Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Multidisciplinární spolupráce v domech s pečovatelskou službou
Ilušáková, Barbora ; Válková, Monika (vedoucí práce) ; Ondrušová, Jiřina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem multidisciplinární spolupráce v domech s pečovatelskou službou. Na začátku práce je zpracována kapitola o pečovatelské službě, kde je popsáno vše, co se k ní vztahuje. Od pečovatelské služby se text práce posouvá ke skupině seniorů, stáří a stárnutí, kde jsou vymezeny všechny důležité pojmy. Další kapitola se zabývá standardy kvality sociálních služeb a následující, čtvrtá ukazuje, jaké všechny další sociální služby mohou využívat osoby spadající do cílové skupiny PS. V páté kapitole se práce věnuje multidisciplinární spolupráci, složením multidisciplinárního týmu a odborníky, kteří mohou do týmu spadat. Nechybí ani etický kodex. Kapitola šestá popisuje dvě zařízení, konkrétně dva domy s pečovatelskou službou, kde byl prováděn výzkum. Kapitola je doplněna o ceníky v příloze 3. a 4. Předposlední kapitola s názvem Dlouhodobá péče, je pro tuto práci také důležitá, protože toto téma opět úzce souvisí s pečovatelskou službou a především multidisciplinárními týmy a spoluprací mezi jednotlivými členy. Poslední osmá kapitola neboli praktická část diplomové práci už poukazuje na samotný výzkum, který byl k této diplomové zpracován. Tato část je tedy tvořena výzkumem, který byl proveden dvojím způsobem a byl tak rozdělen na dvě části. První část probíhala v zařízení Ladara, kde...
Zavedení, udržování a rozvoj systému managementu kvality ČSN EN ISO 9001:2009 ve vzdělávání
Vojtěch, Petr ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Předkládaná práce se zabývá managementem kvality ve vzdělávání. Podrobně popisuje zavedení, udržování a rozvoj systému managementu kvality ISO 9001 jako jedné z možných cest pro zlepšení a zefektivnění procesu vzdělávání. Úvod teoretické části se zabývá vysvětlením pojmů kvalita vzdělávání, kvalita řízení, kvalita školy, řízení kvality, modely managementu kvality. Další část diplomové práce se věnuje zavedení systému managementu kvality. Následující kapitola se zabývá procesním řízením jako prostředkem pro udržování systému managementu kvality. Závěrečná kapitola teoretické části popisuje cloud computing jako aktuální a progresivní cestu rozvoje managementu kvality. Předmětem výzkumu je proces implementace systému managementu kvality. Vlastní implementační model vychází z kvalitativního výzkumu provedeného v několika školách, který je zpracovaný ve formě případové studie. V přílohové části je pak zpracována řada reálných dokumentů, které přispějí k lepší představě o procesu implementace. KLÍČOVÁ SLOVA: Kvalita vzdělávání, management kvality, ISO, kritéria kvality, standardy kvality, Office 365, cloud
Problematické aspekty individuálního plánování v konkrétním domově pro seniory
Krupičková, Kamila ; Štegmannová, Ingrid (vedoucí práce) ; Furmaníková, Lada (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou současného stavu individuálního plánování sociální služby v konkrétním domově pro seniory. Téma je zaměřeno na rozkrytí příčin dílčích neúspěchů v procesu individuálního plánování z pohledu klíčových pracovníků. Hlavní výzkumná otázka, na kterou se v diplomové práci snažím odpovědět, zní: "Jaké jsou problematické aspekty individuálního plánování v konkrétním domově pro seniory?" Práce je rozdělena do dvou základních celků. V teoretické části jsem se zaměřila na legislativní ukotvení sociálních služeb včetně vymezení služby domov pro seniory, problematiku kvality v sociálních službách, principy i specifika individuálního plánování se seniory a roli klíčového pracovníka v systému individuálního plánování průběhu poskytování sociální služby. V úvodu empirické části jsem zdůvodnila výběr kvalitativní výzkumné strategie, popsala jsem techniku sběru dat, vymezení jednotky zkoumání a zjišťování, operacionalizovala jsem hlavní výzkumnou otázku a popsala jsem organizaci výzkumu. Empirická část práce obsahuje rozbor a interpretaci zjištění plynoucích z výzkumu zacíleného na analýzu dokumentů a diskusi v rámci ohniskové skupiny s klíčovými pracovníky zaměřenou na jejich zkušenosti s jednotlivými kroky individuální plánování. Na základě zjištění je v závěrečné diskusi...
Mezinárodní standardy Quality4Children v praxi sociálně-právní ochrany dětí v ČR
Čížková, Barbora ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Šabatová, Anna (oponent)
Čížková, B. (2011). Mezinárodní standardy Quality for Children v praxi sociálně- právní ochrany dětí v ČR. Praha: Filozofická fakulta Univerzity Karlovy. Diplomová práce. Cílem mé práce je empirickými přístupy identifikovat slabá místa současného systému náhradní rodinné péče na základě srovnání kasuistik klientů, kteří prošli pěstounskou péčí nebo se v ní právě nacházejí, se standardy kvality. V první části nejprve zasazuji problém sociálně-právní ochrany dětí do kontextu mezinárodních a ústavních dokumentů. Součástí tohoto zarámování je také kapitola zabývající se Standardy Quality4Children Poté se již zaměřuji na situaci v České republice a to od současného stavu systému náhradní rodinné péče k procesu transformace péče o ohrožené děti. V době zpracovávání diplomové práce byl již uveřejněn návrh zákona, kterým se mění zákon č. 359/1999 Sb., o sociálně-právní ochraně dětí, ve znění pozdějších předpisů. Je to však pouze první krok, na který musí nutně navazovat další. Vlastní empirická část je provedena kvalitativní výzkumnou strategií. Empirické výzkumné šetření bylo provedeno formou nestrukturovaných rozhovorů s dvanácti respondenty. Výzkumný vzorek tvoří dvě sociální pracovnice orgánu sociálně-právní ochrany dětí (OSPOD) na obecním úřadu obce s rozšířenou působností, osm pěstounů (tři ženy,...
Kvalita terénní pečovatelské služby z pohledu uživatele
Slaná, Petra ; Štegmannová, Ingrid (vedoucí práce) ; Wichsová, Jana (oponent)
Petra Slaná ABSTRAKT Magisterská práce s názvem "Kvalita terénní pečovatelské služby z pohledu uživatele" se zabývá otázkami kvality pečovatelské služby. Jejím cílem bylo zjistit, co konkrétně uživatelé od kvalitní služby očekávají. Na základě provedeného kvalitativního výzkumu a poznatků získaných z praxe bylo rovněž cílem vytvořit metodiku pro zjišťování spokojenosti uživatelů terénní pečovatelské služby. Práce je tvořena dvěma částmi, teoretickou a empirickou. Teoretická část obsahuje vymezení stáří a seniorského věku, přibližuje problematiku stárnutí, soběstačnosti a potřeb člověka ve vyšším věku. Popisuje trendy demografického vývoje, ve kterých se odráží stárnutí populace. Zaměřuje se na sociální služby obecně, jejich definici, druhy a formy. Nastiňuje podobu sociálních služeb využívaných zejména seniory a to jak u nás, tak ve vybraných státech Evropské unie. Zahrnuje pojednání o komerčních systémech řízení kvality a popis systémů řízení kvality, které jsou využívány v oblasti služeb. Teoretickou část práce uzavírá přehled faktorů podmiňujících spokojenost uživatele. Cílem výzkumné části práce bylo definování okruhů, které mohou být pro uživatele významnými kritérii, podle kterých posuzují kvalitu poskytované služby. Pro dosažení tohoto cíle byla zvolena kvalitativní výzkumná metoda. Empirická část se...
Zvyšování kvality sociální služby domova pro seniory v Karviné
Mrlina, Rostislav ; Štegmannová, Ingrid (vedoucí práce) ; Tomšů, Lena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou standardů kvality poskytovaných služeb, konkrétně zvyšováním kvality sociálních služeb Domova pro seniory v Karviné. Cílem práce bylo zjistit, jak se projevuje subjektivní vnímání pracovníků ohledně způsobu poskytování sociálních služeb na základě jejich poslání, zásad poskytování služeb, osobních cílů uživatelů služby a jejich chování a postojů. Teoretická část je zaměřena na definování kvality, a to v souvislosti s kvalitou poskytovaných služeb domova pro seniory, měření a zvyšování kvality sociálních služeb. Dále se zabývá přístupy zaměřené na člověka jako model, který může být vodítkem "dobré" služby v návaznosti na možné důkazy o zvýšení kvality poskytovaných pobytových služeb pro osoby vyššího věku. Ty vycházejí především ze standardů kvality poskytovaných služeb. Postoje a chování pracovníků jsou sledovány v rámci empirické části ve vybraných situacích, které jsou v organizaci považovány z hlediska přímé péče a ochrany práv uživatele za rizikové. Na základě výsledků z ohniskových skupin jsou vytvořena doporučení, která mohou být základem pro změny v pojetí kvality v dané pobytové sociální službě a nastavení programu jejího zvyšování. Klíčová slova: Sociální služby, domov pro seniory, kvalita, měření kvality, zvyšování kvality, kvalita života seniorů,...
Problematika etiky v profesionálním chování inspektora sociálních služeb v rezidenčních zařízeních
Sládek, Miloš ; Haškovcová, Helena (vedoucí práce) ; Janečková, Hana (oponent) ; Truhlářová, Zuzana (oponent)
Předložená disertační práce se zabývá etickými aspekty profesionálního chování inspektorů kvality sociálních služeb v rezidenčních zařízeních. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. První část obsahuje teoretická východiska vztahující se k dané problematice s rozborem relevantní odborné literatury. A druhá část je věnována vlastnímu výzkumu, jehož cílem bylo zjištění etických souvislostí při výkonu inspekce, vzdělání inspektorů v oblasti etiky, etického kodexu inspektorů, profese inspektora a preferencí hodnot inspektorů. Hlavním cílem je analýza etických souvislostí při výkonu inspekcí ve vybraných rezidenčních zařízeních sociálních služeb. Ve výzkumu byly použity kvantitativní i kvalitativní metody, dotazníkové šetření a polostrukturované rozhovory. Na základě syntézy získaných poznatků práce předkládá pohled na aplikaci etiky v profesním působení inspektorů. Klíčová slova: sociální služby, standardy kvality, inspekce kvality, hodnoty, etika, etický kodex, profese inspektor, pobytové sociální služby.
Etická dilemata sociálního pracovníka při práci s nezletilými dětmi na pracovišti OSPOD
PEJŠOVÁ, Dagmar Alexandra
Diplomová práce se zabývá etickými dilematy, které sociální pracovník běžně během práce na OSPOD (Orgán sociálně-právní ochrany dětí) prožívá. Cílem práce je představení OSPOD, představení dokumentů, které s vykovávanou prací souvisejí a etické propojení se sociální prací. Cílem výzkumného šetření je zjištění nejzávažnějších etických dilemat a možnosti jejich řešení. Pro realizaci cíle je použita kvalitativní metoda výzkumu s využitím polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumné šetření je provedeno na pracovišti OSPOD v Českém Krumlově.
Metodik v sociální službě: kvalifikační a osobnostní profil pracovní pozice
Krbec, Petr ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Pončová, Radka (oponent)
Tématem diplomové práce je kvalifikační a osobnostní profil pracovní pozice metodika v sociální službě v České republice. Teoretická část práce se nejprve věnuje kvalitě sociálních služeb, jejíž nastavení, hodnocení a řízení jsou v poslední desetiletí v centru pozornosti. Práce se dále zabývá zákonem o sociálních službách a standardy kvality sociálních služeb, které jsou měřítkem kvality pro tyto služby. Na pracovní pozici metodika v sociální službě se zaměřuje kapitola, která popisuje pracovníky sociálních služeb. Závěr teoretické části práce upozorňuje na význam lidských zdrojů pro organizaci a důležitost popisu pracovního místa. Praktická část práce má za cíl zmapovat kompetenční a osobnostní profil pracovní pozice současných metodiků v sociálních službách. K tomu jsou využity metody kvalitativního výzkumu, konkrétně polostrukturované rozhovory s pracovníky, kteří na této pozici pracují. Analýza zjištěných informací přináší odpovědi na výzkumné otázky a vytváří obraz kompetenčního a osobnostního profilu metodika v sociální službě. Klíčová slova: kvalita, sociální služba, metodik, standardy kvality, kompetenční a osobnostní profil, pracovní pozice
Zavedení, udržování a rozvoj systému managementu kvality ČSN EN ISO 9001:2009 ve vzdělávání
Vojtěch, Petr ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Předkládaná práce se zabývá managementem kvality ve vzdělávání. Podrobně popisuje zavedení, udržování a rozvoj systému managementu kvality ISO 9001 jako jedné z možných cest pro zlepšení a zefektivnění procesu vzdělávání. Úvod teoretické části se zabývá vysvětlením pojmů kvalita vzdělávání, kvalita řízení, kvalita školy, řízení kvality, modely managementu kvality. Další část diplomové práce se věnuje zavedení systému managementu kvality. Následující kapitola se zabývá procesním řízením jako prostředkem pro udržování systému managementu kvality. Závěrečná kapitola teoretické části popisuje cloud computing jako aktuální a progresivní cestu rozvoje managementu kvality. Předmětem výzkumu je proces implementace systému managementu kvality. Vlastní implementační model vychází z kvalitativního výzkumu provedeného v několika školách, který je zpracovaný ve formě případové studie. V přílohové části je pak zpracována řada reálných dokumentů, které přispějí k lepší představě o procesu implementace. KLÍČOVÁ SLOVA: Kvalita vzdělávání, management kvality, ISO, kritéria kvality, standardy kvality, Office 365, cloud

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.