byla doplněna i dvěma rozhovory s pedagožkami, které pracují s romskými žáky. Jednalo se o rozhovor s výchovnou poradkyní a koordinátorkou nízko-prahového klubu. Cílem práce bylo zjistit, jak se dnes romské děti cítí v českých školách a zda podle jejich názoru, tyto dvě skupiny spolu dokážou sdílet společný život na přátelské úrovni. Klíčová slova Romští žáci, postoje majoritních žáků k Romům, škola, učitel, třídní kolektiv, postavení romského žáka
Homofobní obtěžování a šikana na škole
Drbohlav, Lukáš ; Janošová, Pavlína (vedoucí práce) ; Vágnerová, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá oblastí, která mapuje homofobní šikanu a obtěžování v třídním kolektivu na základních a středních školách. Zobrazuje ji jako psychologickou oblast, která ale interdisciplinárně přesahuje i do oblasti pedagogiky. Cílem této práce je v teoretické části definovat různé přístupy k homosexualitě, bisexualitě a transsexualitě z pohledu psychologického a tím objasnit různé homofobní předsudky a negativní postoje u žáků k této problematice. Zaměřuje se na vymezení různých variant sexuálních orientací a její rozmanitosti ve společnosti, i s ohledem na genderové stereotypy. Dále se zabývá specifikou homofobní šikany a obtěžování, jako sociálně patologickým jevem, který se často vyskytuje v současné škole. Výzkumná část práce má za úkol zjistit postoje žáků k osobám s neheterosexuální orientací a jejich představy o postojích vůči těmto menšinám v jejich sociálním okolí a v neposlední řadě se zabývá šikanou této minority. Klíčová slova: Homofobie, homosexualita, gender, šikana, obtěžování, třídní kolektiv
Postavení žáka s poruchou komunikace v třídním kolektivu
MATOUŠKOVÁ, Eva
Práce se zabývá vybranými poruchami komunikace, výskytem v populaci, vlivem na psychiku a úspěšnost dítěte v základní škole. Pojednává o možnosti terapie a prevenci těchto narušení. Zabývá se přijetím žáků kolektivem, pojednává o vlivu postižení na jejich školní úspěšnost, hodnotí individuální přístup k žákům při vyučování. Dále sleduje, jak porucha komunikace ovlivňuje postavení žáka v třídním kolektivu i možnosti logopedické intervence u zkoumaného vzorku.
INTEGROVANÝ ŽÁK S PORUCHOU AUTISTICKÉHO SPEKTRA A TŘÍDNÍ KOLEKTIV
PAPANOVÁ, Andrea
Cílem této práce je prozkoumat a zjistit sociální vztahy, pochopení a pohled na integrované děti s poruchou autistického spektra v prostředí, kde se mimo rodinu pohybují jinak nejdelší dobu, a tím je právě třídní kolektiv.Záměrem celé práce je zjistit nejen vztah a pohled žáků ve třídě na integrovaného žáka, ale i na pedagogického asistenta působícího v dané třídě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.