Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Případová studie podoby audio streamovací platformy Spotify
Kubíčková, Barbora ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Vodičková, Karolína (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o audio streamovací společnosti Spotify. Práce si klade za cíl představit a zmapovat aktuální podobu on-demand streamovací platformy Spotify. Teoretická část s využitím odborné literatury představuje základní pojmy související s tématem práce, jako je koncept on-demand, platební model freemium a další platební typy poskytování služeb na vyžádání. Zároveň popisuje způsob, jakým funguje hudební distribuce, autorská práva v hudebním streamovacím průmyslu, výhody i nevýhody on-demand služeb a analyzuje konkurenci. Druhou částí práce je případová studie společnosti Spotify. V úvodu je představena jak společnost, tak i její hlavní myšlenky a nástroje, které využívá. Následně je podrobně rozebráno uživatelské prostředí Spotify, což může napomoci k bližšímu představení současné podoby trendů v prostředí on-demand platforem.
Is Czech Spotify Gender-Biased?
Křížková, Alžběta ; Hroch, Miloš (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Is Czech Spotify gender-biased? Alžběta Křížková Abstrakt Tato diplomová práce zkoumala genderovou nevyváženost na hudební streamovací platformě Spotify a zaměřuje se na české Spotify, respektive českou hudbu. Tato interdisciplinární studie představuje stěžejní teoretické koncepty z teorie platforem, populární hudby a gender studies a ověřuje, zda teorie vybudované na Anglo-Saské tradici lze aplikovat i na místní prostředí. Datasety obsahují písně z hitparády TOP 200 a editorských playlistů, které vyšly během sledovaného období od května 2020 do března 2021. Písně z hitparády TOP 200 mi odhalily oblíbenost u posluchačů, v tzv. organickém poslechu. Písně z playlistů odhalují taktiku Spotify při propagaci určitých písní mezi posluchače (doporučený poslech). Analýza gender gapu je postavena na porovnání tří poměrů: písně vstupující na platformu, v hitparádě a v playlistech. S využitím základním statistických nástrojů představuje různorodé pohledy na genderovou nevyváženou nejen na platformě Spotify, ale i v celém českém hudebním průmyslu. Gender gap na platformě je prozkoumán s přihlédnutím k žánru písně, nahrávací společnosti, formace hudebníka a dalším. Výsledky výzkumu ukazují na nízké zastoupení ženských interpretek v celém hudebním průmyslu. Zatímco platforma aktivně ženy prosazuje ve svých playlistech...
User preference visualization for music
Gajdušek, Pavel ; Peška, Ladislav (vedoucí práce) ; Škoda, Petr (oponent)
Většina on-line hudebních portálů nabízí uživatelům seznamy doporučených skladeb, které jsou výstupem "black-box" doporučovacích algoritmů. Doporučení často bývá pro uživatele netransparentní a případné doporučení nebo přehrávání irelevantního obsahu tak má výraznější negativní dopady. Doporučování probíhá především na základě vy- počtených podobností mezi uživateli nebo objekty založené buď na kolaborativním prin- cipu, nebo podobnosti vlastního obsahu. Tato bakalářská práce si klade za cíl navrhnout a implementovat vhodnou vizualizaci těchto vztahů ve formě interaktivního grafu pro konkrétní uživatele platformy Spotify. Vizualizace by měla uživatelům pomoci uvědomit si, že jejich data obsahují vnitřní struktury, ze kterých vychazí doporučování skladeb a umělců. Výstupní program by měl také umožnit přehrávání skladeb obsažených v grafu. 1
Chování posluchačů hudby z generace Y v době digitální distribuce hudby
Kohoutová, Barbora ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Miessler, Jan (oponent)
1 Abstrakt Diplomová práce Chování posluchačů hudby z generace Y v době digitální distribuce hudby se zabývá procesem poslechu hudby a zvyklostmi s ním spojenými u posluchačů z generace Y. Digitální doba přináší posluchačům nové kanály, jejichž prostřednictvím je možné hudbu poslouchat, jako jsou streamovací služby (Spotify, Apple Music a další), weby umožňující poslech hudby, online rádiové vysílání nebo formát MP3. Jako výzkumná metoda byl zvolen kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů, které byly vedeny se vzorkem deseti respondentů. Cílem této diplomové práce je nastínit reflexi posluchačského chování respondentů. Práce se snaží zachytit jejich pohled na používání různých kanálů pro poslech hudby a na jejich pozitivní a negativní stránky. Věnuje se také tomu, jak si posluchači vybírají interprety a skladby k poslechu, jak přicházejí k nové hudbě a jak přistupují ke sdílení hudby na sociálních sítích. Otázkou, kterou se snaží tato práce zodpovědět, je také, jakou roli pro posluchače z generace Y v dnešní době hrají fyzické hudební nosiče. V závěru práce jsou uvedeny poznatky, které byly získány výzkumem, jejich interpretace a srovnání s předešlými výzkumy a publikacemi, které se zabývají poslechem hudby v době digitální distribuce hudby.
Marketingová a komunikační strategie pro streamovací službu Spotify
Petlach, Radim ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Průša, Přemysl (oponent)
Cílem této diplomové práce je analýza marketingové a komunikační strategie hudební streamovací služby Spotify na českém trhu a následná formulace návrhů a doporučení za účelem vylepšení stávající strategie. Práce se skládá z části teoretické a praktické. V první části jsou s využitím odborné literatury vymezeny základní pojmy související s tématem diplomové práce, jako je marketing, marketingový mix či marketingová a komunikační strategie. V praktické části je čtenáři představena hudební streamovací služba Spotify včetně jejího marketingového, komunikačního mixu a analýzy konkurence. Praktickou část uzavírá výzkum trhu, který byl proveden formou dotazníkového šetření. Poznatky z tohoto primárního zdroje doplněné o zdroje sekundární, jsou základem pro formulaci souboru doporučení vedoucí k vylepšení stávající marketingové a komunikační strategie streamovací služby Spotify na českém trhu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.