Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hybridní pohony osobních vozidel
Novák, Miroslav ; Prokop, Aleš (oponent) ; Laurinec, Marián (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na zpracování přehledu moderních hybridních pohonů osobních vozidel. U jednotlivých druhů hybridních pohonů jsou uvedeny jejich výhody a nevýhody. V závěru jsou srovnány výhody a nevýhody hybridních pohonů a spalovacích motorů. Zhodnocení z hlediska dostupnosti a ekonomiky provozu.
Koncepční návrh elektromobilu
Szabó, Ákos ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá koncepčným návrhom elektromobilu s elektromotormi nachádzajúcimi sa v nábojoch kolies. Na začiatku práce bola namodelovaná dynamika jazdy a dojazd elektromobilu, ktoré boli základom pre výber nevyhnutných komponentov elektromobilu. Následne boli tieto komponenty rozmiestnené podľa vopred definovaných kritérií. Ďalej bol vytvorený kompletný model elektromobilu v programe Creo Parametric. V závere bola vykonaná pevnostná analýza rámu vozidla na statické a dynamické zaťaženie prostredníctvom programu Ansys.
DC/DC měnič pro záložní zdroje se superkapacitory
Fridrich, Jiří ; Zemánek, Miroslav (oponent) ; Boušek, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a realizací DC/DC měniče se superkondenzátory, který pracuje s vstupním napětím 36 V ze zdroje napájení, následně ukládá energii do superkondenzátorů s maximálním napětím 5,6 V a dále zvyšuje napětí na výstup na 36 V. Řízení zdroje je realizováno mikroprocesorem Atmel.
Vodivé polymery a jejich využití v superkondenzátorech
Gottwald, Tomáš ; Zatloukal, Miroslav (oponent) ; Dvořák, Petr (vedoucí práce)
Předkládaná práce se zabývá problémy použití vodivých polymerů pro výrobu elektrod superkondenzátorů a optimalizací technologického procesu jejich výroby. Základním zaměřením práce je optimalizace použitého množství polymeru s dosažením co nejvyšší kapacity. Vytvořená metodologie sestává z vyrobení experimentální elektrody a následného proměření na stanici BioLogic s cílem zjištění měrné kapacity zkoumaného vzorku. Tento přístup vede k vytvoření grafů závislosti kapacity na množství použitého polymeru pro různé kompozitní hmoty.
Návrh a optimalizace senzorických systémů využívajících malovýkonových napájecích generátorů
Žák, Jaromír ; Husák, Miroslav (oponent) ; Bajer, Arnošt (oponent) ; Hubálek, Jaromír (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá problematikou zpracování energie z alternativních zdrojů pomocí tzv. "Energy harvestingu". Řeší aktuální problém s napájením autonomních senzorických sítí, kdy u těžko dostupných zařízení nelze provádět výměnu primárního napájecího zdroje. V takových případech je třeba získávat energii z vnějších zdrojů, např. tepla, světla, pohybu apod. Navrhované řešení nachází uplatnění především v oblasti medicínských aplikací, zvláště u implantovaných zařízení (kochleární implantáty, kardiostimulátory, inzulinové pumpy atd.), ale také u systémů pro dlouhodobé monitorování zdravotního stavu pacienta. V práci byl zpracován aktuální stav problematiky nízkopříkonových senzorických systémů a přehled aktuálních možností alternativního napájení v souvislosti s těmito systémy. Z rešerše vyplynulo, že současné senzorické systémy jsou téměř připraveny pro implementaci malovýkonových zdrojů čerpajících energii z okolního prostředí ("Energy harvesting" zdrojů). Ty jsou vyvíjeny mnoha zahraničními vědeckými týmy, avšak existuje pouze několik variant zapojení následných obvodů pro efektivní čerpání, uchování a zpracování energie z těchto zdrojů, což nabízí široký prostor pro další možný výzkum. Problematika redistribuce energie z malovýkonových generátorů je v práci řešena na komplexní úrovni. Pro tyto účely byl vypracován a diskutován nový simulační model vybraného rozsáhlého senzorického systému (plně implantovatelné umělé kochley) v prostředí SPICE. S jeho využitím bylo navrženo několik nových přístupů pro řešení napájení (především technika protlačení náboje, tzv. "Charge Push Through"), které jsou aplikovatelné na většinu obecných typů senzorických systémů. Díky tomu bude v budoucnu umožněna praktická realizace senzorických systémů využívajících energii čerpanou z okolního prostředí.
Pomocný pohon silničních HPV
Novák, Lukáš ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na popis moderních trendů v oblasti pomocných po-honů silničních vozidel poháněných lidskou silou. Zabývá se jejich základní konstrukcí, nej-důležitějšími součástmi, možností rekuperace a naznačuje budoucí vývoj.
Materiály pro superkondenzátory
Dvořák, Petr ; Paidar,, Martin (oponent) ; Trnková, Libuše (oponent) ; Sedlaříková, Marie (vedoucí práce)
Tato dizertační práce se zabývá elektrodovými materiály, kapalnými a gelovými elektrolyty vhodnými pro superkondenzátory. V oblasti elektrodových materiálů byly zkoumány uhlíkové materiály na bázi uhlíkových sazí, expandovaného a mikromletého grafitu vhodné pro superkondenzátory pracující na principu dvojvrstvy. Další oblastí, které se tato práce věnuje, jsou kapalné aprotické elektrolyty připravené z vhodných typů solí a bezvodných organických rozpouštědel. Poslední část této práce je zaměřena na přípravu a následnou elektrochemickou charakterizaci gelových polymerních elektrolytů za účelem zvýšení konduktivity tohoto typu elektrolytu.
Perspektivní pohonné jednotky autobusů
Kubík, Jan ; Maršálek, Ondřej (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je posoudit možný budoucí vývoj alternativních pohonů s ohledem jejich využití v autobusech. Nejdříve jsou popsány nejnadějnější alternativní pohony, které využívají spalovacího motoru . V další části práce jsou zhodnoceny způsoby skladování energie při využití elektropohonů. Na konci práce jsou zmíněny hybridní technologie jako kombinace předchozích pohonů.
Hybridní pohony městských autobusů
Hodas, David ; Novotný, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá začleněním hybridních autobusů do městské dopravy. Hodnotí jejich účinky na životní prostředí a možnosti nasazení do provozu. Pojednává o druzích hybridních pohonů, komponentech tohoto systému a jejich vzájemných vazbách. Zaměřuje se především na aktuální stav a také možnosti dalšího vývoje v této oblasti. V posledních částech jsou shrnuta ekonomická hlediska týkající se autobusové dopravy.
Pojiva pro elektrody superkondenzátorů
Gottwald, Tomáš ; Dvořák, Petr (oponent) ; Sedlaříková, Marie (vedoucí práce)
Předkládaná práce se zabývá problémy použití pojidel pro výrobu elektrod superkondenzátorů a optimalizací technologického procesu jejich výroby. Základním zaměřením práce je optimalizace použitého množství různých pojidel s dosažením co nejvyšší kapacity. Vytvořená metodologie sestává z vyrobení experimentální elektrody a následném proměření na stanici AutoLab s cílem zjištění měrné kapacity zkoumaného vzorku. Tento přístup vede k vytvoření grafů závislosti kapacity na množství použitého pojiva pro různé druhy pojidel.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.